میلان 0-1 اودینزه؛ روسونری روی دور باطل با پیولی


Behzad S.h1897

در مورد وضعیت میلان صرفا نباید مربیو مقصر دونست. البته قطعا عملکرد مربی موثرترین عامل در احیای یک تیم یا نابودی اون هست .اما بشرطیکه مدیریت اون تیم در ابتدا بدرستی کارشو انجام بده. فعلا میلان در پله اول ینی تیمسازی و ثبات، مشکلات عدیده داره.مثلا در مقطعی میلان بجایی رسیده بود که ترکیب اصلیش بویژه در خط میانی نسبتا درخشان بود.سایر خطوط هم کمابیش قابل قبول بود و فقط بایستی تلاش میکرد نفرات بهتری به مرور به یازده تای اصلی تزریق کنه و در کنار اون ،نیمکت هم خرد خرد تقویت بشه.اما جدایی رایگان چندین ستاره کلیدی و بعد هم رفتن براهیم دیاز و تونالی( که هردو پارسال بشدت اثرگذار بودن )باعث شد تیم اون استخون بندی محکم و موفق را کلا از دست بده.الان همین بازی امشب ،نبود دیاز بعنوان رابط خط میانی وحمله بشدت خودشو نشون داد. چون با سرعت و مهارت پا به توپش بارها خلق موقعیت های عالی داشت و در عمق و حرکتهای ترکیبی بشدت موثر بود. الان میلان مدام پاسهای زمینی طولی از نزدیکای لاین دفاعی خودی، به میانه دفاعی حریف می‌فرسته تا در شرایطی که کناره ها عملا نابودن ،بلکه در عمق کاری از پیش ببره، اما درنبود خلاقیت و مهارت های یک شماره ده بدردبخور، تک تک این حملات گویی به یک دیواره دفاعی بتونی میخوره و بسادگی خنثی میشه.این ینی تنوع اندک تاکتیکی پارسال هم در تیم امسال از بین رفته. میلان حالا و با افت لیائو و تئو و نبود پولیشیچ صرفا متکی به انواع سانترهای آسیایی و بکش زیرش شده.تیم بطور مداوم توپ از هرکجای زمین می‌ریزه بلکه فرجی حاصل بشه.و درحقیقت هیچ تاکتیک خاصی نداره.
در مجموع میلان با نفرات جدیدش درابتدای فصل درتلاش بود یک تیم جدید بسازه که خودش کار دشواریه، اما مصدومیتها و نبود تنوع تاکتیکی و افت و بی مسئولیتی برخی نفرات اسمی، اجازه هیچ گونه موفقیتی را به این تیم نمیده.اینکه نفرات فعلی آیا اصولاً پتانسیل موفقیتو دارند یا ایراد اصلی از رویکرد مربیه، فقط گذشت زمان می‌تونه بهش جواب بده.در حال حاضر که تنها دو سه مورد از نفرات جدید سرشون به تنشون میرزیده .البته که فروش تونالی جزو معدود حرکات فکرشده و موفق مدیریت میلان بوده. با این حال نفرات جدید، نیاز به زمان دارند. دربین اونها فقط پولیشیچ ‌بطور قطع عالیه.بازی قبلی هم تا مصدوم نشده بود تیم روون و عالی از راست حمله میکرد .بعدش اما تیم از هم پاشید.درسمت چپ که از لیائو و تئو عملا فقط اسمی مونده. پس حضور و نمایش درخشان پولیشیچ خیلی مهمتر هم شده. در درجه بعد اما لوفتوس چیک هم علیرغم مصدومیتها تقریبا عالی بوده، و موسی و ریندرز هم جوونن و جای امیدواری دارند.
میلان فعلا در بحران هست و شاید تغییر هدفمند مربی (و نه آوردن باری بهر جهت و شانسی یکی مثل آباته و امثالهم!) می‌تونه به تیم شوک وارد کنه و بلکه در اروپا هم تا حذفش قطعی نشده، گره گشا باشه.با این حال در خط حمله و دفاع وسط تیم بشدت به خرید دوتا عنصر موثر و سرزن نیازمند هست.