kermanyy

Sunday, 24 October 2021

دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب افراد شاغل

دکتر متخصص تغذیه  رژیم انوشه مناسب افراد شاغل


بسیاری از کارکنان در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، حذف یکی از وعده های غذایی یا خوردن غذا در زمان های غیر معمول. به عنوان مثال ، خوردن صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران یا ترک ناهار در خارج می تواند منجر به یک میان وعده عصرانه در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و مشکلات دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده افرادی که برای ناهار کار می کنند زمان کمتری دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن ندارند. هر فردی باید با توجه به کاری که انجام می دهد رژیم غذایی مناسبی داشته باشد و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید انرژی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها می خورند پرهیز کنند. از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به آنچه انجام می دهند کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای آمادگی بدن. خوردن محصولات لبنی و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد قادر به حفظ رژیم غذایی معمولی سه وعده ای خود نیستند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و برای جلوگیری از سوءاستفاده و پرهیز از غذا آهسته غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *