چلسی 2-2 آرسنال؛ میکل آرتتا کابوس همیشگی استمفوردبریج


هفته جدید لیگ برتر فصل 24-2023 در حال برگزاری است. 

| دو تیم چلسی و آرسنال در بازی نهم فصل 24-2023 در استمفوردبریج به مصاف هم رفته‌ بودند که این بازی با کامبک توپچی‌ها با نتیجه 2-2 به پایان رسید. نیمه اول این بازی چلسی تیم بهتری بود و توانست پس از فشار دقایق ابتدایی توسط کول پالمر به گل اول برسد. در نیمه دوم نیز بازی برتر آبی‌ها ادامه داشت و روی اشتباه داوید رایا، میخایلو مودریک گل دوم را به ثمر رساند. در حالی که احساس می‌شد چلسی به برد شیرینی دست می‌یابد، همه‌چیز تغییر کرد و آرسنال با گل‌های دکلان رایس و لیاندرو تروسار بازی را به تساوی کشاند.

دقیقه 1؛ حمله خطرناک چلسی: آبی‌ها در باران ورزشگاه بازی را بهتر آغاز کرده‌اند. روی حرکت استرلینگ، دو بار گلگر و انزو فرناندز در حوالی محوطه آرسنال اقدام به شوت‌زنی کردند. پنج دقیقه ابتدایی به این نحو ادامه یافت.

دقیقه 11؛ خطای هند مشکوک به پنالتی: ضربه سر مودریک در داخل محوطه به دست چپ ویلیام سالیبا برخورد کرد. بازیکنان چلسی معتقد به پنالتی هستند اما کریس کاوانا بازی را ادامه می‌دهد.

دقیقه 15؛ گل اول برای چلسی: پس از گذشت لحظاتی کریس کاوانا شخصا به سراغ بازبینی صحنه خطای هند رفت و پنالتی را تایید کرد. کول پالمر به راحتی دروازه رایا را گشود. یک صفر برای آبی‌ها!

دقیقه 20؛ رایس موقعیت مهمی را از دست داد: توپ عمقی مارتین اودگارد به دکلان رایس رسید. هافبک انگلیسی قصد داشت هم‌تیمی‌هایش را در مقابل دروازه صاحب توپ کند اما توپ او به شکل خطرناک از مقابل سانچز عبور کرد. 

دقیقه 30؛ خطر جدی از سوی پالمر: روی ضد حمله چلسی پاس گلگر به پالمر رسید و ضربه پشت محوطه این بازیکن به شکل خطرناکی در کنار دروازه توپچی‌ها عبور کرد. گلگر و پالمر امشب بسیار درخشان ظاهر شده‌اند. 

دقیقه 44؛ ضربه خاطرناک مالو گوستو: رحیم استرلینگ که سمت چپ آرسنال را حسابی آزار داده است توپ خوبی برای مدافع راست تیمش فراهم کرد. در حالی که گوستو می‌توانست از این موقعیت استفاده بهتری کند، ضربه او از بالای دروازه رایا عبور کرد. 

پایان نیمه اول 

دقیقه 48؛ گل دوم و چه گلی: کانر گلگر طی حرکت خود توپ را به میخایلو مودریک فرستاد. وینگر اوکراینی از سمت چپ دروازه و در حالی که داوید رایا کمی جلوتر از دروازه آمده بود، توپچی‌ها را هدف قرار داد و موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند. 

دقیقه 53؛ حملات آرسنال ادامه دارد: توپچی‌ها واکنش سریعی به شوک نیمه دوم دادند. طی چهار حمله مختلفی بازیکنان آرسنال دروازه رابرت سانچز را تهدید کردند. 

دقیقه 57؛ سریال اشتباهات داوید رایا: سنگربان آرسنال هنگام پاس به اشتباه توپ را به کول پالمر رساند و خوش‌شانس بود که خودش اشتباهش را جبران کرد. 

دقیقه 67؛ نیکولاس جکسون چیکار کرد؟! مهاجم چلسی که به جای مودریک وارد زمین شده بود در موقعیت تک به تک قرار گرفت و به طرز عجیبی داوید رایا توپ را از مقابل پاهای او برداشت. 

دقیقه 77؛ گل اول برای آرسنال و چه گلی: اشتباه رابرت سانچز و بازیکنان چلسی باعث شد دکلان رایس با ضربه‌ای از فاصله‌ای زیاد گل اول توپچی‌ها را به ثمر برساند. هیجان ادامه دارد!

دقیقه 84: معجزه تکمیل شد! 2-2! روی پاس زیبای بوکایو ساکا، لیاندرو تروسار در یک قدمی دروازه بازی را به تساوی کشاند. نهایت هیجان در استمفوردبریج.

اطلاعات بازی چلسی 2-2 آرسنال

  • بستر مسابقه: هفته نهم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023
  • تاریخ: شنبه، 29 مهر 1402 (20 اکتبر2023)
  • ساعت: 20:00 به وقت تهران
  • مکان: استادیوم استمفوردبریج، لندن
  • داور: کریس کاوانا (داور اصلی) – جرد ژلیت (داور وار)
  • گلزنان چلسی: پالمر (15)، مودریک (48)
  • گلزنان آرسنال: رایس (77)، تروسار (84)

ترکیب ابتدایی چلسی و آرسنال

چلسی (3-3-4): سانچز | گوستو، سیلوا، کولویل، کوکوریا | انزو، کایسدو، گلگر | پالمر، استرلینگ، مودریک 

نیمکت: پتروویچ، جیمز، متسن، بادیاشیل، اوگچوکوو، واشنگتن، مادوکه، جکسون و دیساسی

آرسنال (3-3-4): رایا | وایت، گابریل، سالیبا، زینچنکو | اودگارد، جورجینیو، رایس | ساکا، ژسوس، مارتینلی

نیمکت: هاین، تومیاسو، کیویور، پارتی، اسمیت رو، هاورتس، انکتیا، تروسار و نلسون 

نمرات بازیکنان چلسی و آرسنال / هو اسکورد

سانچز با اشتباه خود بازی خوب هم‌تیمی‌هایش را خراب کرد

آمار بازی چلسی و آرسنال / فوت موب

یکی از بزرگترین حسرت‌های پوچتینو موقعیتی خواهد بود که نیکولاس جکسون هنگامی که بازی با نتیجه 2-0 در جریان بود، از دست داد

وضعیت جدول لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی دوباره در صدر جدول قرار گرفت

اتفاق‌های ویژه بازی 

یک دقیقه سکوت ابتدای بازی به احترام درگذشتگان جنگ اخیر فلسطین و اسرائیل 
صحنه‌ای که توپ به دست ویلیام سالیبا برخورد کرد
واکنش داوید رایا در گل دوم چلسی
شادی گل دکلان رایس مقابل چلسی