kermanyy

Saturday, 23 October 2021

طرز تهیه گرانولای سالم در خانه

طرز تهیه گرانولای سالم در خانه


طعم گرانولای سالم را نمی توان انکار کرد-این یک میان وعده شیرین و ترد است که کودک پسند است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

اما میزان کالری و قند گرانولای خریداری شده به سرعت افزایش می یابد.

اشلی نادر ، RD توضیح می دهد: “گرانولا یکی از محصولات مشکل در بازار است که شرکت های بزرگ غذایی دوست دارند وقتی آنها واقعاً تن قند ، روغن و مواد نگهدارنده اضافه می کنند” سالم “تلقی شوند.

این بدان معنا نیست که شما باید از مواد مغذی یا طعم خوشمزه ای که گرانولا فراهم می کند غافل شوید.

نحوه تهیه گرانولای سالم در خانه را بیاموزید و می توانید از این میان وعده ساده و همه کاره در نحوه بازی خود لذت ببرید.

1. با مواد خشک شروع کنید

مواد گرانولای سالم در کاسه های کوچک

پایه جو دوسر برای گرانولای خانگی سالم است.

فراتر از آن ، می توانید با انتخاب یک مهره ، یک دانه و یک میوه خشک برای افزودن به مخلوط ، انواع مختلفی را برای گرانولای خود بیاورید.

مکنزی برگس ، RDN ، متخصص تغذیه و توسعه دهنده دستورالعمل در Heart Choices می گوید: آجیل “یک دوز سالم پروتئین گیاهی و مواد مغذی مهم مانند ویتامین E و پتاسیم را فراهم می کند.”

برای بافت بیشتر ، ممکن است بخواهید یک نوع آجیل خرد شده (مانند هویج) و یک نوع آجیل کامل (مانند بادام) اضافه کنید.

مطمئن شوید که آجیل خام و بدون نمک می خرید.

اگر از این گرانول به عنوان بخشی از برنامه تغذیه ای برای کاهش وزن استفاده می کنید ، بدانید که آجیل در عین سالم بودن ، کالری بالایی نیز دارد.

کدو تنبل ، شاهدانه و دانه های آفتابگردان گزینه های خوبی هستند ، اما برگس دانه های چیا را در گرانولای خود ترجیح می دهد زیرا این دانه های کوچک اما قدرتمند اسیدهای چرب امگا 3 سالم برای قلب فراهم می کنند.

میوه خشک نشده نارس را به عنوان ادویه در نظر بگیرید و نه جزء اصلی گرانولا.

کالری به سرعت اضافه می شود ، اما کمی پاشیدن بافت خوشمزه و طعم شیرین می دهد.

استفاده از میوه های خشک شده یخ زده را در نظر بگیرید-بافت تردی نسبت به میوه های خشک سنتی دارد و هیچ قندی به آن اضافه نشده است.

2. ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید

دارچین یک انتخاب کلاسیک است ، اما با خیال راحت با خلقت خود آزمایش کنید.

دارچین را با میخک ، جوز هندی ، زنجبیل و فلفل دلمه ای برای گرانولای ادویه کدو تنبل اضافه کنید.

یا اگر احساس می کنید ماجراجو هستید ، از چای پنج ادویه استفاده کنید تا گرما و شیرینی را از دارچین به گرانولوی سالم خود ، با طعم شیرین بیان بیان کند.

3. مواد مرطوب خود را عاقلانه انتخاب کنید

گرانول خانگی شما در این مرحله تفاوت قابل توجهی با گرانولای از پیش بسته بندی شده در راهروهای فروشگاه مواد غذایی دارد.

هنگام استفاده از مارک های تجاری کانولا یا روغن سویا ، می توانید روغن نارگیل خام تصفیه نشده را انتخاب کرده و مقدار آن را کنترل کنید.

شما همچنین باید شیرین کننده را انتخاب کنید-کمتر از شربت ذرت با فروکتوز بالا که در بسیاری از مارک های گرانولای خریداری شده در فروشگاه یافت می شود.

شربت افرا و عسل هر دو انتخاب های محکمی هستند و می توانید از آن به اندازه کافی برای شیرین کردن طعم خود بدون زیاده روی استفاده کنید. Stevia و Monk Fruit گزینه های خوب بدون قند هستند.

نادر اظهار می کند که لزوماً نیازی به استفاده از شیرین کننده ها در گرانولای سالم خود ندارید – می توانید کمی شیرینی را با میوه های خشک یا ادویه جات مانند دارچین ، جوز هندی و عصاره خالص وانیل اضافه کنید.

گرانولای خوشمزه در خانه در یک میان وعده شیشه ای.

4. مواد خشک و مرطوب را جداگانه مخلوط کنید

آجیل ، دانه ها ، میوه های خشک شده (در صورت استفاده) و ادویه جات ترشی جات را با هم مخلوط کنید.

اگر از دانه های نارگیل یا چیپس شکلات در گرانول خود استفاده می کنید ، آنها را فعلا کنار بگذارید – در مرحله آخر آنها را اضافه خواهید کرد.

آن مخلوط را کنار بگذارید و روغن و شیرین کننده خود را در یک کاسه دیگر مخلوط کنید. اگر اسانس وانیل را به دستور غذای خود اضافه کنید ، با مواد مرطوب همراه است.

5. مواد مرطوب را روی مواد خشک بریزید

آنها را مخلوط کنید تا جایی که می توانید مواد خشک خود را بپوشانید. (هیچ کس جو دوسر خشک شده نمی خواهد.)

این مخلوط را به یک ورقه پخت با کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلپات منتقل کنید.

اگر گرانولا را در قسمت های بزرگ دوست دارید ، مخلوط را خیلی نازک پخش نکنید. جو دوسر ، آجیل و دانه ها باید به اندازه ای نزدیک باشند که در خوشه های کاملاً ترد پخته شوند.

6. تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید

گرانولای خانگی در یک شیشه و روی یک تابه پخت قرار دارد.

مخلوط گرانول خود را در دمای 325 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید ، هر 10 دقیقه یا تا زمانی که گرانول قهوه ای روشن و ترد شود هم بزنید.

ورق پخت خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید هیچ خوشه ای در لبه های آن خیلی شکننده نیست.

اگر گرانول به طور ناهموار قهوه ای شد ، می توانید از یک کاردک در اواسط زمان پخت خود به آرامی آن را تغییر دهید.

7. در آخر نارگیل و شکلات را ذخیره کنید

اگر بدنبال تراشه های نارگیل یا شکلات تراشیده به عنوان مواد گرانولایی هستید ، باید مراحل خاصی را انجام دهید.

وقتی گرانول شما در فر نیست و تا دمای اتاق خنک شده است ، در پایان چیپس شکلات را اضافه کنید – در غیر این صورت با هم بهم ریخته می شوید.

نارگیل تراشیده سریعتر از سایر مواد ذکر شده در بالا قهوه ای می شود.

اگر به استفاده از آن علاقه دارید ، نیمی از زمان پخت را اضافه کنید تا طلایی شود اما در ناحیه سوخته نفوذ نکند.

روشهای خلاقانه برای استفاده از گرانولای سالم خانگی

پارافیت صبحانه با چیا ، گرانولا ، توت و ماست در یک لیوان.

اکنون قسمت سرگرم کننده می آید: به روش های مختلف خوشمزه برای لذت بردن از گرانولای سالم خود فکر کنید.

گرانول خانگی سالم هنوز هم می تواند به آن اضافه شود ، با این حال ، برگس توصیه می کند بسته به نیاز کالری خود ، یک چهارم یا نصف فنجان سرویس مصرف کنید.

“غلات طبیعت” را انجام دهید

این غذای مخصوص نادر است: او گرانولای سالم را در یک کاسه سرو می کند و میوه های تازه مانند موز و توت فرنگی به آن اضافه می کند.

سپس او را با شیر بادام شیرین پر کرد.

با استفاده از شیر ساده به جای شیر بادام یا قبل از ریختن روی مخلوط میوه و گرانول ، شیر بادام را با پودر پروتئین مخلوط کنید.

(برای صبحانه متعادل تر ، از منبع پروتئین دیگری مانند دو تخم مرغ آب پز لذت ببرید.)

ماست یا پارافیت یونانی خود را روی آن بریزید

روی آن را با گرانولای خانگی بپاشید تا کاسه ماست یونانی خوش طعم و پیچیده شود.

اگر می خواهید چیزی شبیه به عطر داشته باشید ، میوه را اضافه کنید یا مواد را در یک لیوان لایه بندی کنید تا یک تجربه واقعی پارافیت داشته باشید.

آن را به عنوان یک میان وعده در حال حرکت مصرف کنید

گرانولا زمانی که در کیسه ای بیندازید ، یک میان وعده آسان برای سفر است ، مخصوصاً اگر مطمئن شوید دستور غذا شامل خوشه های بلغور جو دوسر است.

با یک شیک پروتئینی یا چیزی که حاوی پروتئین مانند نوشیدن ماست است ، ترکیب کنید.

روی سالاد بپاشید

ممکن است به کروتون های خوشمزه عادت کرده باشید ، اما گرانولای سالم خانگی همچنین باعث خوش آمدید کاسه کرفس شما می شود.

رویه عالی برای پنیر بز گرانولایی و سالاد توت فرنگی!

به دسرهای یخ زده اضافه کنید

آب پاش ها عالی هستند ، اما از نظر طعم و مزه زیاد ظاهر نمی شوند. نادر پیشنهاد کرد که بستنی یا ماست یخ زده را با گرانولای خانگی بپاشید.

آیا به نکات و توصیه های متخصص تغذیه بیشتر نیاز دارید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید تا بدانید برنامه ها و محصولات تغذیه بدن ساحل چگونه می توانند به یک شیوه زندگی سالم منجر شوند.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *