kermanyy

Sunday, 24 October 2021

آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟

آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، وقتی رژیم جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا در دنیای حاکمیت به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این روش خوردن بسیار مثر است.

در واقع تحقیقات نشان می دهد که اگر شما به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف کنید ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فرد در روز ششم در مقایسه با فردی که در روز سوم غذا می خورد وجود ندارد!

چرا با این ایده که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم خود را افزایش دهم” ، زحمت می کشم؟ بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار حالت گرسنگی می شود و شروع به ذخیره آن به شکل چربی ، بدون استفاده از غذا برای تولید انرژی” می کند.

ما به شما اطمینان می دهیم این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

من می توانم آنچه را که در اکثر مشتریانم هنگام کار مشاهده می کنم به شما بگویم:

خوردن 3 وعده غذا در روز با میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) در کاهش احتمال پرخوری (یا کالری) و کاهش کلی موثر است. آره.

واقعیت این است که هرچه بیشتر غذا بخوریم ، احتمال پرخوری بیشتر می شود – به خصوص اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. وقتی در فرصت غذا خوردن قرار می گیریم ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم تا زمانی که احساس کنیم شکممان پر شده است (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یک وعده غذایی بزرگ و کم مصرف داشته باشیم).

اغلب ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان برای غذا یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا بعد از ظهر 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و وقتی 5 ساعت بیرون از محل کار می روم آنها را با خود ببرم؟

آیا باید یک ساعت مچی روی گوشم داشته باشم تا بدانم دقیقاً چه موقع غذا بخورم؟

وقتی 3 وعده غذایی بزرگ در طول روز می خوریم ، این بسیار مفید است. این به ما این احساس را می دهد که “سیر” و “کامل” هستیم به جای اینکه به اندازه کافی غذا بخوریم تا معده خود را بسته نگه داریم. همچنین آزادی ذهنی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما مجبور نیستیم دائماً در مورد وعده غذایی بعدی فکر کنیم زیرا بدن ما 6 تا 5 ساعت برای شروع گفتن وقت دارد باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما یک نمایش باشد!

این است آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “حکومت” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این اوصاف ، ما تعداد زیادی مشتری داریم که فکر می کنند به 3 وعده غذایی دیگر نیاز داریم بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اگر غذا بر روز شما غالب است و احساس سیری نمی کنید ، ممکن است ارزش تغییر آن را داشته باشد!

چالش ما برای شما:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! متوجه خواهید شد که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *