kermanyy

Monday, 25 October 2021

علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن

علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، ممکن است معده ما سر و صدا کند و احساس کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی اوقات این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت را بین وعده های غذایی بدون احساس گرسنگی بگذرانند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود همیشه احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در ادامه به آنها می پردازیم.

دلایل احساس گرسنگی و ضعف مداوم:

1. خوردن پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف پروتئین برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، در نتیجه تولید هورمون هایی که باعث احساس سیری می شوند افزایش می یابد. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی گرسنه خواهید بود.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف حاوی پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آنها در رژیم غذایی کار دشواری نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب مناسب برای سلامت عمومی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب مناسب از بیماری های خطرناک و مضر جلوگیری می کند. خواب خوب است و همچنین دارای ویژگی کنترل میل است زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل میل ، 8 ساعت خواب بی وقفه در شب داشته باشید.

3. ما کربوهیدرات زیادی مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. آرد سفید یکی از محبوب ترین مواد است که در پخت نان و ماکارونی استفاده می شود. این نوع کربوهیدرات ها ، از سوی دیگر ، حاوی فیلرهای فیبر نیستند و بدن آنها را به سرعت هضم می کند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توان از جایگزین ها به تدریج استفاده کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر علاوه بر کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی بر احساس گرسنگی

چربی نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند میل به قند و کربوهیدرات را افزایش می دهند. غذاهای غنی از چربی ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، معمولاً عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده را پر کرده و احساس سیری می کند. نوشیدن آب حدود 20 دقیقه قبل از غذا اشتهای شما را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت. در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم ، کشیده می شویم

اگر شیوه زندگی شلوغی دارید و هنگام غذا خوردن کارهای دیگری انجام می دهید ، می توانید همزمان آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد کنید. این روش خوردن در نهایت میزان کالری دریافتی و افزایش وزن را افزایش می دهد. اضطراب آگاهی از میزان خوردن غذا را کاهش می دهد ، بنابراین بدن بعداً سیگنال سیری را منتشر می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل سطوح بالای هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد همیشه احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برخی از داروها را با مشورت با پزشک جایگزین کنید ، اما در برخی موارد فقط باید از داروهای قبلی پیروی کنید تا عوارض این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین وضعیت سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت باید به سلامت عمومی بدن توجه کرد. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها ممکن است نشانه مشکلی در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید باعث ایجاد این حالت در بدن می شود. به همین دلیل ، هر چند وقت یکبار ، بررسی کامل بدن برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در بدن ضروری است.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *