مورینیو: سردار آزمون هنوز آماده بازی در بالاترین سطح نیست


آرمان قاسمی

AS ROMA NEWS – آقای ژوزه مورینیو در مقابل میکروفن خبرنگاران حاضر شد تا در مورد عملکرد بازیکنانش در پایان بازی تورین-رم اظهار نظر کند.

در زیر تمامی اظهارات سرمربی پرتغالی در مورد بازی قهرمانی که عصر امروز در ورزشگاه المپیکو گرانده تورینو برگزار شد را مشاهده می کنید.

خوزه مورینیو با DAZN :
امروز در راه اندازی مهاجمان مشکل زیادی وجود دارد، در نیمه دوم بهتر است. امروز چه اشتباهی رخ داد؟
ما یک گل از ضربات شروع مجدد دریافت کردیم. بازی مقابل تورینو و این نوع تیم ها سخت است. تورینو با فیزیک بدنی و شدت خود به خوبی با او بازی می کند. مسابقه سختی بود. از دید من بازی خوبی انجام دادیم. بازی مقابل آنها آسان نیست. بازی در برابر این سبک بازی و در این زمین آسان نیست. اکنون قول می‌دهم که دیگر از المپیکو رم انتقاد نخواهم کرد، زیرا در مقایسه با این المپیکو، به نظر می‌رسد که یک کت واک است. افرادی مثل پاردس چند هفته پیش حتی 15 دقیقه هم نمی توانستند بازی کنند. ندیکا و کریستنسن وارد شدند و عملکرد بسیار مثبتی داشتند. به نظر من مسابقه خوبی بود، اما واضح است که ما می توانیم پیشرفت کنیم و همیشه می توانیم بهتر عمل کنیم. مسابقه سختی برای ما و برای آنها هم بسیار سخت. احساس از دست دادن دو امتیاز است، زیرا این همان چیزی است که وقتی دیر وقت یک گل توپ مرده به ثمر می رسانید، احساس می کنید. اما حریف بزرگ، آنها یک هفته است که برای این مسابقه آماده می شوند. من از نتیجه ناراحتم اما برای بازیکنان ناراحت نیستم.”

جدای از نتیجه، به بازی با سه بازیکن در جلو فکر می کنید یا امروز به دلیل مصدومیت زیاد این کار را انجام دادید؟
بازی با سه بازیکن هجومی دیگر برای ما و بازیکنانمان آسان نیست. ما سه مهاجم واقعی داریم و من همه آنها را دوست دارم. آزمون بازی نکرد چون برای انجام این نوع مسابقات مناسب نیست. تنها کسی که می تواند مهاجم سوم باشد الشعراوی یا پلگرینی است. پلگرینی برای تحریک بیشتر روی نیمکت ما بود، او دیروز فقط یک جلسه تمرین با ما انجام داده بود. و زمانی که حال همه ما خوب است بیشتر یک تیم هستیم. پیشنهاد ما اساسا با تعداد هافبک های بیشتری در زمین خواهد بود. ما در ساخت و ساز از پایه پیشرفت زیادی داشته ایم. پاردس کیفیت متفاوتی به تیم می دهد. کریستانته در پست دیگری بازی می کند، من واقعاً دوست دارم که چگونه او را جا بیاندازد، مانند عملکردی که در آن پست را گرفت. او بازیکنی است که وقتی رناتو را نداریم می تواند این کار را انجام دهد. بابت نتیجه متاسفم

امسال گل های بیشتری بزن. سوال از افراد، غیبت یا چی؟
اگر تیمی را ببینید که امسال بازی کرد، پنج تیمی که بازی کردند دو و نیم جدید هستند. وسط یورنته است که پارسال آمد و 10 بازی انجام داد. اسمالینگ و ایبانز وجود ندارد. روی الان خوب است اما خیلی خوب شروع نکرد. در خط میانی باید تعادل را پیدا کنیم. امروز خیلی از هافبک دو نفره خوشم آمد، پاردس و کریستانته خوب کار کردند. فکر می کنم به گل نخوردن برمی گردیم. مردم ایبانز را به خاطر اشتباهاتش به یاد می آورند، اما او بازیکن بسیار خوبی بود. کوچک بودن برای ما اساسی است. امروز شک داشتیم که مانچینی در مرکز بازی کند و یورنته سوم شود، اگر دیگو نمی توانست زاپاتا را کنترل کند و بازی عالی انجام می داد. من از پسرها راضی هستم. ما به رتبه بندی نگاه می کنیم و از آن خوشمان نمی آید، اما بهتر است به آن نگاه نکنیم، رتبه بندی غیر واقعی است. ما در ژانویه آنجا نخواهیم بود.”

لوکاکو خیلی خوب کار می کند.
او بازیکن فوق العاده ای است، هیچ چیز دیگری برای گفتن وجود ندارد. مهاجمان بزرگ دیگری نیز در تیم های دیگر حضور دارند. من از او، بلوتی و آزمون بسیار خوشحالم. من آزمون را دوست دارم، او در شرایط سختی است و باید کار کند.”

خوزه مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی
او می خواست بدون فکر کردن زیاد به جنوا در مسابقه پیروز شود، پس این عادت شما نیست که از ضربات ایستگاهی گل بخورید.
هرگز به جنوا فکر نکردم. حالا شما در مورد جنوا صحبت می کنید و من یادم می آید که آنها جمعه بازی کردند و ما امروز بازی کردیم، اما من فقط به این بازی بسیار سخت فکر کردم. حتی زمانی که 1-0 پیش بودیم، بازی باز بود. تورینو تیم سختی است، به دلیل نحوه بازی و مشخصات بازیکنانش، کار دشواری است. ما عمدتا نیمه دوم بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم، تیم از نظر دفاعی مستحکم بود. ما مقابل تیمی بازی کردیم که در سراسر زمین تن به تن بازی می‌کند، بازیکنان زیادی برای موقعیت‌های تک به تک نداریم که بتوانند موقعیت‌هایی در فضا ایجاد کنند، به دنبال عمق و بازیکنانی با شدت بالا باشند. مرجع ما در این سطح لوکاکو بود. ما نه 20 موقعیت گلزنی، بلکه موقعیت های کافی برای زدن چند گل دیگر ایجاد کردیم. بازی باز، در نهایت یک گل از یک توپ مرده دریافت کردیم که به خوبی می دانیم چگونه از آن دفاع کنیم. شاید کسی آن را خوب تعبیر نکرده و ما گل خوردیم. وقتی چند دقیقه مانده به پایان یک گل دریافت می کنید، بدیهی است که احساس می کنید دو امتیاز از دست داده اید، اما پسرها بازی خوبی انجام دادند، به خصوص اینکه ما دو روز پیش بازی کردیم. در مجموع چیزهای زیادی را دوست داشتم، یک تیم واقعی را در زمین دیدم. همینطور است، بیایید به مورد بعدی فکر کنیم.” من یک تیم واقعی را در زمین دیدم. همینطور است، بیایید به مورد بعدی فکر کنیم.” من یک تیم واقعی را در زمین دیدم. همینطور است، بیایید به مورد بعدی فکر کنیم.”