بایرن مونیخ 8-0 دارمشتات؛ نویر خوش‌قدم بود، نیلوفرها پرپر شدند


در چارچوب هفته نهم بوندسلیگا، بایرن مونیخ میزبان دارمشتات بود. اخراج زود هنگام یوسوا کیمیش در دقیقه چهار، یک شوک به شاگردان توماس توخل وارد کرد و مدتی طول کشید تا خود را پیدا کنند. با این حال دارمشتات نیز قدرت استفاده از این فرصت را نداشت تا بایرنی‌ها خیلی زود به خود بیایند.

از طرف دیگر، چندان طول نکشید تا پس از اخراج کلاوس یاسولا در دقیقه 19، نیلوفرها نیز 10 نفره شوند تا دو تیم باری دیگر با تعداد نفرات یکسان به بازی ادامه دهند. باواریایی‌ها نیز با اینکه چندان عملکرد خوبی در نیمه اول نداشتند و شاگردان تورستن لیبرکنشت حتی مالکیت توپ بیش‌تری داشتند، موفق شدند صاحب چندین موقعیت شوند که البته ثمری برای‌شان نداشت اما فشارهایی که آوردند باعث شد تا دارمشتات 9 نفره شود. در نهایت نیمه اول با تساوی 0-0 و سه اخراجی که اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ بوندسلیگا است، به اتمام رسید.

با این حال در نیمه دوم باواریایی‌ها بسیار بهتر و البته هجومی‌تر ظاهر شدند و با در دست گرفتن کنترل کامل بازی، یکی پس از دیگری مدام دروازه شون مارسل را باز می‌کردند تا دارمشتات طی یک نیمه کاملاً سلاخی شود. هر چند از جمله نکات قابل‌توجه این نیمه می‌توان به هت تریک هری کین نیز اشاره کرد که باعث شد در کنار تک پاس گلش، روی نصف گل‌های این بازی تاثیرگذاری مستقیم داشته باشد و همچنین فاصله خود را تا حد زیادی با سرو گیراسی در جدول گلزنان بوندسلیگا کاهش دهد. 

از سوی دیگر، بایرن مونیخ با این پیروزی پر گل، شکست 3-2 اشتوتگارت مقابل هوفنهایم و همچنین با یک بازی بیش‌تر نسبت به بایرلورکوزن موفق شد به صدر جدول صعود کند. با این حال خبر بد برای باواریایی‌ها این است که کیمیش را به خاطر دریافت کارت قرمز برای بازی حساس هفته آینده‌شان مقابل دورتموند در اختیار ندارند.

گزارش بازی

شروع بازی

اخراج یوسوا کیمیش در دقیقه 4: یوسوا کیمیش پس از دریافت پاس مانوئل نویر، توپ را از دست داد و مجبور شد با یک خطا بازیکن دارمشتات را متوقف کند. در نهایت نیز به همین خاطر با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد تا در بازی حساس هفته آینده بایرن مونیخ مقابل بروسیا دورتموند در زیگنال ایدونا پارک در دسترس نباشد.

دقیقه 13 / مهار ضربه والی خطرناک هری کین توسط مارسل شون

اخراج کلاوس یاسولا در دقیقه 19: در حالی که کنراد لایمر می‌توانست در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان دارمشتات قرار بگیرد، کلاوس یاسولا در نزدیکی محوطه جریمه با خطا او را متوقف کرد و به همین خاطر با کارت قرمز مستقیم، از زمین اخراج شد تا هر دو تیم 10 نفره شوند.

دقیقه 29 / کینگزلی کومان با یک فرار عالی در موقعیت مناسب گلزنی قرار می‌گیرد اما ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون زمین می‌رود.

دقیقه 36 / پس از یک توپ‌ربایی از بازیکنان بایرن مونیخ، ماروین میلم با پاس لوکاس فایفر صاحب موقعیتی عالی شد اما مانوئل نویر به خوبی توانست در مصاف تک‌به‌تک با این بازیکن، دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

اخراج ماتی ماگلیسا در دقیقه 41: باز هم در یک سناریو مشابه با کلاوس یاسولا، ماتی ماگلیسا به دلیل متوقف کردن هری کین با خطا که می‌توانست در موقعیت تک‌به‌تک قرار بگیرد، با کارت قرمز مستقیم اخراج شد.

دقیقه 1+45 / لروی سانه از روی پاس جمال موسیالا دروازه دارمشتات را باز کرد اما به خاطر آفساید میلی‌متری پس از بررسی VAR، این گل مردود اعلام شد.

پایان نیمه اول

شروع نیمه دوم

دقیقه 48 / واکنش عالی مارسل شون و مهار ضربه سر خطرناک ماتیاس دلیخت

بایرن مونیخ 1-0 دارمشتات؛ هری کین در دقیقه 52: هری کین با یک پرش روبه جلو، موفق شد به زیبایی با ضربه سر توپ ارسالی نصیر مزروعی را تبدیل به گل اول بایرن مونیخ کند.

بایرن مونیخ 2-0 دارمشتات؛ لروی سانه در دقیقه 56: لروی سانه که این روزها در فرم بسیار خوبی قرار دارد، از روی پاس کنراد لایمر موفق شد برای بار دوم دروازه مارسل شون را باز کند.

بایرن مونیخ 3-0 دارمشتات؛ جمال موسیالا در دقیقه 60: پس از آنکه بایرن مونیخ صاحب یک ضربه ایستگاهی در نزدیکی محوطه جریمه شد، هری کین به‌جای شوت به سمت دروازه به جمال موسیالا در یک موقعیت بهتر پاس داد و او با ضربه‌ای حساب‌شده از پشت محوطه جریمه، گل سوم باواریایی‌ها را به ثمر رساند.

بایرن مونیخ 4-0 دارمشتات؛ لروی سانه در دقیقه 64: لروی سانه پس از دریافت پاس کینگزلی کومان، به زیبایی هرچه تمام‌تر از پشت محوطه جریمه دروازه دارمشتات را باز کرد.

بایرن مونیخ 5-0 دارمشتات؛ هری کین در دقیقه 69: در حالی که شون مارسل از دروازه‌اش فاصله گرفته بود، هری کین به خوبی با تشخیص این موضوع با یک ضربه حساب‌شده و عالی از میانه زمین، گل پنجم بایرن را هم به ثمر رساند.

بایرن مونیخ 6-0 دارمشتات؛ توماس مولر در دقیقه 71: توماس مولر از روی ارسال نصیر مزروعی موفق شد گل ششم بایرن را هم به ثمر برساند.

بایرن مونیخ 7-0 دارمشتات؛ جمال موسیالا در دقیقه 76: طی یک همکاری عالی با توماس مولر، موسیالا موفق شد هفتمین گل بایرن را به ثمر رساند.

بایرن مونیخ 8-0 دارمشتات؛ هری کین در دقیقه 88: با پاس عالی توماس مولر و فرار کین، دروازه دارمشتات برای بار هشتم باز شد و ستاره انگلیسی نیز موفق شد در این بازی هت‌تریک کند.

پایان بازی

اطلاعات بازی بایرن مونیخ – دارمشتات

  • بستر برگزاری: هفته 9 بوندسلیگا؛ فصل 24-2023
  • تاریخ برگزاری: شنبه، 5 آبان 1402 (28 اکتبر 2023)
  • ساعت برگزاری: 17:00 به وقت تهران
  • مکان برگزاری: آلیانتس آرنا؛ مونیخ
  • داور: مارتین پترسن
  • گلزنان بایرن مونیخ: هری کین (88 ,69 ,52)، لروی سانه (45 ,56)، جمال موسیالا (76 ,60)، توماس مولر (71)
  • کارت قرمز: یوسوا کیمیش (4)، کلاوس یاسولا (19)، ماتی ماگلیسا (41)

ترکیب ابتدایی بایرن مونیخ و دارمشتات

بایرن مونیخ (1-3-2-4): مانوئل نویر | مزروعی، دلیخت، کیم، دیویس | لایمر، کیمیش | کومان، موسیالا، سانه | کین

دارمشتات (2-1-4-3): شون | کلارر، یاسولا، ماگلیچا | بادر، کمپه، اشنلهارت، نورنبرگر | میلم | فایفر، اسکارکه 

نمرات بازیکنان / هواسکور

 

هری کین با کسب نمره کامل 10، بهترین بازیکن زمین از دید هواسکور

آمار بازی / فوت‌موب

 

سمت چپ بایرن مونیخ و سمت راست دارمشتات

جدول بوندسلیگا

 

صعود بایرن مونیخ به صدر جدول به صورت موقت

خلاصه بازی