تجزیه و تحلیل مزایای سلامتی آب میوه

هنگامی که آب میوه ها و سبزیجات را می گیرید، مایعات از الیاف جدا می شوند و ترکیب قدرتمندی از طعم ها، مواد شیمیایی گیاهی، مواد معدنی و رنگ ها را ایجاد می کنند. مخلوط حاصل از آب میوه باعث می شود که مواد مغذی و ترکیبات محافظ میوه ها و سبزیجات بهتر از غذای خام جذب شوند.

علاوه بر این، آب میوه برای تقویت سیستم ایمنی، کمک به حذف سموم از بدن، تسهیل هضم، کاهش خطر سرطان و کمک به کاهش وزن شناخته شده است. آبمیوه گیری برخلاف پخت و پز و فرآوری، تضمین می کند که ریزمغذی های میوه ها و سبزیجات با تغییر ترکیب شیمیایی آنها از بین نمی روند.

گنجاندن آب میوه در برنامه سلامتی شما برای افزایش جذب مواد مغذی از سبزیجات ضروری است. عادات غذایی متداول می تواند سیستم گوارش ما را مختل کند و توانایی بدن ما را برای جذب تمام مواد مغذی ضروری از میوه ها و سبزیجات مختل کند.

آبمیوه گیری باعث جذب بیشتر این مواد مغذی در دستگاه گوارش می شود. علاوه بر این، آبمیوه گیری به شما این امکان را می دهد که به روشی آسان و موثر مقدار مناسبی از میوه ها و سبزیجات را بخورید. وعده های غذایی اکثر مردم همیشه با همان سالاد سبزیجات به صورت روزانه همراه است. آبمیوه گیری به شما کمک می کند طیف گسترده ای از سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آب‌گیری سبزیجات و میوه‌های خام به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از آن چیزی که به راحتی بخورید سبزیجات بنوشید. محصولات تازه به دست آمده نه تنها به شما امکان می دهد ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را راحت تر جذب کنید، بلکه به کاهش اختلالات ایمنی، فشار خون بالا و همچنین بیماری های پوستی کمک می کند. آب میوه ها باید قبل از از دست دادن طعم و ارزش غذایی خود به صورت تازه مصرف شوند.

بهترین آب میوه باید حاوی انواع میوه ها و سبزیجات از جمله لیمو، کرفس، کلم پیچ و خیار باشد. سبزیجات دیگری که می توانید به مواد اسموتی خود اضافه کنید زنجبیل، کاهو و جعفری هستند.

برای مبتدیان توصیه می شود که با چیزی که دوست دارند شروع کنند. کمک می کند تا با رنگ های زنده تر در اسموتی های خود شروع کنید. همانطور که به آن عادت می کنید، نسبت میوه را کاهش دهید و به مقدار سبزی و سبزیجات اضافه کنید. به عنوان مثال، ممکن است با تهیه یک مخلوط اسموتی حاوی آب گریپ فروت صورتی، هویج و گلابی شروع کنید و به تدریج به یک مخلوط اسموتی سبز غنی از کاهو، کلم پیچ، خیار و کرفس بروید.

از آنجایی که آب قسمت شیری میوه را که سرشار از فیبر است، ترک می‌کند، مخلوط کردن آن برای تهیه اسموتی و کرم می‌تواند به مزایای بیشتر میوه‌ها و سبزیجات کمک کند. ترکیب آب میوه ها فیبر را حفظ می کند و باعث تقویت بیشتر مواد شیمیایی گیاهی، مواد معدنی و ویتامین هایی می شود که در پالپ و پوست میوه یافت می شوند. همچنین می توانید اسموتی ها را با شیر یا ماست مخلوط کنید تا مقداری کلسیم به آن اضافه شود.

تعدادی مواد وجود دارد که می توانید به اسموتی خود اضافه کنید تا خوشمزه تر و خوشمزه تر شود. کرن بری برای اسموتی عالی است. زغال اخته علاوه بر بهبود طعم آب میوه، دارای آنتی اکسیدان بالایی است و بنابراین در پیشگیری از سکته مغزی، بیماری قلبی و سرطان مفید است.

زنجبیل نیز یک افزودنی عالی است و به آب شما طعم عالی می دهد. زنجبیل فواید بیشتری در کاهش بیماری های قلبی عروقی و تصلب شرایین دارد. سایر افزودنی هایی که ممکن است به آب میوه خود در نظر بگیرید شامل لیمو، لیمو و نارگیل است.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر