چیزی که درباره رژیم کتوژنیک نمی دانید ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد

بیشتر برنامههای رژیم لاغری کتوژنیک مصرف کربوهیدرات روزانه را به ۵۰ گرم یا کمتر کاهش میدهد. معدهی یک فرد بالغ و سالم به طور روزانه حدود ۲ تا ۳ لیتر شیرهی معده تولید میکند. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات، که بر پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی چربی متمرکز است، که تا 90٪ کالری روزانه را تأمین می کند. و از آنجا که چربی یک درشت مغذّیِ پر انرژی است، با 9 کالری در هر گرم، احتمال دارد در مصرف آن زیاده روی کنید و در نهایت به جای وزن کم کردن، وزن تان اضافه شود.

و در نهایت هر نوع غذایی که حاوی کربوهیدرات بالا و قند باشد در رژیم کتوژنیک مصرف آن محدودیت دارد. رژیم کتوژنیک با بهبود عوامل خطرزا مانند سطح کلسترول بد (HDL)، فشار خون و قند خون در جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار موثر است. باید به جلوگیری از اثرات جانبی مربوط باشد(که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت). بنابراین متخصصین تغذیه باید به بیماران خود جهت پذیرفتن اهداف واقع بینانه کاهش وزن مختصر تر کمک کنند. خوردن صبحانه با پروتئین بالا میتواند باعث کاهش ولع مصرف کالری در شما در انواع رژیم کتوژنیک : استاندارد هدفمند دوره ای ۲۱۶ کتوپلاس طول در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد روز شود.

رژیم کتوژنیک ایرانی

در این قسمت لیستی از تمام غذاهای کم کربوهیدرات که خوردن آنها در رژیم کتو مناسب هستند، آورده شده است. اگرچه به هیچ مکملی نیازی نیست اما استفاده از بعضی از آنها مفید است. مختصر بگوییم، شما باید در یک رژیم کتوژنیک مواد غذایی سالم و واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات بعضی از میوه ها) را بخورید. این الگوی غذایی میتواند به بهبود بعضی بیماریها نیز کمک کند. اگرچه معمولاً مورد نیاز نیست ، اما مصرف برخی مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند.

بسیاری از افراد برای لاغرشدن، رژیم کتو را انتخاب میکنند؛ اما برخی دیگر از آن برای مدیریت بیماری خود مانند دیابت کمک میگیرند. مصرف تمشک سیاه به کاهش وزن شما کمک می کند. مطالعه انجامشده بر زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که پس از پیروی از رژیم کتوژنیک برای ۹۰ روز، میزان هموگلوبین A1C که معیار کنترل قند خون بلندمدت است، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. در صورت عدم وجود قند در گردش خون، بدن شروع به تجزیه چربی ذخیره شده به مولکول هایی بنام کتون میکند و به این فرایند کتوز گفته میشود.

در رژیم کتوژنیک با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و در نتیجه ورود گلوکوز و همینطور افزایش مصرف چربی های سالم، کتون ها را به عنوان سوخت اصلی جایگزین گلیکوژن میکنیم. ساده ترین راه حذف قند و مصرف پروتئین های با کیفیت و چربی ها در هر وعده غذایی می باشد. تحقیقات نشان داده است که این رژیم، قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود میبخشد. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود.

رژیم های کتوژنیک

از آنجا که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات کمتری به بدن می رسد، سطح قند خون در پایین آمده و در طولانی مدت بدن سطح قند خون را پین نگاه می داردکه این امر خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. در ابتدا ممکن است سطح کلسترول فرد افزایش پیدا کند اما با گذشت زمان شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. همان طور که در ابتدا گفته شد حالت کتوز حالتی است که بدن از کتون برای انرژی استفاده میکند.

از آن جایی که در رژیم کتوژنیک، میزان کربوهیدارت دریافتی بسیار کاهش می یابد، برخی مواد غذایی باید حذف و یا جایگزین شوند. هرچه انسولین کمتر باشد، احتمال ابتلا به برخی از سرطان ها بیشتر است. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). شاید بتوان گفت تنها چیزی که برای تهیه این سس نیاز دارید آووکادو و کمی نمک است. Th​is ​po​st h᠎as be​en created with GSA C on tent G᠎en erator ​DE MO !

رژیم کتوژنیک ماچا

رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه نوعی رژیم محدود کننده محسوب میشود، ادامه دادن آن در طولانی مدت کمی دشوار است. اگرچه کاهش وزن مهمترین دلیل شروع یک رژیم غذایی خاص است اما دلیل اصلی به وجود آمدن رژیم های غذایی اصلاح سبک تغذیه افراد می باشد.حتما خورد و خوراک خود را برای سلامت بودن بدن انتخاب کنید. به همین خاطر ما پیشنهاد میکنیم که اگر تمایل به تجربه رژیم کتوژنیک و دیدن تاثیر فوق العادش روی لاغری و کاهش وزن دارین، حتما از جای معتبر این رژیم رو تهیه کنید.

بنابراین، اگر تجزیة پروتئین یکی از انتخاب های پیش روی بدن تان باشد، بدن تان آن را انتخاب می کند. پروتئین باید به میزان متعادل در این رژیم صرف شود، زیرا افزایش مصرف پروتئین باعث بالا رفتن سطح انسولین و کاهش یافتن میزان کتون در بدن میشود. سپس بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. پروتئین برای رشد ماهیچه ها لازم است و کربوهیدارت کمک می کند پروتئین سریعتر وارد ماهیچه ها شود. اما قبل از شروع این رژیم بهتر است باید ها و نباید های آن را بدانید.

تحقیقات در مورد افرادی که هدف شان کار بر روی ترکیبِ بدن شان است(کم کردن از میزان چربی و عضلانی شدن)، نشان می دهند که برای کاهش چربی، بدون از دست دادنِ مقادیر قابل توجّهی تودة عضلانیِ بدون چربی، مصرف روزانة پروتئین باید بالاتر از مقداری باشد که یک رژیم مرسومِ کتوژنیک توصیه می کند. در دنیای رژیم های لاغری و کاهش وزن، رژیم های لاغری با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا توجه ها را به خود جلب کرده است. زمانی که در رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات هستید، سطح هورمون انسولین کاهش پیدا کرده و اسیدهای چرب به میزان زیادی از ذخایر چربی بدن آزاد میشوند.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

اگر قصد کاهش وزن دارید و به دنبال روشی برای لاغری هستید، مطمئناً اسم رژیم کتوژنیک را شنیده اید. اگر کیسه صفرا را برداشته ام ، می توانم کتوژنیک را شروع کنم؟ هنگامی که به کتوز برسید، بیشتر سلول های بدن از کتون برای تولید انرژی استفاده میکنند تا زمانی که ما مجدد خوردن کربوهیدرات را شروع کنیم. در دهه 70 میلادی دکتر اتکینز برای کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با یک مرحله کتوژنیک بسیار سخت دو هفته ای شروع کرد که بسیار در بین عموم رایج شده بود. تحقیقات علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن و بهبود سلامت منجر خواهد شد.

ولی ما با خوردن سالاد و غذاهای کم کالری تا ابد زنده نخواهیم ماند و تا قدری از رژیم لاغری سختگیرانه مان دست میکشیم فنر فشرده متابولیسم بدن مان رها خواهد شد و بدن ما در وضعیت نرمال هم کالری های بیشتری از ما مطالبه خواهد کرد. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند.

رژیم نیمه کتوژنیک

وقتی آنرا برای سوزاندن چربی ها بجای گلوکوز آموزش دهیم، در هنگام سوختن چربی ها مولکول هایی به نام کتون در بدن تولید می شود که می توان به آنها بسته های سوختی بدن هم گفت. صدای ایران- طرز تهیه خیار شور خوشمزه به روش خانگی ابتدا قسمت های اضافی خیارها را جدا می کنیم ( توجه داشته باشید که نباید به پوست خیار صدمه بزنیم ) سپس به همراه شوید و ترخون می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود.مرحله دومپس از اینکه آب اضافی خیار و سبزیجات رفت آنها را برای اطمینان با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. This artic le has  been c re ated by GSA Con tent G enerat​or Demov ersion!

فیبر مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند سبزیجات و حبوبات تامین می شود که در این رژیم به طور کامل حذف می گردد. توجّه داشته باشید که آنطور که بسیاری افراد فکر می کنند یک رژیمِ دارای پروتئینِ بالا به تنهایی پیش نیاز مشکلاتِ کلیه نیست. شما نیاز دارین که در طول دوره رژیم یک کارشناس و مشاور رو در کنار خودتون داشته باشید. در مورد اینکه چطوری رژیم کتوژنیک بگیریم مطالب زیادی در سطح وبسایت های مختلف وجود داره.

دکتر کرمانی و رژیم کتوژنیک

کتوژنیک امّا زمانی که پروتئین و کالری ها متوازن شده باشند(مانند زمانی که رژیم هایی که کالری های کل و پروتئین آن ها یکسان هستند- امّا دریافتِ چربی یا کربوهیدرات متفاوتی دارند را مقایسه می کنید)، از نظر کاهش چربی تفاوتی بین یک رژیم کتو و یک رژیم غیر کتوژنیک/با کربوهیدرات بالاتر وجود ندارد. این نشان می دهد که رژیم کتو در کاهش وزن نتیجه بخش تر است و همانطور که می دانید، چاقی ارتباط نزدیکی با ابتلا به دیابت نوع ۲ دارد. نکته حائز اهمیت در این بخش این است که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و مدت زمان ورود به فاز کتوز در هر شخص متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر از این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کمک به کند شدن رشد تومور های سرطانی استفاده می شود. برای مثال، این رژیم غذایی میتواند به کاهش تعداد دفعات تشنج کودکان مبتلا به صرع و همچنین کنترل سطح انسولین و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نیز کمک کند. یکی از اصول اولیه رژیم کتوژنیک، کاهش روزمره اشتهای کاذب برای خوردن مواد غذایی مختلف هستش. در اصل رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی است که باعث میشود بدن کتون ها را در جریان خون آزاد کند. در حالتی که متابولیسم بدن مبتنی بر کربوهیدرات است، بدن گلوکوز مورد نیازش را از طریق کربوهیدرات ها تامین می کند.

چربی اشباع: از آنجایی که رژیم کتو سرشار از چربی است، ممکن است دریافت چربیهای حیوانی و اشباع نیز در پی آن افزایش یابد که خطرات طولانی مدت برای سلامتی به همراه دارد. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند. بر اساس نتایج مقاله ای که در سال 2014 در مجلة تحقیقات لیپید منتشر شد، کتوز فعّالیّت میتوکندری ها در مغزِ کسانی که مبتلا به بیماری های نورودژنراتیو هستند را تغییر می دهد، و به کم شدنِ تکرار و شدّتِ حمله ها کمک می کند.

رژیم پالئو کتوژنیک

گلیکوژن موجود در کبد میتواند توسط تمام اندام ها مورد استفاده قرار گیرد اما گلیکوژن موجود در عضلات تنها در همان بافت مورد استفاده خواهد بود. در رژیم کتوژنیک، میزانِ کربوهیدرات محدود است و این میزان، قادر به تأمین تمامی نیازهای متابولیک بدن نیست. میانگین تخمین زده شده انرژی مادر و مجموع انرژی مصرفی مادر به اضافه محتوای انرژی شیر در طول رژیم پرچرب بیشتر از رژیم پر کربوهیدرات بود. و علت این سطح ثابت قند، آن است که محتوای چربی زیادتر در غذا، باعث میشود که جذب معدود کربوهیدراتهای آن، کمتر شود. این باعث افزایشِ «اکسیداسیون چربی» می شود، که ممکن است تعبیر به افزایش از دست دادن چربی شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از رژیم لاغری سریع شکم و پهلو کتوژنیک این 10 ابزار ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.