تراکتور ایران – شارجه امارات؛ رونمایی از تراکتور آسیایی / طلسم شکست‌های متوالی می‌شکند؟


تراکتور برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، شارجه امارات را پیش رو دارد.

به گزارش ، تیم فوتبال تراکتور، عملکردی پر سر و صدا در بازار نقل و انتقالات پیش‌فصل لیگ برتر بیست و سوم ایران داشت. این تیم با نظر «پاکو خمز» سرمربی اسپانیایی، انقلابی در ترکیب خود ایجاد کرد و 14 بازیکن را به سمت درهای خروجی باشگاه هدایت کرد. در سوی مقابل 14 بازیکن جذب شدند که اکثرا ستاره‌های سابق استقلال و پرسپولیس بودند.

با این وجود تراکتور نمایش ضعیفی در دو هفته ابتدایی لیگ برتر داشت و دو شکست سه بر یک و یک بر صفر را برابر سپاهان و پرسپولیس تجربه کرد. تیم متمول تبریزی که امیدوار به حضور در کورس قهرمانی بود، فعلا در رتبه چهاردهم جدول 16 تیمی ایستاده است. حالا تراکتوری‌ها با اتکا به دانش مربی اروپایی و البته حمایت هواداران پرشور خود امید دارند شروعی متفاوت در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

مهمترین و معتبرترین تورنمنت باشگاهی آسیا با فرمت و تقویمی جدید برگزار می‌شود و نه تنها دوستداران فوتبال در قاره کهن بلکه فوتبال‌دوستان سراسر دنیا چشم‌انتظار تماشای فوق ستاره‌های فوتبال جهان از جمله کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و نیمار در جغرافیایی جدید هستند.

شارجه امارات اولین حریف تراکتور در فصل جدید آسیایی بوده که تیمی آماده نشان داده و در نخستین بازی فصل جدید لیگ برتر امارات مقابل الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی به پیروزی پرگل چهار بر سه رسیده است. «کایو لوکاس» مهاجم 29 ساله برزیلی را باید خطرناک‌ترین بازیکن این تیم دانست که مقابل شاگردان مجیدی، دو گل هم به ثمر رساند. همچنین «میرالم پیانیچ» هافبک مشهور سابق تیم‌های رم، یوونتوس و بارسلونا در شارجه بازی می‌کند.

تراکتور که با اشتباه مهلک حسین پورحمیدی، بازی را در خانه به پرسپولیس واگذار کرد، حاشیه‌هایی را نیز درون اردوی خود می‌بیند؛ مصاحبه عجیب امیرحسین حسین‌زاده وینگر تراکتور با واکنش مسئولان باشگاه و کادر فنی روبه‌رو شده و از سوی دیگر ورود گزینشی زنان ورزشکار با انتقاداتی مواجه بوده؛ البته باشگاه تراکتور از اتمام ظرفیت جایگاه زنان خبر داده و به هواداران خود متذکر شده بدون بلیت به سمت ورزشگاه نروند. برنده این دیدار مجوز حضور در مرحله گروهی و سید چهارم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا را دریافت می‌کند.

اطلاعات بازی

پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا

بازی: تراکتور ایران – شارجه امارات

ورزشگاه: یادگار امام تبریز

تاریخ و ساعت برگزاری: سه‌شنبه 31 مرداد 1402؛ ساعت 19:30

نکات آماری

  • تراکتور در سه بازی آخر لیگ برتری خود شکست خورده است.
  • شارجه امارات در پنج بازی اخیر دو برد و یک تساوی به دست آورده و پیروزی‌ها در دو بازی آخر بوده است.
  • تراکتور و شارجه پیش‌تر دو بار به مصاف همدیگر رفته‌اند که یک پیروزی سهم تراکتور بوده و بازی دیگر مساوی شده است.

سابقه تقابل های اخیر دو تیم

عملکرد دو تیم در پنج بازی اخیر