kermanyy

Monday, 25 October 2021

خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی

خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر  رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا تغذیه مفیدی در گوشت وجود دارد که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید باشد؟ در این مقاله از سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، به بررسی اجمالی پاسخ این س takeال می پردازیم و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد. نکته مهمی که باید به آن بپردازیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشای بدن ، مرغ ، مرغ و سایر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

مصرف گوشت یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و قاطع هستند ، در حالی که دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز در نتیجه شنیدن اخبار متناقض در مورد آن دچار سردرگمی شده و در تصمیم خود برای خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین باید ببینیم چه زمانی گوشت به میان می آید. آیا ما باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند تغییر کند. اگرچه مواد مغذی مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما انواع آن دارای ویژگی هایی هستند که می توانند ارزش غذایی آنها را تغییر دهند. و حتی در برخی از انواع آن باعث مضر بودن آن می شود و در برخی دیگر باعث مفید بودن آن بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی با هضم و مصرف خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که گوشت دارای درصد بالایی از پروتئین است ، همراه با سلول. به این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نشده اند و بدن انسان نمی تواند آنها را استخراج کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، ترمیم سلول های مصرف شده ، ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه محافظت از بدن در برابر میکروب ها را بر عهده دارند) و ترشحات داخل اندام ها مثر هستند. بدون اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان و همچنین این واقعیت که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند ، در معرض خطر زیادی قرار دارد. پس از آبیاری ، بیشتر اجزای سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به این ترتیب ، می توانیم ببینیم که گوشت ها دارای کیفیت پروتئین خوبی هستند. از نظر اندازه ، این گروه غذایی سرشار از پروتئین است.

گوشت و تغذیه

گوشت منبع عالی ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ساکنان شهرهای صنعتی با آن روبرو هستند ، مشکلات عصبی و روانی است که کسب و کار به همراه دارد. بنابراین ، تغذیه از هر نوعی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه مردم باشد.
ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت منبع غنی از آنهاست) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت مقادیر مناسب و آهن بسیار با کیفیت است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در آرامش سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع آهن گیاهی جذب بالاتری دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ قدرت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود. با درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار م effectiveثر است و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند.

ماهی

یکی از بهترین و مفیدترین غذاها ماهی است که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار زیادی ید برای سلامت انسان و جلوگیری از گواتر است. این بسیار م effectiveثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی از مردم فکر می کنند که استفاده از آن مجاز نیست. گوشت قرمز ، علاوه بر مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود ، آنها در چند سطر بالا گفتند برخی اسیدهای چرب مفید که در کاهش ناخواسته چربی خون مثر هستند ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع وجود دارد که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر برخی اسیدهای چرب اشباع نشده از سیستم ویروسی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که ماهیچه های گوشت قرمز دارای چربی کمی هستند ، که ما با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از تخریب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی به و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، لازم است همه چربی های گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شوند ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی موجود در گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی خون ناخواسته پیدا نکردند. اما مطالعات دیگر این رابطه را آشکار کرده است.
مصرف بیش از حد گوشت قرمز ممنوع است!

پیگیری…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر بدهید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تکنیک های اساسی تغذیه و سطح و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

روی صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید. به رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان مراجعه کنید.


مطالب پیشنهادی:

بررسی مضرات محصولات قندی

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3



Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *