بسکتبال NBA | فاکس حریف دار و دسته کالیفرنیایی ها نشد


| بامداد پنجشنبه به وقت تهران، هفت بازی در جریان فصل عادی NBA  برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایجی که به دست آمدند، عملکرد ستارگان و در نهایت رکورد ها و آمار جالبی که به ثبت رسیدند.

هشتمین برد متوالی اورلاندو مجیک 

فرانتس واگنر ۳۱ امتیاز کسب کرد، ۲۵ امتیاز سهم کول آنتونی (ششمین بازی متوالی با ۱۵+ امتیاز از روی نیمکت) شد و به همین ترتیب اورلاندو مجیک مقابل واشینگتن ویزاردز یک برد آسان به دست آورد و حالا ۸ برد متوالی دارد! یک واکنش خوب از سمت اورلاندو به حذف میلی متری از تورنمنت این سیزن که تنها به خاطر چند امتیاز کمتر شاهد آن بودیم. رکورد بیشترین برد متوالی تاریخ فرنچایز مجیک، ۹ است. این رکورد سه بار تکرار شده و تیم جذاب جمال موزلی می تواند به آن حمله کند. در میان ویزاردز هم کایل کوزما با ۲۴ امتیاز بهترین عملکرد را داشت. واشینگتن حالا از ۱۱ بازی آخر خودش ۱۰ شکست دارد.

دیترویت پیستونز بیچاره!

در این بازی می توانستید به خوبی خشم بازیکنان لس آنجلس لیکرز را مشاهده کنید، دیداری بعد از سنگین ترین شکست کریر لبران جیمز (۴۴ امتیاز اختلاف) که چند روز قبل برابر فیلادلفیا سونی سیکسرز رقم خورد. دی آنجلو راسل ۳۵ امتیاز کسب کرد که بهترین عملکرد این فصلش بود. آنتونی دیویس ۲۸ امتیاز گرفت و در نهایت ۲۵ امتیاز هم به لبران رسید. دیترویت پیستونز برای پانزدهمین بازی متوالی شکست خورد و این بدترین رکورد شکست متوالی تاریخ این فرنچایز محسوب می شود! کسی از پیستونز این فصل انتظار خاصی نداشت اما رکورد شروع ۱۰-۲ با هر متر و معیاری فاجعه و البته بدترین در لیگ است.

تورنتو مهمانی بازگشت دورنت را خراب کرد

اسکاتی بارنز ۱۲ امتیاز از 23 امتیاز خودش را در کوارتر چهارم کسب کرد و پاسکال سیاکام هم ۲۲ امتیاز گرفت تا روند ۷ برد متوالی فینیکس سانز از بین برود. در شب بازگشت کوین دورنت (پس از ۲ بازی غیبت)، دیدیم که کی دی ۳۰ امتیاز گرفت اما وقتی دوین بوکر ۸ امتیاز کسب می کند (۲ از ۱۰ فیلدگل، ۰ از ۴ سه امتیازی)، از ایزی مانی اسنایپر هم کاری ساخته نیست!  دورنت البته برای ششمین بازی متوالی ۳۰+ امتیاز گرفت که طولانی ترین روند فعلی لیگ است.  دنیس شرودر،  ام وی پی جام جهانی بسکتبال در این بازی ۱۲ اسیست داد که بهترین عملکرد فصلش بود و به این ترتیب تورنتو رپترز برای اولین بار طی سه بازی اخیر پیروز شد.

بدون امبید جشنی در کار نیست 

زایان ویلیامسن ۳۳ امتیاز کسب کرد تا پلیکانز مقابل فیلادلفیا سونی سیکسرز بدون امبید پیروز شود. امبید در این بازی به دلیل بیماری نتوانست تیمش را همراهی کند و در نبود زایان بدون رقیب در منطقه رنگی سلطنت کرد. در ضمن شاهد بازگشت سی جی مک کالم بودیم که اخیرا به دلیل مشکل ریوی چندین بازی از دست داده بود، سی جی ۲۰ امیتاز کسب کرد و طی ۲۸ دقیقه بازی عملکرد خوبی داشت. تایریس مکسی در آن سمت زمین ۳۳ امتیاز گرفت که مشخصا کافی نبود.

پیروزی یوکیچ مقابل بیبی یوکیچ

نیکولا یوکیچ آمار ۳۲/۱۰/۱۵ (هفتمین تریپل دبل فصل) ثبت کرد و مایکل پورتر جونیور در شبی که نمی توانست شوت خراب کند، هم ۳۰ امتیاز برای ناگتس به دست آورد. خبر بهتر از برد برای هواداران ناگتس؟ جمال موری برگشت! گارد تیم قهرمان بعد از ۱۱ بازی غیبت برگشت و ۱۶ امتیاز گرفت. ناگتس از افت مقطعی (۴ باخت در ۵ بازی) خارج شده و حالا سه برد متوالی دارد و پس از دو شکست در ماه نوامبر مقابل این حریف، یکی را جبران کردند. هیوستون راکتس هنوز در کسب برد خارج از خانه عاجز است، آنها رکورد ۷-۰ دارند! 

بازی 60 امتیازی کوای و هاردن برای یک برد مهم 

کوای لنرد 34 امتیاز کسب کرد و با همکاری هاردن 26 امتیازی، یک برد مهم در یک بازی بزرگ مقابل ساکرامنتو برای کلیپرز حاصل شد. در سمت مقابل دی آرن فاکس (40 امتیاز) به شدت درخشید اما دست تنها بود. پال جرج 19 امتیاز گرفت و کلیپرز برای اولین بار از اکتبر 2022 موفق شد کینگز را شکست دهد. راسل وستبروک در این بازی به سومین بازیکن فعال لیگ تبدیل شد که به رکورد 38 هزار دقیقه بازی می رسد. 

بازی های بیست و نهم نوامبر

عملکرد ستارگان تیم های برنده

عملکرد بازیکنان برتر شب 29 نوامبر
عملکرد بازیکنان برتر شب 29 نوامبر

جدول دو کنفرانس  

جدول لیگ

 



Source link