kermanyy

Monday, 25 October 2021

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟  411 بگیرید


دانه های آفتابگردان جزء اصلی دوگ بیس بال هستند و قهرمانان بی چون و چرای ترکیب دنباله هستند. (بدون توهین کشمش.)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هانس ، دکترای تخصصی ، MPH ، RD ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR-UCLA و نویسنده کتاب آینده ، می گوید آنها را به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید-آنها با غذاهای شیرین و خوشمزه خوب کار می کنند. دستور العمل برای زنده ماندن. “

دانه های آفتابگردان را می توان در اسموتی مخلوط کرد ، با جو دوسر مخلوط کرد ، در میله های انرژی زا پخت ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا خرد کرد ، روی نان تست آووکادو بپاشید ، در یک کاسه غذای فوق العاده بخورید یا به تنهایی بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها بسیار متنوع هستند. اما ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند نمی دانم رژیم کم کالری.

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه یک دانه آفتابگردان متواضع در رژیم متعادل قرار می گیرد؟

این چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان روی نعلبکی

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ معلوم می شود!

دانه ها از نظر مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که آنها راهی آسان برای به دست آوردن بسیاری از عناصر ماکرو و ریز مغذی مورد نیاز خود هستند.

اگر سایز دانه های خود را نمی بینید ، مانند سایر غذاها ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان به سرعت اضافه می شود. اما استفاده از آنها در رژیم غذایی شما فواید زیادی دارد.

آنها مراکز انرژی تغذیه ای هستند

تخمه آفتابگردان حاوی لیستی از مواد مغذی لباسشویی است.

هونس گفت: “دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی – ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی هستند.”

آنها آنتی اکسیدان ارائه می دهند

تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – می توانند به مقابله با استرس اکسیداتیو ، که می تواند به برخی از بیماری های مزمن کمک کند ، کمک کنند.

کوین وو ، متخصص تغذیه بدن ساحل می گوید دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان مقداری پروتئین گیاهی را تأمین می کند ، اما بیشتر کالری آن از چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان وزن شما را افزایش می دهد؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

هانس می گوید: “هر چیزی که بیش از حد بخورید وزن شما افزایش می یابد.”

دانه های آفتابگردان دارای چگالی کالری هستند و برخی از افراد این را به چالش می کشند که به یک منفعت پایبند باشند – این یک انس دانه یا فنجان پوست کنده است.

وو گفت: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید از دانه های آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما تا زمانی که به اجزای آن توجه کنید ، تخمه آفتابگردان به طور طبیعی باعث افزایش وزن شما نمی شود.

Vue توضیح داد: “برای به دست آوردن نیم کیلو وزن بدن ، 3500 کالری اضافی نیاز است.” بنابراین مطمئن شوید که دائماً در مصرف آن زیاده روی نکنید.

به طور مشابه ، دانه های آفتابگردان ترکیب خاصی ندارند که بتواند به شما در کاهش وزن کمک کند ، اما یک افزودنی عالی برای یک رژیم متعادل است.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، وو پیشنهاد کرد که دانه های پوست کنده شده را به دو قاشق چای خوری یا دو قاشق غذاخوری در روز برای روکش سالاد یا تزیین محدود کنید.

هانس گفت ، به عنوان میان وعده ، “بادام زمینی فنجان” اندازه مناسبی است که قطعاً به شما راضی می شود. “

این اندازه استاندارد وعده است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از آن به عنوان یک میان وعده به طور همزمان – به دستور دانه دارچین ساده یا افرا – لذت ببرید یا در طول روز آن را بشکنید.

به خاطر داشته باشید که این کالری ها دارای چربی بالایی هستند ، بنابراین ممکن است بخواهید از دانه های آفتابگردان در دستورالعمل استفاده کنید که آنها را با پروتئین اشباع مانند شیک آفتابگردان ما متعادل کند.

وو گفت ، اما تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها مطمئناً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrition.com بروید و بیاموزید که چگونه با استفاده از دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix ، تغذیه سالم داشته باشید.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *