رئال مادرید 3-2 بارسلونا؛ بلینگُل دروازه قهرمانی را در ال‌کلاسیکو باز کرد


| تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از هفته سی‌ودوم لالیگای اسپانیا به مصاف هم رفتند که در پایان این رئال مادرید بود که با گل دقایق پایانی جود بلینگام موفق به پیروزی 3-2 مقابل بارسلونا شد.

با کسب این نتیجه شاگردان کارلو آنچلوتی 81 امتیازی شدند تا فاصله خود با تیم دوم جدول را به 11 امتیاز برسانند.

پخش زنده؛ رئال مادرید – بارسلونا

اطلاعات بازی رئال مادرید و بارسلونا

  • روز و تاریخ برگزاری: یکشنبه 21 آوریل 2024 | 2 اردیبهشت ۱۴۰3
  • ساعت: 22:30 به وقت تهران
  • تورنمنت: هفته سی‌ودوم لالیگا – فصل 24-2023
  • ورزشگاه: سانتیاگو برنابئو (مادرید)
  • داور: سزار سوتو گرادو 
  • گلزنان رئال مادرید: وینیسیوس جونیور (پنالتی – 18)، لوکاس وازکز (73)، جود بلینگام (1+90)
  • گلزنان بارسلونا: آندریاس کریستنسن (6)، فرمین لوپز (69)

ترکیب ابتدایی رئال مادرید و بارسلونا

  • رئال مادرید (2-1-3-4): لونین | وازکز، رودیگر، شوامنی، کاماوینگا | والورده، مودریچ، کروس | بلینگام | وینیسیوس و رودریگو
  • بارسلونا (3-3-4): تراشتگن | آرائوخو، کونده، کوبارسی، کانسلو | دی یونگ، کریستنسن، گوندوعان | یامال، رافینیا و لواندوفسکی

اتفاقات مهم بازی رئال مادرید و بارسلونا

ترکیب اولیه رئال مادرید یک سورپرایز دیگر از سوی کارلتو بود. شوامنی در دفاع وسط و مهم‌تر از آن کاماوینگا در دفاع چپ. حضور مودریچ و کروس در میانه میدان رئال مادرید. آیا این ترکیب در بازی مقابل بارسلونا جواب می‌دهد؟

بازی با سوت سزار سوتو گرادو و ضربه بازیکن بارسلونا شروع می‌شود.

دقیقه 6 / رئال مادرید 0-1 بارسلونا؛ اشتباه لونین و فرصت‌طلبی کریستنسن. در همان شروع بازی و روی کرنر ارسالی بازیکنان بارسا و اشتباه عجیب لونین در خروج از دروازه، آندریاس کریستنسن گل اول این بازی را به ثمر می‌رساند.

دقیقه 8 / اولین واکنش خطرناک رئال مادرید به گل بارسلونا؛ وینیسیوس جونیور می‌رفت تا از روی پاس مودریچ گل مساوی را به ثمر برساند که ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه بارسلونا به بیرون می‌رود.

دقیقه 12 / روی ضربه ایستگاهی رئالی‌ها توپ به وینیسیوس می‌رسد که ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه بارسا به بیرون می‌رود.

دقیقه 16 / روی حرکت زیبای لوکاس وازکز داور در سوت خود به نشانه اعلام ضربه پنالتی به سود رئال مادرید می‌دمد.

دقیقه 18 / رئال مادرید 1-1 بارسلونا؛ وینیسیوس جونیور پشت ضربه پنالتی می‌ایستد و ضربه خود را به گوشه دروازه می‌فرستد. تراشتگن به خوبی دست وینی را خواند اما ضربه ستاره برزیلی رئال مادرید خیلی به گوشه فرستاده شد.

دقیقه 25 / بارسلونا روی ضربات کرنر بسیار خطرناک ظاهر شده است. این بار نوبت به لواندوفسکی رسید تا روی دروازه مادرید خطرساز ظاهر شود که ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون می‌رود.

دقیقه 28 / بازهم بارسلونا روی ضربات کرنر خطرناک ظاهر می‌شود. لونین توپ را برمی‌گرداند اما بازیکنان بارسلونا اعتقاد دارند که توپ از خط رد شده و داور باید گل بگیرد. داور با اتاق VAR در حال مشورت است. (واقعا صحنه بسیار سختی برای تشخیص است). داور سرانجام تصمیم می‌گیرد که ضربه کرنر اعلام کند.

دقیقه 31 / یامال در محوطه جریمه رئال مادرید سرنگون می‌شود که در تصاویر آهسته خطایی به چشم نمی‌آید. بازی همچنان با نتیجه 1-1 دنبال می‌شود.

دقیقه 34 / ضربه ایستگاهی رافینیا از بالای دروازه رئال مادرید به بیرون می‌رود. کاماوینگا در مقابل حرکات ویرانگر یامال کاملا ناتوان بوده است.

دقیقه 43 / ضربه لوکا مودریچ در دستان تراشتگن آرام می‌گیرد. نتیجه تا دقایق پایانی نیمه اول، با حساب 1-1 دنبال می‌شود.

دقیقه 45 / ضربه ایستگاهی خطرناک ایلکای گوندوعان از بالای دروازه رئال مادرید به بیرون می‌رود.

دقیقه 2+45 / رودریگو چه فرصتی را از دست می‌دهد. روی پاس خوب وینی به رودریگو، ستاره برزیلی رئالی‌ها صاحب بخت خوب گلزنی می‌شود که کریستنسن با یک تکل عالی مانع از گلزنی رودریگو می‌شود.

دقیقه 4+45 / دی یونگ در تقابل برای گرفتن توپ با والورده مصدوم و از بازی خارج می‌شود. پدری به جای او به بازی می‌آید.

پایان نیمه اول: رئال مادرید 1-1 بارسلونا

بازی در نیمه دوم شروع می‌شود.

دقیقه 56 / روی ضد حمله رئالی‌ها، وینیسیوس صاحب موقعیت گلزنی می‌شود که ضربه بی‌دقت او از کنار دروازه بارسا به بیرون می‌رود.

دقیقه 66 / فران تورس در موقعیتی تک به تک صاحب موقعیت گلزنی می‌شود که این موقعیت به هدر می‌رود هر چند قبل از آن داور آفساید اعلام می‌کند.

دقیقه 69 / رئال مادرید 1-2 بارسلونا؛ فرمین لوپز زننده گل برتری آبی‌اناری‌ها؛ فرمین لوپز که در نیمه دوم به بازی آمد، در محوطه جریمه رئال مادرید صاحب موقعیت گلزنی می‌شود. ضربه او ابتدا توسط لونین برگشت داده می‌شود اما بازهم خود لوپز در ریباند توپ را به گل تبدیل می‌کند.

دقیقه 73 / رئال مادرید 2-2 بارسلونا؛ چه کسی هم گل می‌زند؛ لوکاس وازکز. روی سانتر عالی وینیسیوس جونیور، لوکاس وازکز که بازی خوبی هم به نمایش گذاشته بود، با یک ضربه فوق‌العاده زیبا و مهارناپذیر گل تساوی رئالی‌ها را به ثمر می‌رساند.

دقیقه 79 / آقای وینیسیوس چیکار می‌کنی؟ در موقعیت 2 به 1 رئالی‌ها وینیسیوس با خودخواهی تمام توپ را به بدن تراشتگن می‌کوبد تا مهم‌ترین بخت شاگردان آنچلوتی به هدر برود.

دقیقه 1+90 / رئال مادرید 3-2 بارسلونا؛ بازهم همان همیشگی: جود بلینگُل: روی پاس پشت پای لوکاس وازکز توپ به جود بلینگام می‌رسد که ستاره جوان انگلیسی رئال مادرید توپ را به طاق دروازه بارسلونا می‌چسباند تا همانند بازی رفت پیام‌آور شادی برای لوس بلانکوس باشد.

پایان بازی و پیروزی شیرین رئال مادرید مقابل بارسلونا

نمرات بازیکنان دیدار رئال مادرید و بارسلونا / فوت‌موب

لوکاس وازکز با زدن یک گل و یک پاس گل و همچنین گرفتن پنالتی، بهترین بازیکن رئال مادرید بود

آمار دیدار رئال مادرید و بارسلونا / فوت‌موب

آمار XG رئال مادرید (سمت چپ) تقریبا دو برابر بارسلوناست
رئال مادرید در آیتم‌های بازی نسبت به بارسلونا برتری داشته است
رئالی‌ها شانس‌های بیشتری از نظر موقعیت گلزنی خلق کردند و همینطور دو شانس بزرگ گلزنی را هم از دست دادند

جدول رده‌بندی لالیگا در هفته 32 / فصل 24-2023

اختلاف رئال مادرید و بارسلونا به 11 امتیاز رسید

تصاویر ویژه بازی 

ال‌کلاسیکو زیر سقف بسته و اسکوربرد 360 درجه سانتیاگو برنابئو

 

گل اول بازی که توسط کریستنسن و روی اشتباه لونین به ثمر رسید
وینیسیوس از روی نقطه پنالتی، گل تساوی این بازی را به ثمر می‌رساند
صحنه‌ای مشکوک در الکلاسیکو؛ آیا توپ گل شده است؟
مصدومیت فرنکی دی یونگ در نیمه اول

 



Source link