بسکتبال NBA | شاهکار گریزلیز در دالاس به افتخار جا مورنت


| بامداد چهارشنبه به وقت تهران، 5 بازی در جریان رقابت های فصل عادی NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب نگاهی داریم به نتایج و مهم ترین اتفاقاتی که طی این بازی ها رقم خورد. 

نتایج بازی ها

نتایج بازی های نهم ژانویه

نکات آماری و اتفاقات مهم

تنها سه بازیکن فعال در لیگ هستند که آمار 25/5/5 با سه توپربایی، 5+ سه امتیازی و 100% سه امتیازی در یک بازی ثبت کرده اند: کارل آنتونی تاونز، جیلن برانسن و استفن کری. کت در جریان پیروزی مینه سوتا مقابل اورلاندو آمار 28/6/5 و 5 از 5 سه امتیازی ثبت کرد و رودی گوبر هم آماری که به آن عادت دارد را از خودش به جا گذاشت (21/12) و 3 بلاک. 

کیگان موری در جریان پیروزی ساکرامنتو کینگزی که اختلاف 22 امتیازی با دیترویت پیستونز را جبران کرد، آمار 32 امتیاز شامل 5 سه امتیازی ثبت کرد؛ در تاریخ فرنچایز کینگز، هیچ بازیکنی در دو فصل اول خودش اندازه او سه امتیازی ثبت نکرده است. سابونیس یک بار دیگر تریپل دبل کرد (37/10/13) و سه توپربایی ثبت کرد. 

نیویورک نیکس برای پنجمین بازی متوالی به پیروزی رسید. آنها این بار پورتلند را در امتیاز تحقیرآمیز 84 نگه داشتند. او جی آنانوبی که همچنان با جرزی تیم جدیدش بدون شکست است، آمار 23 امتیاز و 4 از 6 سه امتیازی ثبت کرد. 

ممفیس گریزلیز دست به کار بزرگی زد و در دومین بازی بدون جا مورنتی که فصل را از دست داده، دالاس موریکس را در خانه اش شکست داد. دزمند بین در این بازی 32 امتیاز و 9 ریباند ثبت کرد. لوکا دانچیچ و کایری اروینگ هم به ترتیب 33 و 31 امتیاز کسب کردند که برای جلوگیری از شکست موریکس کافی نبود. در ضمن حتی جرن جکسن هم در این مسابقه برای ممفیس بازی نکرد! 

لس آنجلس لیکرز در جریان مهم ترین بازی امروز، مقابل تورنتو رپترز با اختلاف 1 امتیاز پیروز شد. آنتونی دیویس یکی از بهترین عملکردهای فصل خودش را در این بازی به نمایش گذاشت و آمار 41/11/6 ثبت کرد. ای دی در هشت دقیقه پایانی به تنهایی 20 امتیاز برای لیکرز گرفت! او در این بازی به تنهایی 14 اقدام پرتاب آزاد داشت که از کل تیم رپترز (13) بیشتر بود. آمار امروز لبران جیمز هم 22 امتیاز، 5 ریباند و 12 اسیست ثبت شد. 

جانشین جا مورنت مشخص شد

پس از مصدومیتی که فصل 24-2023 را برای جا مورنت به پایان رساند، گریزلیز تصمیم گرفت با آیزیا تامس قرارداد امضا کند. آیزیا مدت زیادی بدون تیم مانده بود و با ممفیس به لیگ برمی گردد.

جدول دو کنفرانس

 



Source link