kermanyy

Saturday, 23 October 2021

غذاهای خوب و بد برای کاهش وزن

غذاهای خوب و بد برای کاهش وزن


برنج
برنج

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

شاخص رضایت از نمره سیب زمینی در صدر قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: روش پخته باعث احساس سیری طولانی مدت می شود. اما یک غذای جانبی سالم ، مانند کلم بروکلی پخته و بو داده ، یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است و پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات نشان می دهد افرادی که از رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده می کنند (غذاهایی که قند خون شما را به مدت طولانی بالا می برد) ماکارونی را در حد اعتدال نمی خورند. در واقع ، ممکن است شرکت کنندگان هنگام خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. ماکارونی قهوه ای بیشتر بخورید. هرچه ماکارونی بیشتری استنشاق کنید ، قند خون شما بالاتر می رود.

May Do.

May Do.
May Do.

آجیل ها می توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن لازم نیست آنها را رها کنید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته آجیل می خورند ، 25٪ کمتر چاق هستند و وزن کمتری نسبت به کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، دارند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن محصولات لبنی کم چرب و سرشار از کلسیم در رژیم غذایی کم چرب به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه در روز از کاهش وزن جلوگیری نمی کند. در حقیقت ، محققان معتقدند که کافئین موجود در قهوه باعث می شود کمتر گرسنه شوید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. همچنین ممکن است با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غنی از غلات کامل مانند برنج قهوه ای در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر که به شما احساس سیری می دهد ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت می کنید. و حتی اگر برنج سفید این فواید را نداشته باشد ، با مصرف مقدار معقول و محدود ، می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن از آن لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم مصرف شکلات تلخ و کم است. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که احساس گرسنگی را کنترل می کند. به نظر می رسد یک دسر ایده آل برای حذف یک وعده غذایی سالم است.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و می تواند اشتهای شما را به سرعت برآورده کند ، بنابراین اگر آن را با روغن و نمک کمتری تهیه کنید ، به احتمال زیاد پرخوری می کنید.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

آیا برای کاهش وزن شیر کامل می نوشید؟ این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما ممکن است کارشناسان اینطور فکر کنند. مطالعات نشان داده است که نوشیدن یک لیوان شیر کامل اغلب باعث افزایش وزن نمی شود و حتی می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند. اگرچه آنها هنوز نمی دانند مکانیسم چیست ، اما دلیل این امر این است که شیر زیاد به سرعت پر می شود و از پرخوری در جاهای دیگر جلوگیری می کند.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *