kermanyy

Monday, 25 October 2021

مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن

مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟  فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم کاهش وزن سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم شما باید چربی بخورید تا چربی بسوزانید!

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی پرچرب ؛ این یک پروتئین کم و متوسط ​​کربوهیدرات است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در رژیم کتو ، سوزاندن بیش از حد و تجمع چربی بدن بدون احساس گرسنگی انجام می شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم غذایی خود پیروی کنید ، رسیدن به هدف شما طولی نمی کشد و از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات های کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتو ، باید کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند ، مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

سوخت مورد نیاز بدن معمولاً از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تأمین می شود. اما در این رژیم ، بدن ذخیره چربی و در صورت لزوم پروتئین دریافت می کند. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید ، در نهایت انرژی شما کم می شود (قند خون که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای تامین انرژی می کند که به شما در کاهش وزن کمک می کند.

siet 1 - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. افرادی که رژیم کتو دارند سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL را بهبود می بخشند.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم تاثیرات بیشتر و بهتری نسبت به رژیم کم چرب دارد. یکی از دلایل کتوژنیک این است که می توانید به دلیل رژیم کم چربی ، حتی اگر گرسنه نباشید ، وزن بیشتری کاهش دهید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • کمک به کاهش سریع وزن ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • درمان آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

چگونه رژیم کتوژنیک دریافت می کنید؟

چگونه کتوژنیک را شروع می کنید؟ در حالی که روشهای مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، بهترین نتایج معمولاً از 5 مرحله زیر بدست می آید:

  • سطح اول: ناگهان گلوکز را از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره حذف کنید.
  • مرحله دوم: این باعث می شود بدن شما منبع دیگری از سوخت را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • سطح جمع: در همان زمان ، بدون گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت از سطح کتون بالا باعث کاهش سریع و مداوم وزن می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست که به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیم غذایی شامل گندم و برنج بیشتر رژیم غذایی شما را تشکیل می داد. حالا داستان فرق می کند. شما حق دارید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری بخورید. این تغییر برای بسیاری از مردم ناراحت کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با یک متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات دیگر ، مطمئن شوید که مایعات زیادی مصرف می کنید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه شما است. همچنین ، مقدار زیادی نمک بخورید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا بدنبال بهبود متابولیسم خود هستند بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند در بدن خود عضله بسازند یا به دنبال افزایش وزن هستند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی مثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

شنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: گوشت مرغ یا استیک با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه :

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه :

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: مثل شام روز قبل

شام: گوشت گوسفندی با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشتی با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود در رژیم لاغری خود از چندین سبزیجات استفاده کنید و همچنین با پختن چندین غذا با تزئینات جالب ، رژیم را برای خود راحت کنید.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *