kermanyy

Friday, 22 October 2021

میکروبیوم سالم: 12 نکته برای متعادل کردن باکتری ها در میکروبیوم روده ، پوست ، دهان و واژن.

میکروبیوم سالم: 12 نکته برای متعادل کردن باکتری ها در میکروبیوم روده ، پوست ، دهان و واژن.


آیا می دانستید که بدن شما فراتر از یک میکروبیوم است؟ در واقع چهار نوع اصلی میکروبیوم انسان وجود دارد که هر کدام برای سلامت کلی شما مهم هستند. متخصصان در اینجا توضیح می دهند که برای افزایش میکروبیوم سالم چه کار می توانید انجام دهید.

تا کنون ، بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها از طرف شما سالم هستند. به گفته موسسه ملی بهداشت ، در حقیقت ، شما ده برابر بیشتر از سلول های بدن خود میکروب دارید و آنها بین 1 تا 3 درصد از جرم بدن شما را تشکیل می دهند. این چیز خوبیه. اینها رزمندگانی هستند که سیستم ایمنی بدن شما ، سلامت روده ، سلامت دهان و دندان ، سلامت پوست و موارد دیگر و میکروب انسانی را به طور جمعی تشکیل می دهند. به بیان ساده ، میکروبیوم گروهی از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که در بدن شما زندگی می کنند. البته ، میکروبیوم روده مراقبت زیادی می کند ، اما سه میکروبیوم دیگر وجود دارد که برای عملکرد کلی بدن شما ضروری هستند. بر خلاف میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان همگی آرایش متفاوت و موثری دارند.

بیاموزید که چگونه هر میکروبیوم خاص در بدن شما در سلامتی شما نقش دارد و مهمتر از همه ، چگونه می توانید از میکروبیوم خود مراقبت کرده و باکتری های موجود در جمعیت را تا حد ممکن متنوع نگه دارید.

میکروب های اصلی بدن شما

میکروبیوم روده

زنی که دستانش را روی شکم گذاشته است

خودشه

بزرگترین مجموعه میکروب های شما در دستگاه گوارش است. طی چند سال گذشته ، دانشمندان در مورد میکروبیوم روده بیشتر اطلاعاتی کسب کرده اند – این ماده در کنترل خواب ، پیری سالم ، عملکرد مغز و خلق و خوی و همچنین سیستم ایمنی بدن نقش دارد (70 درصد سیستم ایمنی بدن شما در روده است) ، گذشته از همه اینها.

از آنجا که فعالیت سیستم ایمنی بدن بسیار متمرکز است ، داشتن باکتری های خوب مهم است که می تواند از التهاب و واکنش های غیر طبیعی ایمنی در بدن جلوگیری کند. باکتری های مفید در روده شما یا پروبیوتیک ها بر اساس پری بیوتیک ها برای غذا ساخته شده اند ، در حالی که کریستین بیشارا ، کارآموز در شهر نیویورک ، در حال تمرین سلامتی یکپارچه با تمرکز بر سلامت روده است.

او می گوید: “این فیبرها در غذاهای گیاهی ، از جمله میوه ها ، سبزیجات و حبوبات یافت می شوند.” بنابراین در مورد آن فکر کنید: اگر آن غذاهای پری بیوتیک در رژیم غذایی شما کافی نیست ، پروبیوتیک هایی که سیستم ایمنی و هضم غذا را منظم نگه می دارند می توانند در کار آنها اختلال ایجاد کنند.

پروبیوتیک ها همچنین می توانند به تقویت پوشش روده کمک کنند. بشاره می افزاید: “اگر یکپارچگی روده به خطر بیفتد ، سموم می توانند از طریق موانع ضعیف روده وارد جریان خون شوند و منجر به واکنش سیستم ایمنی بدن شود که فکر می کند این سموم خطرناک هستند.” این پاسخ ایمنی می تواند به سلول های بدن حمله کند و منجر به التهاب مزمن (و برخی علائم GI ناراحت کننده) شود. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از میکروبیوم روده و جلوگیری از التهاب در وهله اول انجام دهید.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم روده متنوع برای سلامت روده بسیار مهم است. این بدان معناست که برای تغذیه پروبیوتیک ها در روده خود غذاهای گیاهی فراوان بخورید. دکتر بیشارا می گوید: “خوردن حداقل 25 تا 30 غذای گیاهی مختلف در هفته را برای افزایش تنوع روده ای در نظر بگیرید.”
  • الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. اگرچه نیازی به حذف کامل این مواد از رژیم غذایی خود ندارید ، اما الکل و غذاهای فرآوری شده را در حد اعتدال مصرف کنید. دکتر بشاره می گوید: “هر دو می توانند باکتری های مفید در روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوز ، عدم تعادل میکروب های مفید و غیر مفید روده شوند.” حتی غذاهای بسیار فرآوری شده می توانند رشد باکتری های بد روده را افزایش داده و بیشتر به این عدم تعادل کمک کنند.
  • مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. بهتر است غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو حاوی پروبیوتیک های مورد نیاز خود را بخورید. همچنین می توانید از مکمل پروبیوتیک برای افزایش این تنوع در میکروبیوم ، به ویژه چند سویه باکتری های بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس ، مانند غریزه روده HUM استفاده کنید. دکتر بشاره می گوید: “این گونه های پروبیوتیکی مورد مطالعه قرار گرفته اند و با کنترل مسیرهای محرک خاص ، نه تنها بر روده ما بلکه همچنین بر سیستم ایمنی بدن ما اثرات مفیدی دارند.”

میکروبیوم پوست

نزدیک به پوست

خودشه

Kiran Mian ، متخصص پوست و زیبایی در نیویورک می گوید ، حتی اگر نمی توانید آن را ببینید ، باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها روی پوست شما زندگی می کنند. اما به نظر نمی رسد برای تهیه صابون عجله کنید. اگرچه ممکن است پوست شما با همه این میکروب ها “تمیز” به نظر نرسد ، اما در واقع در هر لایه از پوست سالم زندگی می کند.

دکتر میان گفت: “میکروبیوم را به عنوان یک خط مراقبت از پوست در نظر بگیرید.” در واقع از پوست در برابر میکروب هایی که می توانند به شما آسیب برسانند و باعث عفونت می شوند ، که نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن (مانند میکروبیوم روده) دارند ، محافظت می کند. دکتر میان می افزاید: “میکروبیوم پوست سیستم ایمنی ما را برای تشخیص بین عوامل بیماری زای مضر و غیرضروری آموزش می دهد و ارتباط خود را با سیستم ایمنی ما برای جلوگیری از التهاب حفظ می کند.”

همچنین اگر مشکلی در میکروبیوم پوست ایجاد شود ، ممکن است حساسیت پوستی ، درماتیت آتوپیک و بیماری های پوستی را تجربه کنید. شما باید یک میکروب سالم داشته باشید که بتواند بین میکروب های مفید و مضر تشخیص دهد و التهابی را که در بیماری های التهابی پوست از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس نقش دارد کنترل کند. تحقیقات جدید ترکیبی از میکروبیوم روده و میکروبیوم پوست به نام محور روده-پوست است. دیس بیوز ، به ویژه در روده ، می تواند منجر به التهاب شود ، مانند رژیم نامتعادل ، حساسیت غذایی یا عدم تحمل غذایی ، که می تواند منجر به آکنه یا سایر بیماری های پوستی شود.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • تا آنجا که ممکن است ورزش کنید. وقتی عرق می ریزید ، از باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما تغذیه می کند و مانند یک پری بیوتیک عمل می کند. دکتر میان می افزاید: “همچنین افزایش جریان خون در اثر ورزش برای کل پوست مفید است و اکسیژن تازه و مواد مغذی را تأمین می کند.” و علاوه بر این ، دوز تقویت کننده اندورفین باعث کاهش هورمون استرس التهابی کورتیزول می شود ، که هیچ فایده ای برای پوست شما ندارد.
  • در مورد ضدعفونی کننده دست از پا نزنید. در حالی که وقتی بیرون می روید و آب و صابون در دسترس نیست ، ضدعفونی کننده دست بسیار مهم است ، اما اگر می توانید کمک کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید. دکتر میان گفت: چندین بار در روز استفاده از ضدعفونی کننده یا تغییر کامل شستن دست می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را از بین ببرد. او توصیه می کند پس از استنشاق محلول ضدعفونی کننده ، از مرطوب کننده روی دستان خود استفاده کنید تا در برابر انسداد پوست محافظت شود.
  • یک پروبیوتیک موضعی یا خوراکی را امتحان کنید. محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات پروبیوتیک تخمیر شده مانند کامبوچا و اسید لاکتیک به تسکین التهاب و کنترل میکرو فلور پوست کمک می کند. همچنین می توانید از مکمل های پروبیوتیک و پری بیوتیک خوراکی مانند Skin Squad Pre + Probiotic برای رشد خوب باکتری ها ، حمایت از هضم منظم و حمایت از پوست خود از طریق محور روده-پوست استفاده کنید.

میکروبیوم واژن

زنی که پاپایا در دست دارد

خودشه

ممکن است درک کمی از میکروبیوم واژن داشته باشید زیرا اغلب در مورد آن صحبت نمی شود ، اما نقش موثری در حفظ تعادل بدن شما دارد. همچنین برای حفظ دست نخورده محتویات واژن به میکروارگانیسم ها متکی است: به ویژه ، یک نوع عمده باکتری. فهیمه ساسون ، OB-GYN MD ، بنیانگذار Kindbody در نیویورک توضیح داد: “لاکتوباسیلوس ، باکتری اصلی استعمار فرد سالم و اسید لاکتیک تولید شده توسط آنها در برابر عفونت محافظت می کند.”

هدف میکروبیوم واژن حفظ اسیدی pH است. دکتر ساسون گفت محیط اسیدی به رشد میکروارگانیسم هایی که باعث عفونت هایی مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت های مخمری می شوند کمک نمی کند. برخی از علائمی که می توانند با باکتری های واژن تداخل داشته باشند عبارتند از ترشح ، بو ، خارش و سوزش. نوسانات باکتریایی در میکروبیوم واژن کاملاً طبیعی است ، به ویژه در دوران قاعدگی ، با انواع فعالیت های جنسی و پیشگیری از بارداری هورمونی. با توجه به پروژه میکروبیوم انسانی موسسه ملی سلامت ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر می کند تا به طور خودکار برای زایمان طبیعی آماده شود.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • کمتر بیشتر است. کارهای زیادی نمی توانید از نظر مراقبت انجام دهید ، زیرا هر چیزی که تعادل PH طبیعی شما را مختل کند می تواند به میکروبیوم واژن نیز آسیب برساند. بنابراین از محصولات “پاک کننده” معطر یا معطر واژن دوری کنید. دکتر ساسون گفت: “واژن خود تمیز می شود.” او توصیه می کند که قسمت خارجی واژن را تا آنجا که ممکن است با شستن آن با صابون بدون بو و پوشیدن لباس های زیر نخی تمیز نگه دارید.
  • ویژگی ها را نادیده نگیرید. معاینات منظم با OB-GYN برای تشخیص ناهنجاری های میکروبیوم شما کافی است ، اما اگر در میان علائم احتمالی عفونت هستید ، آنها را کنار نگذارید. در صورت مشاهده خونریزی غیرطبیعی دهانه رحم ، رابطه جنسی دردناک ، تحریک یا ترشح ، با پزشک خود وقت بگیرید.
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر ساسون می گوید که تبدیل پروبیوتیک های خوراکی به بخشی از برنامه روزانه شما می تواند به شما در سالم نگه داشتن فلور واژن کمک کند. اینها شامل پروبیوتیک هایی هستند که برای ایجاد تعادل در میکروبیوم واژن و ارتقاء عملکرد مناسب ادرار ، مانند خوردن غذای بیشتر با ماست یا مصرف پروبیوتیک مانند مهمانی خصوصی ، فرموله شده اند.

میکروبیوم دهان

زنی با دهان باز و لبخند

خودشه

سرانجام یک میکروبیوم مهم وجود دارد که در دهان شما وجود دارد. در مخاط دهان زندگی می کند ، که شامل تمام بافت های لثه ، از جمله زبان و گونه ها است. سلامت دهان و دندان شما بستگی به باکتری های خوبی دارد که از دهان شما در برابر میکروب های ایجاد کننده پلاک ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه محافظت می کنند. MD Fritas ، بنیانگذار و متخصص زیستی شرکت Onogen می گوید ، مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز می توانند به تقویت فعالیت ضد میکروبی کمک کنند ، بنابراین شما به مقدار زیادی از این مواد مغذی در رژیم غذایی خود نیاز دارید (مثلاً سبزیجات برگ دار ، غلات کامل و حبوبات). دکتر فریتاس می افزاید ، سطح ویتامین D شما نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان ، بلکه برای جلوگیری از دندانهای حساس (دندانهای شما برای ویتامین D و استخوانها و استخوانها نیاز به ویتامین D دارند) و لثه های ضعیف بسیار مهم است.

میکروبیوم دهان شما نیز می تواند باعث ایمنی شما شود. دکتر فریتاس گفت: “این یک مانع بین محیط خارجی و میزبان است.” باکتری های مناسب در یک میکروبیوم سالم دهان می توانند به مبارزه با عفونت های ناشی از مخمر ، ویروس ها و باکتری های مضر کمک کنند.

چگونه از آن مراقبت کنیم

  • خمیردندان طبیعی را امتحان کنید. دکتر فریتاس پیشنهاد کرد ، به خصوص اگر به دنبال افزایش سلامت میکروبیوم دهان خود هستید ، خمیردندان بدون فلوراید را امتحان کنید. از آنجا که فلوراید یک ضد میکروب است ، می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • ویتامین D را افزایش دهیدبه دکتر فریتاس توصیه می کند که مکمل ویتامین D مداوم را حداقل به مدت 3 ماه برای تقویت دندان ها و لثه ها مصرف کنید. همچنین می توانید مقداری ویتامین D از ماهی آزاد و دیگر ماهی های چرب و محصولات لبنی غنی شده با ویتامین دریافت کنید.
  • از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید. دکتر فریتاس می گوید: “برای دندان ها و لثه ها ، پروبیوتیک خوراکی به جلوگیری از تأثیر ویروس ها و آلودگی ها بر فعالیت ضد میکروبی کمک می کند.” و سپس پری بیوتیک ها ، مکمل هایی مانند Skin Squad و حتی غذاهای غنی از فیبر وجود دارد که این پروبیوتیک ها را می خورند تا همه میکروبیوم های شما متعادل شوند.



Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *