نقد داوری / حسین عسگری: کمک داور روند بازی را عوض کرد؛ اخراج یزدانی درست بود!


حسین عسگری کارشناس داوری رسانه می گوید با این کیفیت تصاویر، آوردن VAR محال به نظر می رسد.

به گزارش ، سپاهان و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر یکدیگر قرار گرفتند. قضاوت این دیدار بر عهده بیژن حیدری بود.

حسین عسگری در خصوص کیفیت تصاویر تلویزیونی گفت:

قبل از هر چیز می خواهم بگویم این چه وضع پخش زنده است؟ کیفیت تصاویر تلویزیونی به شدت پایین بود و به سختی می شد تشخیص داد که چه اتفاقی افتاده است. با این کیفیت تصاویر بعید به نظر می رسد که VAR با موفقیت وارد ایران شود. دوربین باید روی خط باشد اما تصاویر در این دیدار مورب بود!

کارشناس داوری رسانه در خصوص پنالتی اول پرسپولیس گفت:

کمک داور این دیدار بیژن حیدری را نجات داد. حیدری قصد داشت در ابتدا این صحنه را پنالتی اعلام نکند اما محمدرضا منصوری به درستی داور را هوشیار کرد که این صحنه پنالتی است. کار محمدرضا منصوری قابل تقدیر است زیرا اگر این پنالتی اعلام نمی شد، روند بازی به طور کلی تغییر می کرد.

حسین عسگری در خصوص اخطار اول سیاوش یزدانی گفت:

خطایی که او انجام داد مستحق دریافت کارت زرد نبود اما در ادامه اعتراض او باعث شد تا با کارت زرد داور جریمه شود.

کارشناس داوری رسانه افزود:

کار کمک داور، کمک به داور است نه دخالت در کار او. محمدرضا منصوری به خوبی بیژن حیدری را یاری کرد اما کمک داور بازی استقلال – ملوان که معلوم نیست از کجا آمده و با چه رانتی به این بازی رسیده بود، در کار داور دخالت کرد.

حسین عسگری در خصوص گل دوم سپاهان گفت:

تصاویر واضح نیست و مورب است. دوربین باید دقیقا روی خط قرار بگیرد. فرشاد احمدزاده قطعا در موقعیت آفساید نبود اما به نظر می رسد مقدار کمی از بالا تنه شهریار مغانلو در موقعیت آفساید قرار دارد. تاکید می کنم که تصویر واضح نیست و نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

کارشناس داوری رسانه راجع به پنالتی دوم پرسپولیس گفت:

اینجا هم به خوبی مشخص نیست خطا بیرون یا داخل محوطه جریمه اتفاق افتاده است و باید به نظر کمک داور احترام بگذاریم. اخراج سیاوش یزدانی در این صحنه درست بود.

حسین عسگری در خصوص عملکرد کلی تیم داوری گفت:

کمک داوران این دیدار فوق العاده کار کردند. بیژن حیدری قضاوت سختی نداشت.