kermanyy

Sunday, 24 October 2021

انواع رژیم های کاهش وزن

انواع رژیم های کاهش وزن


بهترین درمان برای اضافه وزن و چاقی شامل تغییر رژیم غذایی ، تغییرات فعالیت بدنی و رفتار درمانی همزمان است. به طور کلی ، در درمان تغذیه چاقی ، عواملی وجود دارد که برای کاهش موفقیت آمیز وزن و علاوه بر سلامتی ، حفظ وزن کاهش یافته باید در نظر گرفته شود. اولین هدف این است که 5 تا 7 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. به طور کلی برنامه های رژیم غذایی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • رژیم کم انرژی (1500-1200 کیلو کالری در روز)
  • رژیم بسیار کم انرژی (کمتر از 800 کیلو کالری در روز)
  • غذاهایی که حاوی جایگزین های رژیمی هستند
  • رژیم غذایی با ترکیبات مختلف مواد مغذی کلان

غذاهای کم انرژی: کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. آنها معمولاً با انرژی منفی 1000-500 کیلوکالری در روز و اغلب با 1800-800 کیلو کالری (55٪ کربوهیدرات ، 30٪ چربی و 15٪ پروتئین) ساخته می شوند. این برنامه های رژیم غذایی معمولاً با کاهش 400 تا 500 گرم در هفته همراه است. از نظر تغذیه ای ، علاوه بر تأمین ریزمغذی هایی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ها و اسیدهای چرب ، یک رژیم غذایی سالم باید بتواند نیاز بدن به ریزمغذی هایی مانند ویتامین ها و مواد معدنی را برآورده کند.

غذاهای کم انرژی: این غذاها کمتر از 800 کیلوکالری انرژی در روز دارند. به طور کلی ، این رژیم غذایی شامل 100-70 گرم پروتئین ، 80 گرم کربوهیدرات و 15 گرم چربی در روز است. این گروه رژیم غذایی باید زیر نظر دقیق متخصص تغذیه انجام شود و حداکثر به مدت 3 تا 6 ماه یا 12 تا 16 هفته تنظیم شود.

غذاهایی که ترکیبی از غذاهای کم انرژی و ایزوکلریک هستند: این غذای گاه به گاه ناشتا است[1] همچنین به عنوان روز بین رژیم غذایی بسیار کم کالری (25 درصد از انرژی مورد نیاز فرد که معمولاً کمتر از 800 کیلوکالری در روز است) و رژیم ایزوکلریک (معادل انرژی مورد نیاز فرد) شناخته شده است. این برنامه با افزایش استقامت ، مدیریت توده عضلانی و خطر کاهش وزن در مقایسه با رژیم بسیار کم انرژی در برخی از بیماران همراه است.

غذاهایی که جایگزین رژیم غذایی دارند: یکی از راه های کنترل اندازه وعده غذایی استفاده از غذاهای آماده به جای وعده های اصلی است. این روش در کاهش وزن در مرحله کاهش وزن و در مرحله تثبیت وزن بسیار مثر است زیرا میزان کالری و ترکیبات دریافتی را به شدت کنترل می کند.

رژیم غذایی با ترکیبات مختلف مواد مغذی کلان: این نوع غذاها معمولاً انرژی منفی 1000-500 کیلوکالری در روز دارند. این غذاها دارای چربی کم ، کربوهیدرات کم ، پروتئین زیاد و شاخص قند خون پایین هستند. از بین تمام غذاهای این گروه ، “رژیم کم کربوهیدرات با شاخص گلایسمیک پایین با افزایش پروتئین” بیشترین تأثیر را بر حفظ وزن داشت. طرفداران پرونده وی در تلاش بوده اند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

قابل ذکر است که هیچ یک از روشهای فوق بر یکدیگر برتری ندارند. در تنظیم غذا ، نیازها و ترجیحات فرد و نوع شخصیت او نیز باید در نظر گرفته شود. عوامل م inثر در تعیین نوع رژیم غذایی مناسب برای هر فرد:

  • شدت چاقی: با شدت و عوارض ناشی از چاقی ، محدودیت انرژی در رژیم غذایی بیشتر و شدیدتر می شود.
  • علائم بالینی برای کاهش وزن (مانند نارسایی تنفسی و بیماری های قلبی عروقی)
  • تلاشهای مکرر برای کاهش وزن در گذشته: هرچه رژیم غذایی متعادل تر و میزان کاهش وزن کمتر باشد ، مطلوب تر است.
  • وضعیت تغذیه فعلی
  • وضعیت روانی اجتماعی فرد: احتمال اختلالات خوردن روانی باید در فرد در نظر گرفته شود.

[1]

روزه متناوب

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *