بهترین زمان برای پیاده روی فارس نیوز


به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، یک مطالعه نشان می دهد که پیاده روی کوتاه بعد از غذا می تواند قند خون و به دنبال آن احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

به گفته متخصصان، دو دقیقه پیاده روی بعد از غذا می تواند به مبارزه با دیابت کمک کند زیرا به عضلات شما کمک می کند سوخت غذا را جذب کنند. محققان می گویند شروع پیاده روی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه بعد از غذا خوردن بهترین زمان برای ورزش و فعالیت بدنی است. این زمانی است که سطح قند خون به اوج خود می رسد.

محققان دانشگاه لیمریک در ایرلند هفت مطالعه را بررسی کردند و دریافتند که حتی یک پیاده روی کوتاه دو تا پنج دقیقه ای فوایدی دارد.

اجتناب از نوسانات شدید سطح قند خون برای بیماران دیابتی بسیار مهم است. همچنین تصور می شود که نوسانات شدید در ایجاد دیابت نوع ۲ نقش دارند. حتی ایستادن به کاهش قند خون کمک می کند، البته نه به اندازه پیاده روی تند. این به این دلیل است که پیاده روی سبک به ماهیچه های فعال تری نسبت به ایستادن نیاز دارد و زمانی که قند زیادی در جریان خون شما وجود دارد، این قند مصرف می کند.

آیدان بافی، نویسنده اصلی این مطالعه که در مجله Sports Medicine منتشر شده است، می گوید: «پیاده روی کوتاه دو تا سه دقیقه ای در طول روز کاری کاربردی تر است». از آنجایی که مردم نمی‌خواهند بلند شوند و روی تردمیل یا در دفتر راه بروند، می‌توانند برای خوردن قهوه از راهرو راه بروند.

انتهای پیام/

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11089951/Two-minute-walk-meal-helps-fight-diabetes-helps-muscles-soak-fuel-food-experts-say.html




این مقاله را به صفحه اول پیشنهاد دهید