kermanyy

Saturday, 23 October 2021

چگونه چاق می شوید؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)

چگونه چاق می شوید؟  (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


برخلاف بسیاری از افرادی که در داخل هستند کاهش وزن و زمان لاغری آیا برای برخی دیگر این سال است که چگونه چاق می شوید؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا واقعا کسی نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این ، بهترین کار bmi است. به این ترتیب مشخص می شود که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس راه حل های قوی برای این موضوع را بررسی خواهیم کرد. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامتی وزن را تا حدودی تعیین کند ، نحوه اندازه گیری شاخص بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر ارتفاع مربع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد دریافتی کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد چاق است. اگر تعداد دریافتی بیشتر از 25 باشد ، فرد چاق است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و تعدادی از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی آب و هوا باید برای فرد در نظر گرفته شود. با این حال ، احتمالاً ، می تواند گزینه خوبی باشد.

چگونه در مدت زمان کوتاهی وزن خود را افزایش می دهید؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد دارای اضافه وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.
اول از همه ، باید در نظر داشت که برخی عوامل منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، وزنه برداری شروع می شود:

  • اختلالات غده ای مانند ایجاد کننده پرکاری تیروئید افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش وزن رخ می دهد.
  • اختلالات خوردن موثر مانند بی اشتهایی ابری کدام یک از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن مطلع نیستند. این بیماری به پرزهای روده آسیب می رساند و از جذب ویتامین ها و مواد معدنی جلوگیری می کند.
  • با دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 و کنترل نشده باشد.
  • بیماری یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن سوء تغذیه است. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه ، ما بهترین غذاهایی را که زمینه ای برای وزنه زدن فراهم می کند معرفی می کنیم ، تا بتوانید راههای سالم را برای این کار تجربه کنید.

آجیل و کره نارگیل

آجیل و آجیل می تواند به بدن شما در تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز کمک کند.
از طرف دیگر ، این گزینه خوبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرند شامل موارد زیر است:

  • بادام (به ویژه کره نارگیل)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

از مخلوط میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید میوه های خشک به دلیل کاهش آب و کاهش اندازه ، کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند بیشتری نسبت به موز دارند. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه می توانید با خوردن برنج بیشتر وزن خود را افزایش دهید؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و تمایل کمی دارند یک انتخاب عالی است.
البته ، باید در نظر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. جایگزین هایی مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق می شویم؟

چگونه در مدت زمان کوتاهی وزن خود را افزایش می دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی است.
اسموتی های خانگی دارای ترکیبی از ویتامین ها هستند. همچنین بسته به اینکه از چه موادی در آنها استفاده می شود ، مقادیر متفاوتی پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان طعم دهنده های سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد مغذی زیر را در یک مخلوط ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پر چرب
هر موز
قاشق شکلات
آجیل خام مورد علاقه خود را با قاشق غذاخوری بریزید

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوطی ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پر چرب
انواع توت های تازه یا توت های یخ زده را سرو کنید
ماست پروتئینی پرچرب سرو کنید
مقدار وانیل دلخواه شما

اسموتی فندقی
برای تجربه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
قاشق عسل
قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
مقدار شکلات دلخواه شما

تغییر کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوطی ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پر چرب
نصف سیب
قاشق عسل
مقدار کرم کارامل مورد نظر شما

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ ماهیچه به آن نیاز دارد.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به شکل بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. علاوه بر پر کردن و جلوگیری از خوردن غذاهای دیگر ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بی
بهترین منابع دریافت پروتئین عبارتند از:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • اوه
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما افرادی که به شدت چاق هستند ، بهتر است دلیل اصلی عدم افزایش وزن را مطالعه کرده و رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *