kermanyy

Monday, 25 October 2021

6 راه برای بررسی سلامت روان

6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از امیدوار کننده ترین مواردی که در دو سال گذشته به وجود آمده است: سلامت روان در آغاز گفتگوی فرهنگی است. همه ما ، صرف نظر از سابقه یا وضعیت ، با سلامت روانی خود روبرو شده ایم – به ویژه در قرنطینه و در اوج همه گیری.

اما ما مشکلات و دشواری هایی داریم ، صرف نظر از شرایطی که وجود دارد. در حال حاضر این یک تجربه نسبتاً رایج است بالای 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از انواع زندگی خود با اختلال اضطراب سروکار دارند. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر هر سال بیماری روانی را تجربه کنید – و برای گذراندن یک مبارزه بهداشت روانی نیازی به بیماری روانی ندارید. با توجه به CDC ، بیش از 50 درصد ما ما در زندگی خود دچار بیماری یا اختلال روانی می شویم. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری واقعی ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما به هم مرتبط هستند ، سلامت روانی ما بر سلامت جسمی ما (و بالعکس!) تأثیر می گذارد. برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ممکن ، ضروری است که ما با مغز و بهزیستی احساسی خود کاوش کنیم.

نشانه هایی که برای اولویت بندی سلامت روان به آنها نیاز دارید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح “چراغ های موتور جستجو” را به شما می دهد – راه هایی که به شما می گوید همه چیز خوب پیش نمی رود و شما باید محوری را انجام دهید.

فارست تالی روانشناس بالینی ، Ph.D. ، که تاسیس کرد خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به عملکرد ناسا است. دکتر تالی گفت: “هر کسی که به چت رادیویی ناسا که هنگام پرتاب یک فضاپیما انجام می شود ، گوش داده است ، مرتباً بین برج کنترل و خلبانان شنیده است.” “آنها ثابت می کنند که سیستم های مختلف آنلاین وجود دارد یا کار می کنند” و موفق باشید. “

دکتر تالی گفت: “برای آنها احمقانه خواهد بود اگر تصور کنند این بار نیز همه چیز همانطور که باید کار می کند.” “بررسی مجدد وضعیت سیستم های حیاتی نه تنها به تضمین یک ماموریت موفق کمک می کند ، بلکه خطر شکست تصادفی را نیز کاهش می دهد. ”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این رویکرد درسی وجود دارد که همه ما باید داشته باشیم.” “در واقع ، مهم است که به طور دوره ای عملکرد” ​​سیستم های اساسی “خود را مرور کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح داد: “روابط ، احساسات ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمی و بسیاری از اعمال مذهبی تأثیر عمیقی بر سلامت روان دارد.” در مرحله بعد ، نکات مهم او در مورد چک لیست سلامت روان شما. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را هر چند هفته یکبار یا یک بار در ماه انجام دهید.

او توصیه می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک دفتر خاطرات از یافته های خود داشته باشید و سپس برنامه هایی را تنظیم کنید.” “اگر در زمینه های مختلفی باید کار کنید اولویت بندی و کار کنید فقط در بالاترین اولویت به محض پیشرفت در یک زمینه ، با سایر زمینه ها پیش بروید. “

شماره 1 نگاهی به روابط خود بیندازید

س Drالات دکتر تالی از دوستان ، خانواده ، همکاران و روابط عاشقانه شما: “آیا نزدیکترین روابط من آنطور که دوست دارم حرکت می کند؟ آیا اصطکاکی در یک یا چند مورد از آنها رخ داده است و اگر چنین است ، آیا باید تلاشی برای رفع منبع آن شکستگی انجام دهم؟ آیا من به کسانی که نزدیکترین آنها هستم توجه کافی کرده ام؟ ” این موارد را یادداشت کنید و ارزیابی کنید که چگونه این ابعاد رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

سطح 2 برای خلق و خو

موارد زیر را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “چگونه در هفته گذشته (یا دو هفته) نظر خود را متوسط ​​کردم؟ اگر بهتر از معمول است دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را ادامه دهید)؟ اگر روحیه ام کاهش یافته است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم تشخیص دهم ، و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی می تواند مقصر باشد. مراقب باش!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

اخیراً مکالمه ذهنی شما چیست؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من عمدتا مثبت هستند ، من را در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت تمرکز می کنیم ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه می دارند و مملو از پشیمانی ، حسادت و خشم می شوند؟” اگر آنها منفی هستند ، اکنون زمان آن است که تلاش جدی برای تمرکز مجدد روی نکات مثبت انجام دهیم. “

شماره 4 عادات و رفتارهای خود را ثبت کنید

“آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر تالی پرسید. او یک مثال می زند که ممکن است با آن ارتباط داشته باشید: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ برای کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب ها به خانه می آیید ، آبجو را می شکافید ، پیتزا می خورید ، و در حال تماشای دویدن هستید دوستان [we’ve been there!]به او می گوید: “در این شرایط ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و این می تواند نشانه ای از یک مشکل بهداشت روانی باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “هیچ بهانه ای وجود ندارد ، کراکالاکین بگیرید.” اگر عموماً به روال عادی پایبند هستید و اخیراً از کار افتاده اید ، این امر صادق است. این چراغ موتور بررسی را در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“سلامتی شما خوب است؟ متوسط ​​نیست ، نمی توان آن را داد ، اما وحشتناک است؟ دکتر تالی پرسید. او می گوید: “سلامت ضعیف هوشیاری روانی را کاهش می دهد و می تواند باعث افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند-سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمانی (مشکل واقعی مرغ یا تخم مرغ) شود. آیا از برخی مسائل پزشکی دشوار غافل شده اید زیرا “وقت وجود ندارد”؟ او پرسید. “منتشر نکنید ؛ با اسکله خود صحبت کنید و همه چیز را مرتب کنید. “معیارهای مورد مطالعه: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی توضیح می دهد که دین و معنویت بازی مسئولیت های اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما اعتقادات مذهبی قوی دارید ، اما آیا برای عملی کردن آنها از هیچ تلاشی کنار نگذاشته اید؟” از دکتر تالی پرسید. “بالاخره بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد. اگر خدمات کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات مذهبی شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و آن را عملی کنید. آن را خاموش نکنید ، فقط یک قدم کوچک با آن روبرو شوید. این باعث حرکت بیشتر می شود. “

فعال باشید: یک سبک زندگی خوب را به عنوان یک سبک زندگی بسازید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این کار را یکجا انجام دهید. و منتظر احساس وحشتناک نباشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در جهت اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، شفا ، تمرینات معنوی شخصی ، وقت گذرانی با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها از سلامت کلی شما حمایت می کند ، بلکه تضمین می کند که توانایی ذهن شما در مدیریت فصول سخت تر زندگی شما بهترین است. اگر از این توصیه پیروی کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت ذهنی شما به طور چشمگیری تغییر می کند. ”

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *