نکات قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا | چرا اینتر و بایرن مونیخ باید خوشبین باشند؟


| قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم ها بر اساس آن، حریفان خودشان را شناختند. تعدادی از این قرعه ها برای فوتبال دوستان کاملا جدید هستند و برخی از آنها هم یادآور خاطرات جذاب. در ادامه این مطلب مروری داریم بر جذاب ترین نکاتی که از دل قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بیرون آمد.

اینتر و تیم های خوش یمن اسپانیایی

برای اولین بار از فصل 10-2009، اینتر مقابل تیم های اسپانیایی چهار بازی انجام خواهد داد. نراتزوری در مرحله گروهی دو بازی با رئال سوسیداد انجام داد و در یک هشتم نهایی هم دو بازی مقابل اتلتیکو مادرید برگزار می کند. آخرین باری که اینتر چنین اتفاقی را تجربه کرد، هر چهار بازی مقابل بارسلونا بود و در نهایت سومین قهرمانی این باشگاه با طعم سه گانه به دست آمد. تیم سیمئونه هم از 11 بازی آخر مقابل تیم های ایتالیایی، تنها 4 برد کسب کرده است. 

پاری سن ژرمن از سد حریف اسپانیایی جدید خودش عبور می کند؟ 

پاری سن ژرمن قرار است بیست و پنجمین و بیست و ششمین بازی خودش در مقابل تیم های اسپانیایی را در لیگ قهرمانان تجربه کند. پاریسی ها این بار با تیم جدیدی به نام رئال سوسیداد مواجه خواهند شد. هفت برد، هفت تساوی و ده شکست در این بازی ها برای پاریس رقم خورده است. 

قرعه های منچسترسیتی باب میل گواردیولا

منچسترسیتی طی 4 دوره اخیر در مرحله یک هشتم نهایی، مقابل تیم هایی قرار گرفته که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را ندارند. حریفان سیتی طی چهار دوره اخیر به ترتیب مونشن گلادباخ، اسپورتینگ لیسبون، لایپزیش و کپنهاگن بوده اند. 

تکرار بارسلونا و ناپولی

بارسلونا در سال 2020 در همین مرحله با ناپولی بازی کرد و این تیم را شکست داد. این دو تیم دو فصل قبل هم در لیگ اروپا مقابل یکدیگر قرار گرفتند و بارسا آنجا هم موفق شد حریفش را از پیش رو بردارد. ناپولی و بارسا فصلِ بعد از آن بازی (فصل 23-2022) در لیگ های خودشان قهرمان شدند. بارسا هیچ وقت در اروپا مقابل ناپولی شکست نخورده است. 

بایرن مونیخ مقابل ایتالیایی ها شکست ناپذیر است

بایرنی ها در در دوازده بازی آخر خودشان مقابل تیم های اروپایی، شکست ناپذیر بوده اند، این بهترین آمار میان همه تیم های اروپا مقابل ایتالیایی ها است، آن هم در تاریخ! بایرن طی این دوازده بازی، ده برد کسب کرده و سه سال قبل هم به راحتی همین لاتزیو را در این مرحله حذف کرد. 

دورتموند مقابل سرمربی سابق

پیتر بوش تنها سرمربی تاریخ دورتموند است که هیچ وقت نتوانسته روی نیمکت این تیم، پیروزی در لیگ قهرمانان را تجربه کند. بوش حالا به عنوان صدرنشین مقتدر لیگ هلند و با آیندهوون مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. 

بازی تکراری رئال مادرید و لایپزیش

این دو تیم فصل گذشته هم در مرحله گروهی مقابل هم بازی کردند. رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو حریفش را 2-0 شکست داد و در بازی برگشت، لایپزیش 3-2 به پیروزی رسید. 

آرسنال طلسم یک هشتم را می شکند؟ 

آرسنال در همه هفت حضور آخر خودش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است. آخرین باری که آرسنالی ها به سلامت از یک هشتم عبور کردند و به یک چهارم رسیدند به فصل 10-2009 برمی گردد. حریف آن آرسنال در یک هشتم چه تیمی بود؟ همین پورتو! در آخرین بازی دو تیم، نیکلاس بنتنر هت تریک کرد! 



Source link