آب زندگی است – Factorhealth.org


همه ما می دانیم که بدن انسان از آب تشکیل شده است. ۵۵ تا ۹۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد. در طول زندگی انسان، آب در بدن در حال تغییر است. هنگامی که افراد متولد می شوند، سطح آب در بدن بالاترین درصد است. در مقایسه، یک پیرمرد دو برابر آب کمتری در بدن نوزاد دارد. زیرا با تولد افرادی که در طول زندگی به دنیا می آیند، سطح آب در بدن کاهش می یابد. این به این دلیل است که آب تمام واکنش های شیمیایی را در بدن انسان انجام می دهد.

بدن انسان در هر ساعت و هر روز مقدار معینی آب از دست می دهد. این امر دلایل مختلفی دارد. همه چیز به موقعیت های آب و هوایی بستگی دارد. اینکه چگونه از نظر بدنی فعال هستیم و خیلی بیشتر.

بنابراین هدررفت آب در هر روز به میزان معینی جبران می شود. از طریق ادرار، هر فرد حدود ۱ لیتر تا ۱.۵ لیتر مصرف می کند. در سخنرانی، زمانی که ما نفس می کشیم به صرف حدود ۰.۵ لیتر آب است. زمانی که عرق می کنیم ممکن است مقدار زیادی آب از دست بدهیم. در گرمای شدید ممکن است تا ۱۰ لیتر باشد. اما به طور متوسط ​​حدود ۰.۴ لیتر آب از دست داد. با این توضیح می بینیم که انسان هر روز حدود ۲ تا ۲.۵ لیتر آب مصرف می کند.

بنابراین توصیه می شود میزان مصرف روزانه آب در بدن ۱.۵ لیتر باشد. از آنجایی که تلفات روزانه آب نیز افزایش یافته است و ما از آن اطلاعی نداریم، فهرست مقدار آب باید حداقل برابر با تلفات باشد. حداقل هایی که ذکر کردیم در شرایطی که فعالیت بدنی بالایی نداریم توصیه می شود.

نقش آب

می توان گفت که نقش یک بیت بسیار بزرگ در بدن انسان است. بدون آن غیر ممکن است برای قرار دادن بسیاری از توابع مهم حیاتی. اگر آب نبود، با حیات وحش وجود نداشت. با استفاده از آن و جهان وجود دارد.

اما بیایید ببینیم چرا برای بدن انسان بسیار ضروری و مهم است.

  • استفاده از آب باعث انتقال مواد مغذی به تمام سلول ها می شود.
  • با کمک آن، تمام مواد زائد را دور بریزید.
  • با فضای سلولی و درون سلولی ملاقات می کند
  • به ایجاد ماکرومولکول ها کمک می کند
  • در واکنش های شیمیایی بدن شرکت کنید
  • به عنوان حلال مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه عمل می کند
  • در طول هضم مواد مغذی را حل می کند
  • امکان ارتباط بین سلول ها را فراهم می کند
  • به تنظیم دمای بدن کمک می کند
  • به لقاح اسپرم سلول تخمک کمک می کند
  • یک زن باردار تمام فضای اطراف تخت نوزاد را اشغال می کند
  • به عنوان مستهلک شده برای بافت چشم و اطراف مهره ها عمل می کند

برای انتقال مواد مغذی، هورمون ها، مواد زائد و اکسیژن در خون و بسیاری از عملکردهایی که بدون آب نمی توان تصور کرد که انجام می شود استفاده می شود.

آب و غذای مایع

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آبی که نیاز داریم با ورود به آب ساده یا از طریق غذا تامین شود. آب جبرانی بهتر از ورودی مستقیم آب ساده است، زیرا بدن پس از آن تشخیص می دهد که آب است.

وقتی از غذا و تغذیه بدن صحبت می کنیم، باید بگوییم که بدن تمام مواد غذایی است که نیاز به هضم و ترشح شیره های گوارشی دارد. از آنجا که همه چیز بلعیده می شود، ابتدا باید از زمان معینی تجاوز کند تا مواد مغذی به تمام سلول ها برسد. جوشکاری فرآیند بسیار پیچیده ای است که بسته به آنچه در بدن وارد می شود، برداشت های متفاوتی دارد.

با استفاده از جوشکاری، بدن مواد وارد شده به دستگاه گوارش را پردازش می کند. پس انرژی لازم را برای کار دادن.

می توان گفت که هر چیزی که تشخیص می دهیم مایعی است که برای بدن ما نیست. اگر وارد مایعی شوید که حاوی قند است، اندام های گوارشی آن غذا را می شناسند و کل سیستم گوارشی را فعال می کنند. در مورد شیر هم همینطور است. وقتی شیر می نوشیم، اندام های گوارشی ما آن را به عنوان غذای پروتئین، چربی و قند می شناسند. سپس ترشح شیره های گوارشی و فرآیند هضم شروع می شود.

بیایید بگوییم چه غذایی حاوی آب است. به غذاهای زیر؛

میوه ای که اثر مدر خفیفی دارد، بنابراین ترشح مواد مضر از بدن را تشویق کنید

در مورد دستگاه گوارش باید گفت که در طول هضم به طور متوسط ​​هشت لیتر آب به صورت شیره های مختلف گوارشی دفع می شود. این بدان معناست که وقتی ما غذاها را مصرف می کنیم، ترشح مقادیر بیشتری از شیره های گوارشی را تحریک می کنیم.

اما برخی از نوشیدنی ها اثر ادرار آور دارند. یعنی باعث از دست دادن آب می شود نه جبران. اینها قهوه، چای، مشروبات الکلی هستند.

در مقابل، انواع نوشیدنی ها و آب میوه های صنعتی، متشکل از شکر و دارای کالری زیادی هستند. آنها عامل اصلی افزایش وزن و چاقی هستند. بنابراین، باید از آنها اجتناب شود.

آب در ارگانیسم

همه ما می دانیم که عنصر اصلی که از بدن انسان تشکیل شده است آب است. در دو قسمت اصلی قرار دارد. سلول و مایع خارج سلولی است. خارج سلولی به مایع داخل سلولی و پلاسمای خون تقسیم می شود. در سلول های یونی به غیر از آب، انواع مواد معدنی وجود دارد. مهمترین ماده معدنی نمک است که وظیفه آن نگه داشتن آب در بدن است. و بنابراین بین نمک و تشنگی رابطه وجود دارد. افزایش میزان سدیم در بدن باعث تشنگی در انسان می شود. چرا بعد از چیزی که وارد آن شده ایم آنقدر آب می خوریم و مقداری نمک یا شکر بیشتر می خوریم؟

اما وقتی شکر را ذکر می کنیم، یعنی چیز دیگری را توضیح می دهیم. یک واقعیت وجود دارد که وقتی تشنه هستیم و آب نمی خوریم و در عوض مایعی پر از نمک یا شکر می گیریم، یک دور باطل ایجاد می کنیم. این بدان معنی است که کلیه ها برای حفظ آب در بدن و تعادل باید بسیار سخت تر کار کنند.

و تنها در این صورت است که می توانیم متوجه کمبود آب در بدن ما از طریق ادرار شویم. وقتی رنگ و شدت ادرار تیره است، در این صورت کمبود آب در بدن وجود دارد. و زمانی که رنگ روشن و شدید نباشد، همه چیز با مایعات در بدن درست است. به طوری که از طریق ادرار بتوانیم متوجه کمبود آب در بدن خود شویم.

کمبود آب

حالتی از بدن که فاقد آب است را کم آبی نامیدیم. کم آبی خفیف، متوسط ​​و شدید وجود دارد. این همه به وضعیت بدنی که ارگانیسم در آن قرار دارد بستگی دارد.

حساس ترین عضو به کم آبی مغز است. وقتی بدن کم آب می شود به روش های مختلف به ما اطلاع دادند. برای درجات مختلف ارسال هشدارهای مختلف.

به شکل افزایش تحریک‌پذیری یا خواب‌آلودگی، سردرد، خشکی دهان و زبان، مغز به نظر می‌رسد که این کم‌آبی متوسط ​​بوده است. و هنگامی که دایره های تیره ظاهر می شوند، چشم های دردناک، حالات چهره باریک، اختلال هوشیاری، سرگیجه، بی حالی و غیره. سپس تز کم آبی بدن.

اینها علائمی هستند که هرکسی می تواند آنها را تشخیص دهد تا فرصت محافظت از سلامت شما را برای خود تسهیل کند.

چندین گروه از افراد وجود دارند که نسبت به سایرین نسبت به کم آبی حساس تر هستند. زیرا آنها نمی توانند احساس تشنگی خود را بیان کنند زیرا آسیب پذیرترین آنها نوزادان و کودکان هستند. در شرایط مشابه و افراد مسن و ثابت هستند. سپس کارمندانی که در شرایط خاص کار می کنند، ورزشکاران و افرادی که در شرایطی زندگی می کنند که درجه حرارت بالا است.

برای همه این افراد، آب باید همیشه در دسترس باشد تا بتوانند آب را برای بدن خود جبران کنند.

اثرات کم آبی بدن

کم آبی بدن به خودی خود ممکن است دلیلی برای عواقب جدی نباشد. اما باید بدانیم که باید در قبال این پدیده برای سلامتی خود مسئول باشیم.

علامت اصلی کم آبی بدن، مانند احساس ضعف، بی حالی و خستگی، علت آن کمبود آب در بدن است. این به این دلیل است که مقدار کلی آب که نیمی از قوی ترین آن در بدن مرد ماهیچه ای قرار دارد.

برای اینکه بگوییم کلیه ها برای تنظیم مایعات بدن مهم ترین هستند. بدون آنها نمی توان تنظیم طبیعی مایعات بدن را انجام داد. به عنوان اندام های حیاتی، ضروری است که هر دو در حال پیشرفت هستند.

از طریق آنها روزانه مقدار زیادی خون – حتی ۱۸۰۰ لیتر – گردش می کند. عملکرد اصلی آنها فیلتر کردن خون است. مایعات مضر را از بدن جدا کنید که از طریق ادرار به خارج تخلیه می شود.

بنابراین کلیه ها در شرایط سخت برای آنها کار می کنند که شما دچار کم آبی می شوید. بنابراین باید روزانه به مقدار کافی آب مصرف کنیم.

اما نوشیدن آب نه تنها به کلیه ها کمک می کند. خطر شلنگ زایمان کولون را کاهش می دهد. این به دلیل تأثیر مثبت آب بر پریستالیس روده است. همچنین به افرادی که یبوست دارند کمک می کند. یبوست مشکل اکثر افرادی است که در حالت نشسته کار می کنند، با نوشیدن آب می توان این مشکل را تنظیم کرد.

آب به تمام بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. آب اجازه لخته شدن خونش را نمی دهد. به افرادی که مشکل چاقی دارند کمک می کند. مصرف آب در بدن معده را فریب می دهد و در نتیجه کالری دریافتی را کاهش می دهد. بنابراین با گشت و گذار که نیاز به آب دارد، می بینیم که هیچ عضو یا قسمتی از بدن انسان وجود ندارد که نیازی به آب نداشته باشد. با از دست دادن، کم آبی ممکن است باعث اختلالات و بیماری های مختلف شود. بنابراین، کم آبی بدن انسان را باید جدی گرفت.

آب نیاز است

معنای زیادی دارد و از طریق زندگی به عنوان عنصر اساسی زندگی. بدون آن، ما نمی توانیم بهداشت شخصی را رعایت کنیم. بنابراین ما می توانیم و سلامت عمومی را به خطر بیندازیم. این بدان معنی است که عامل مهمی برای کل سیستم جانوری در این سیاره است.

سبک زندگی امروزی که بسیار پویا است و فداکاری های زیادی می طلبد، فرصت کافی برای نیازهای آبی را فراهم نمی کند. آب باید برای همه انسان ها میانگین باشد زیرا دانشمندان می گویند هشت لیوان. اما برای اینکه آنها این نیازهای آب را برآورده کنند، باید یک برنامه زمانبندی برای ورود تهیه کنیم. بهترین نوشیدنی اولین لیوان آب بعد از بیدار شدن در صبح است. بنابراین ما می توانیم تمام تلاش خود را برای بیدار کردن بدن در صبح انجام دهیم. پس از آن، یک بطری آب برای خود تهیه کنید و تا ظهر، حداقل یک پیمانه آب بنوشید. بنابراین نیازهای اولیه به آب را در نیمه اول روز برطرف می کند. بعد از ظهر یک بطری دیگر آب نیم لیتری و تا عصر یک بطری دیگر بنوشید. بنابراین مقدار روزانه آب، بدن ما را برآورده خواهد کرد.

و همه آنچه را که در مورد نیاز به آب دادن به بدن گفته ایم، فراموش نکنید، زیرا آب اساس هر سلامتی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع