رئال مادرید، کابوس کلوپ و لیورپول/ از لابلای تاریخ


رئال مادرید امشب (چهارشنبه) در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای 23-2022 از ساعت 23:30 به وقت ایران در سانتیاگو برنابئو میزبان لیورپول است. دیدار رفت در آنفیلد با حساب 2 به 5 به نفع سپیدپوشان مادریدی به پایان رسید. 

| از فینال لیگ قهرمانان اروپا با اشتباهات مرگبار کاریوس تا تحقیر در آنفیلد، این بار جهنم آنفیلد برای کهکشانی ها تبدیل به بهشت شده بود! باید منتظر ماند و دید، لیورپول که هفته گذشته منچستریونایتد را با 7 گل در هم کوبید و طی هفته جاری، با یک گل برابر بورنموث شکست خورد، می‌تواند کامبکی همانند مصاف با بارسلونا در 19-2018 این بار در خانه حریف بزند یا خیر. 

رئال مادرید 3-1 لیورپول؛ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2017/18

لیورپول که با مثلث مرگبارش لیگ قهرمانان اروپا را به آتش کشیده است در مقابل رئالی به میدان می رود که به همراه زیدان در دو فصل قبلی جام را به مادرید برده اند. راموس در همان دقایق ابتدایی بلای جان لیورپولی ها می شود و با خطایی هولناک دست صلاح را می شکند. ستاره مصری با چشمانی گریان بازی را ترک می کند. متاسفانه مهم ترین ستاره لیورپول نمی تواند در فینال قرمز ها را همراهی کند!

کاریوس در اوایل نیمه دوم توپ را به پای بنزما شوت می کند. رئال مادرید 1-0 لیورپول. رئالی ها در پی کسب سومین جام هستند. مانه گل خورده را جبران می کند اما گرت بیل که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شده است روی پاس مارسلو به پرواز در می آید و در میان مدافعان لیورپول یکی از بهترین قیچی برگردان های تاریخ فوتبال را روانه دروازه لیورپول می کند. اشتباهات کاریوس ادامه دارد و بیل با یک شوت دیگر این بار از پشت محوطه رئال را به گل می رساند و کهکشانی ها برای سومین بار پیاپی به قله فوتبال اروپا می رسند. خوشبختی های زیدان ادامه دار است.

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2017/18

رئال مادرید 3-1 لیورپول؛ یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2020/21

پس از 3 سال دوباره قرمز ها و کهکشانی ها مقابل هم قرار می گیرند. لیورپول به دنبال انتقام و رئال مادرید هم در پی کسب لیگ قهرمانان اروپا پس از 3 سال ناکامی.در بازی رفت وینیسیوس و آسنسیو در نیمه اول رئال مادرید 2 بر 0 پیش می اندازند. صلاح یکی از گل ها را جبران می کند اما وینیسیوس در دقیقه 65 کار لیورپول را یکسره می کند. در بازی برگشت در آنفیلد لیورپول به نتیجه 0-0 رضایت می دهد و باری دیگر در مقابل رئال از دور رقابت های حذف می شود. نتیجه سال 2018 باری دیگر تکرار شد اما این بار در مرحله یک چهارم نهایی!

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2020/21

رئال مادرید 1-0 لیورپول؛ فینال لیگ قهرمانان اروپا 2021/22

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2017/18 باری دیگر تکرار می شود. رئال با درخشش خارق العاده کریم بنزما و 3 کامبک رویایی مقابل پی اس جی،چلسی و منچسترسیتی با انگیزه زیادی وارد میدان شد. لیورپولی ها هم که مقتدرانه به فینال آمده اند این بار امید زیادی دارند تا موفق به شکست رئال رویایی آنچلوتی بشوند.

نیمه اول با گل آفساید بنزما 0-0 به اتمام رسید، اما نیمه ی دوم، 59، آن دقیقه ی لعنتی برای لیورپول، روی پاس زیبای والورده وینسیوس جونیور توپ را به دروازه خالی می چسباند. برای دومین بار پیاپی این ستاره جوان برزیلی باعث شکست لیورپول می شود! یورگن باز هم طعم پیروزی مقابل رئال مادرید را نچشید.

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2021/22

رئال مادرید 5-2 لیورپول؛ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2022/23

برای سومین سال پیاپی رویارویی لیورپول و رئال مادرید. دو سال قبلی حسرت برای لیورپول و خوشحالی رئالی ها را همراه بوده است! در دقیقه 4 روی پاس صلاح و گل زیبای نونیز لیورپول پیش می افتد. در دقیقه 14 اشتباه بد کورتوا گل دوم را برای لیورپول توسط صلاح تقدیم می کند. شاید امشب، شب کلوپ باشد!

7 دقیقه بعد وینیسیوس یکی از گل ها را جبران می کند؛ در دقیقه 36 یک اشتباه دیگر اما این بار از طرف مقابل. آلیسون توپ را به پای وینیسیوس می کوبد و دروازه لیورپول باز می شود‌. وینیسیوس استاد گل زدن به قرمز های لیورپول است!

در اوایل نیمه دوم روی پاس زیبای مودریچ میلیتائو دروازه لیورپول را می گشاید. کامبکی دیگر. دقایقی بعد بنزما دو گل دیگر هم می زند تا 21 فوریه بدترین شب کلوپ در آنفیلد شود! کلوپ بعد از این اعترافی تلخ کرد:

خداراشکر که هر هفته مقابل رئال بازی نمی کنیم

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2022/23

رئال مادرید…کابوسی برای کلوپ!