اینتر میامی (10) 1-1 (9) نشویل؛ اولین جام تاریخ باشگاه روی دستان مسی


| در جریان دیدار فینال لیگز کاپ 2023، تیم های اینتر میامی و نشویل مقابل هم قرار گرفتند. نشویل یکی از تیم های خوب این فصل MLS بوده و در حال حاضر تیم چهارم کنفرانس شرق است، در همان کنفرانس اما اینتر میامی ضعیف ترین تیم بود (رده پانزدهم)، حداقل تا قبل از آمدن لیونل مسی و دوستانش به تیم تازه تاسیس دیوید بکام. 

لیونل مسی در این بازی هم ترک عادت نکرد و با یک گل زیبا در اواسط نیمه اول اینتر میامی را پیش انداخت. با این حال تیم تاتا مارتینو در حفظ نتیجه ناکام ماند و دقیقه 57 گل تساوی را دریافت کرد. در ادامه وقت عادی هیچ گلی میان دو تیم رد و بدل نشد تا کار مستقیما به ضربات پنالتی کشیده شود. 

مسی اولین ضربه پنالتی اینتر میامی را به گل تبدیل کرد و هانی مختار به عنوان بهترین بازیکن نشویل، همین کار را انجام داد. پنالتی دوم نشویل از دست رفت و در حالی که همه چیز می توانست تا قبل از پنالتی پنجم تمام شود، ویکتور اولوا از اینتر میامی پنالتی خودش را از دست داد تا شاهد یک ماراتن در ضربات پنالتی باشیم. همه بازیکنان دو تیم پنالتی های بعدی را به گل تبدیل کردند تا نوبت به پنالتی زدن دروازه بان ها رسید. دریک کلندر، دروازه بان اینتر میامی یکی از بهترین پنالتی های روز را به ثمر رساند و چند ثانیه بعد پنالتی همتایش در نشویل یعنی الیوت پانیکو را گرفت. 

اینتر میامی در نهایت با پیروزی در ضربات پنالتی، برای اولین بار از زمان تاسیس باشگاه در سال 2018 طعم جام بردن را چشید و به اولین تیم آمریکایی تبدیل شد که این جام را از چنگ مکزیکی ها خارج می کند. لیونل مسی هم در پایان به عنوان بهترین گلزن تورنمنت (10) و بهترین بازیکن انتخاب شد. 

جوایز بهترین گلزن و بهترین بازیکن در دستان مسی