kermanyy

Saturday, 23 October 2021

با پنج ماده مغذی تغذیه اصفهان چربی شکم را کاهش دهید

با پنج ماده مغذی تغذیه اصفهان چربی شکم را کاهش دهید


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند ، که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از فعالیت قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 فرد بزرگسال حضور داشتند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کردند و گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر هر روز آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه ها به رژیم غذایی و خوردن آن تا جایی که می توانید یک استراتژی هوشمندانه برای حفظ سلامت شما است.

2. مغز خوراکی

آجیل های خوراکی بخش مهمی از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم همراه با پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. اینها شامل بسیاری از مواد مغذی است که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شده است که بزرگسالانی که به طور منظم حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل می خورند دارای شاخص بدن هستند ، از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو. وزن کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشانه تجمع چربی شکمی است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. عدس

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن اجتناب می کنیم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، انعطاف پذیر ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را بیش از پنج سال تحت نظر داشت. ثابت شده است که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduce کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول کمک می کند.

4. غلات کامل

رژیم کتو و پالئو بیشتر باعث شده است بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند چندین مزیت برای سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم ، ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات کامل ، با توجه به نیاز انرژی خود ، مقادیر متوسطی غلات کامل را در نظر بگیرید ، این بدان معناست که هنگام فعالیت کمتر غذای کمتری بخورید و هنگام فعالیت بیشتر غذای بیشتری بخورید. انتخاب های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D برای عملکردهای خاص بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است وعده غذایی چهار اونسی (113 گرم) این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا غذای مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند مقداری شیر گیاهی بخورید یا از داروهای این ویتامین استفاده کنید که روزانه بین 800 تا 1000 واحد بین -ملی تأمین می کند. در نظر گرفتن.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تکنیک های اساسی تغذیه و سطح و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

روی صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. به رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان مراجعه کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

لاغری نامناسب و پوکی استخوان



Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *