kermanyy

Monday, 25 October 2021

بررسی مضرات مواد قندی دکتر رضا اطمینانانی

بررسی مضرات مواد قندی دکتر رضا اطمینانانی


پیامدهای تلخ شیرینی (مطالعه مضرات مواد قندی)

هر فرد سالم باید 55 درصد از نیازهای غذایی روزانه خود را از کربوهیدرات ها تامین کند. کربوهیدراتها به انواع مونوهیدراتها (مانند گلوکز و فروکتوز) ، دو قند (مانند ساکارز یا شکر) و بسیاری از قندها یا کربوهیدراتهای پیچیده (مانند نشاسته) تقسیم می شوند. آنچه ما قند می نامیم در واقع یک یا دو قند مانند گلوکز یا فروکتوز است که به عنوان افزودنی در صنایع غذایی استفاده می شود. دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه اصفهان در این قسمت از سایت می خواهیم مضرات قند را بررسی کنیم.

زیرا اکثر غذاها حاوی قند هستند. پیروی از رژیم غذایی عاری از این مواد کار ساده ای نیست. با این حال ، ممکن است قندهای فوق العاده و مضر موجود در غذاهای فرآوری شده ، نوشیدنی ها ، آب میوه های صنعتی ، دسرها و سایر غذاهای شیرین را در رژیم غذایی روزانه خود محدود یا حذف کنیم. ما به نفع سلامتی عمل کردیم و اکثر مردم تنها در مورد محدود کردن یا حذف قند از رژیم غذایی خود در صورت ابتلا به دیابت یا سایر بیماریهای جدی فکر می کردند.

قندهای مضر:

1) چاقی

چاقی یکی از ساده ترین و معمولی ترین عوارض قندهایی است که برای همه شناخته شده است. برخلاف قندهای ترکیبی ، قندهای تک و دوگانه به سرعت انرژی بدن ما را تامین می کنند. و وقتی نیازی به این انرژی نداریم ، بدن مصرف اضافی را برای استفاده بعدی به چربی تبدیل می کند. بنابراین ، مصرف زیاد این مواد ممکن است دلیلی برای افزایش وزن باشد.

2) تغییرات در چربی خون

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف قند باعث کاهش قابل توجه تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL) می شود.

3) فشار خون

ما نمک را عامل مهمی در افزایش فشار خون می دانیم. مطالعات نشان می دهد که مصرف قند نیز با فشار خون بالا ارتباط دارد.

4) سرطان

سلول های سرطانی شکر می خورند. علاوه بر این ، این مواد هورمون هایی ترشح می کنند که در رشد سلول های سرطانی موثر هستند. مطالعات نشان می دهد که آنها با توقف رشد رادیکال های آزاد در بدن ما به جلوگیری از سرطان کمک می کنند.

5) تولید رادیکال های آزاد

رادیکالهای آزاد مولکولها یا مولکولهایی هستند که لایه نهایی الکترون آنها ناقص است و در بسیاری از بیماریها مانند سرطان ، بیماریهای قلبی عروقی ، آب مروارید ، آرتریت و همچنین پیری و پیری زودرس به دلیل ناپایداری و تمایل به دریافت الکترون نقش دارند. تحقیقات نشان داده است که مصرف قند باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد در بدن می شود.

6) تغییرات در دستگاه گوارش

قندها می توانند مشکلات زیادی در سیستم گوارش ایجاد کنند ، از جمله سوء هاضمه ، سوء جذب ، ادم و زخم.

7) پوسیدگی دندان

ارتباط بین پوسیدگی دندان و مصرف قند برای همه آشکار است.

8) پوکی استخوان

برخی تحقیقات ارتباط بین مصرف قند و پوکی استخوان را نشان می دهند. این به این دلیل است که قندها باعث اسیدیته در بدن می شوند و کلسیم که منبع اصلی ذخیره در استخوان است از استخوان خارج می شود و این حالت اسیدی با ایجاد حالت متعادل در بدن ایجاد می شود. این عمل به تدریج منجر به توخالی شدن استخوان ها می شود.

اصفهان یک متخصص تغذیه است که در مورد اثرات مضر قند تحقیق می کند

9) موارد دیگر

مصرف شکر با عدم تعادل هورمونی در مردان (مانند یائسگی) به دلیل تعدادی از عوامل دیگر از جمله آلزایمر ، کمبود مس ، کاهش جذب کلسیم و منیزیم ، سنگ کیسه صفرا ، آب مروارید ، بزرگ شدن کبد و کبد چرب ، سنگ کلیه و کلیه و … کاهش توانایی یادگیری در کودکان و کاهش هورمون رشد).

ارائه می دهد:

همانطور که قبلاً ذکر شد ، حذف قندها از رژیم غذایی کار ساده ای نیست. با این حال ، می توان از اشکال قندی که مضرات کمتری برای بدن دارند استفاده کرد. این به معنای تلاش برای استفاده از قندهای مرکب (کربوهیدرات های مرکب) است که ما آنها را “قندهای خوب” می نامیم. این مواد ، میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و غلات سبوس دار (به ویژه غلات کامل) ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها و فیبرهای بدن را تامین می کنند و با هضم و جذب آهسته ، قند خون را به سرعت کاهش می دهند. عدم افزایش و تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای مدت طولانی تر.

در مورد میوه ، بهتر است از میوه کامل (به جای طبیعی) به جای آب آن استفاده کنید ، زیرا میوه های کامل حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های بیشتری هستند (موادی که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند). و برای بدن بسیار مفید است. علاوه بر این ، برخی از غذاها مانند نان سفید طعم شیرینی ندارند ، اما به دلیل فیبر پایین و میزان جذب بالا ، قند خون را به سرعت بالا می برند.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان متخصص تغذیه است


دکتر رضا اتمینی با ارائه تکنیک های اساسی در تغذیه و میزان و روش غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا می کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

رابطه بین تغذیه و خلق و خو

مضرات رژیم بدون کربوهیدرات

چربی مناسب برای سالم ماندن

محصولات تراریخته و تغذیه ای



Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *