منچستریونایتد 0-3 منچسترسیتی؛ شیطان وجود ندارد


ایستگاه دهم لیگ برتر و دربی شهر منچستر. 

  | دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی در چارچوب دربی شهر منچستر به مصاف هم رفته بودند که این بازی با برتری سیتیزن‌ها همراه شد. شاگردان گواردیولا کنترل کامل بازی را در دست داشتند و می‌توانستند نتیجه سنگین‌تری به شیطان سرخ تحمیل کنند. با این پیروزی، منچسترسیتی اختلاف دو امتیازی با تاتنهام را حفظ می‌کند و منچستریونایتد نیز با تفاضل گل منفی، در رتبه هشتم قرار می‌گیرد.

دقیقه 1؛ بازی با یک دقیقه تشویق سر بابی چارلتون و گرامی‌داشت یاد او آغاز شد.

دقیقه 8؛ مهار زیبای آندره اونانا: روی همکاری تمام‌عیار رودری و واکر، فیل فودن در چند قدمی دروازه با ضرب سر تا آستانه گلزنی پیش رفت اما آندره اونانا مانع شد. ارلینگ هالند نتوانست به موقعیت ریباند برسد. 

دقیقه 20؛ درخشش اونانا ادامه دارد؛ بازیکنان منچسترسیتی کرنر را کوتاه آغاز کردند و جک گریلیش با حرکت عرضی اقدام به شوت زنی کرد. ضربه او بار دیگر به کمک آندره اونانا راهی کرنر شد. منچستریونایتد نوسان زیادی دارد. 

دقیقه 22؛ پنالتی برای منچسترسیتی! سیتیزن‌ها مزد بازی تهاجمی خود را گرفتند. روی ضربه ایستگاهی، راسموس هویلوند روی رودری در محوطه جریمه خطا کرد. پل تیرنی شخصا به سراغ مانیتور VAR رفت و تصمیم گرفت ضربه پنالتی اعلام کند.

دقیقه 26؛ گل برای منچسترسیتی توسط ارلینگ هالند: آندره اونانا مقابل ترمیناتور کاری نتوانست انجام دهند. هالند ضربه پنالتی را راهی سمت راست دروازه شیاطین سرخ کرد تا حساب کار 1-0 شود. 

دقیقه 31؛ اولین حمله جدی منچستریونایتد: راسموس هویلوند با فرار از عمق خط دفاع سیتی ادرسون را جای گذاشت اما به علت مسدود شدن فضا مجبور شد توپ را به برونو فرناندز برساند. کاپیتان پرتغالی می‌توانست استفاده بهتری از این پاس کند اما ضربه او با بی‌دقتی از بالای دروازه عبور کرد. منچستریونایتد می‌تواند روی ضدحملات خطرساز ظاهر شود. 

دقیقه 38؛ مهاری دیگر از اونانا: ضربه ایستگاهی خولیان آلوارز را آندره اونانا راهی کرنر کرد. بازیکنان منچسترسیتی قصد دارند پیش از پایان نیمه، کار شیاطین سرخ را تمام کنند.

دقیقه 1+45؛ ادرسون، منچسترسیتی را نجات داد: ضربه سهمگین اسکات مک تومینای را ادرسون به زیبایی و با یک دست راهی کرنر کرد. این دومین حمله شاگردان تن هاخ بود. به نظر می‌رسد عملکرد تهاجمی آن‌ها با تاکتیک تدافعی محدود شده‌ است.

دقیقه 4+45؛ چه فوتبالی! چه سیوی از اونانا! سنگربان منچستریونایتد ضربه سر قدرتمندانه ارلینگ هالند را از روی خط دروازه برگشت داد. دروازه‌بانان دو تیم به ویژه اونانا درخشان ظاهر شده‌اند. 

پایان نیمه اول با نتیجه 1-0 به سود منچسترسیتی

دقیقه 48؛ منچستریونایتد بازی را در نیمه دوم بهتر آغاز کرد و با برونو فرناندز دروازه منچسترسیتی را تهدید کرد. در ادامه فیل فودن در یک قدمی اونانا توپ را از دست داد. 

دقیقه 49؛ گل دوم منچسترسیتی توسط ارلینگ هالند: درس فوتبال سیتیزن‌ها به شاگردان تن هاخ. گریلیش توپ را به برناردو سیلوا که نفوذ کرده بود رساند و هافبک پرتغالی با سانتری زیبا زمینه‌ساز گلزنی هالند با ضربه سر شد. دو صفر برای منچسترسیتی.

دقیقه 56؛ مهار اونانا: ضربه گریلیش را سنگربان منچستریونایتد مهار کرد. بازیکنان منچستریونایتد به راحتی اجازه می‌دهند تیم حریف حملات متعددی را ترتیب دهد. یک فاجعه دیگر خواهیم دید؟

دقیقه 69؛ مارکوس رشفورد چه موقعیت می‌خواهد؟ پاس خارق العاده کریستین اریکسن، مارکوس رشفورد را در موقعیت تک به تک قرار داد. مهاجم یونایتد با بدترین تمام‌کنندگی این توپ را از دست داد. 

دقیقه 71؛ اونانا بیشتر از این تسلیم نمی‌شود! او در موقعیت تک به تک ارلینگ هالند مانع از هتریک مهاجم نروژی شد. 

دقیقه 80؛ گل سوم برای منچسترسیتی توسط فیل فودن: کار تمام شد. ضربه رودری را اونانا برگشت داد. هالند با تصاحب توپ آن را به فیل فودن در مقابل دروازه رساند تا ستاره انگلیسی کار شیاطین را تمام کند.

اطلاعات بازی منچستریونایتد 0-3 منچسترسیتی

  • بستر مسابقه: هفته دهم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023
  • تاریخ: یکشنبه، 7 آبان 1402 (29 اکتبر2023)
  • ساعت: 19:00 به وقت تهران
  • مکان: استادیوم اولدترافورد
  • داور: پل تیرنی (داور اصلی) – مایکل اولیور (داور وار)
  • گلزنان منچسترسیتی: ارلینگ هالند (26 و 49)، فودن (80)

ترکیب ابتدایی منچستریونایتد و منچسترسیتی

منچستریونایتد (1-3-2-4): اونانا | لیندلوف، اوانز، مگوایر، دالو | امرابط، مک تومینای | فرناندز، اریکسن، رشفورد | هویلوند 

نیمکت: بایندر، واران، رگیلون، هانیبال، مینو، مانت، آنتونی، گارناچو و مارسیال

منچسترسیتی (1-4-2-3): ادرسون | واکر، دیاز، گواردیول | استونز، رودری | برناردو، آلوارز، فودن، گریلیش | هالند 

نیمکت: اورتگا، فیلیپس، آکه، کواچیچ، دوکو، گومز، نونس، باب و لویس 

نمرات بازیکنان اصلی منچستریونایتد و منچسترسیتی / فوت موب

آندره اونانا از فاجعه جلوگیری کرد

آمار بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی / فوت موب 

منچسترسیتیِ گواردیولا، هیولایی که تیم‌های حریف را حتی در زمین خودشان سلاخی می‌کند

وضعیت جدول لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی اختلافش را با تاتنهام حفظ کرد. منچستریونایتد نیز با تفاضل گل منفی در رتبه هشتم قرار گرفت

اتفاق‌های ویژه بازی

خطای راسموس هویلوند بر روی رودری 

 

درخشش آندره اونانا و ادرسون