موسیالا و مزراوی، اسلحه توخل برای عبور از کانترپرس آرسنال / نکته فنی


| جدال بایرن مونیخ و آرسنال یکی از حساس‌ترین و غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ترین مسابقات یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که در نهایت تیم توماس توخل در دو دیدار رفت و برگشت موفق شد 3-2 برابر توپچی‌ها به برتری برسد. 

صفحه توییتری MT Analysis به تحلیل بازی برگشت بایرن مونیخ و آرسنال که به پیروزی 1-0 باواریایی‌ها در آلیانتس آرنا انجامید، پرداخته و چگونگی گذر بایرن مونیخ از تله‌های پرسینگ حریفش را بررسی کرده است. 

بایرن مونیخ با ساختن مثلث‌های عریض متشکل از مزراوی، موسیالا و گریرو سعی کرد از سمت چپ نفوذ کرده و آرسنال را اذیت کند. از طرفی آرسنال سعی کرد با پرس ترکیبی، بایرن را به دام بیندازد اما به کمک مشارکت مانوئل نویر، بایرنی‌ها همچنان می‌توانستند یار خالی برای ارسال پاس را پیدا کنند. در ساختار پرسینگ آرسنال، ساکا معمولا بین مدافع چپ و مدافع مرکزی متمایل به چپ قرار می‌گرفت و وایت با توجه به جای‌گیری ساکا، به‌سوی مدافع چپ حریف حرکت می‌کرد. 

Image

در ادامه تحرکات آرسنالی‌ها، وایت، مزراوی را پرس می‌کرد و جورجینیو با یارگیری کردن گریرو، پشتیبان پرسینگ بود. در گیف زیر (از صفحه توییتر @Effmatch) می‌بینید از این حرکت بازیکنان آرسنال، بایرن مونیخ توانست نهایت استفاده را ببرد چرا که موسیالا آزاد می‌شد و می‌توانست با مزراوی حرکات ترکیبی انجام دهد. 

در مثال زیر می‌بینید که با وجود یارگیری شدن نفرات جناح چپ بایرن مونیخ، آن‌ها همچنان با بردن دوئل‌های 50-50 می‌توانستند به پیشروی ادامه دهند. در واقع نبرد موسیالا و جورجینیو از کلیدی‌ترین نبردهای بازی بود که بایرن از آن بهره برد. توخل مسلما می‌خواست موسیالا تا جای ممکن، یک بازیکن آزاد باشد. بازیکنان جناح چپ بایرن نیز معمولا موقعیت‌هایشان را تغییر می‌دادند تا دسترسی برای ایجاد فضا فراهم شود. هافبک تکنیکی آلمانی مقابل دکلان رایس نیز در فضاهای محدود می‌توانست به‌خوبی حرکت کند. 

Image

غیر از موسیالا، نصیر مزراوی نیز در مناطق تحت فشار با آرامش کامل بازی می‌کرد. در صحنه تنها گل مسابقه، مزراوی توانست دوئل برابر ساکا را ببرد و از کانترپرس آرسنال بگذرد. در این شرایط، بایرن مونیخ طی یک انتقال مثبت توانست به آرسنال آسیب بزند. 

تیری آنری، کارشناس شبکه CBS اسپورت، جمال موسیالا را چنین بازیکنی توصیف می‌کند:

او بازیکنی فوق‌العاده است. توانایی فنی موسیالا طوری است که می‌تواند بازی را در بیاورد. توانایی‌های او فارغ از تاکتیک است چرا که به راحتی می‌تواند بازیکن مقابلش را از پیش رو بردارد و از خطوط عبور کند. موسیالا بازیکی شبیه به ادن هازارد است؛ توپ را به او می‌دهید و کار را برایتان در می‌آورد. درست است که موسیالا بازیکنی جوان است اما خجالت نمی‌کشد و به‌راحتی درخواست توپ می‌کند. 

بدون شک مثلث‌های بایرن مونیخ با محوریت موسیالا می‌تواند برای رئال مادرید هم آزاردهنده باشد و باید دید تیم کارلو آنچلوتی چگونه با این روش توماس توخل مقابله می‌کند.  





Source link