kermanyy

Friday, 22 October 2021

8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر. رویا خادمیان

8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر.  رویا خادمیان


۸ میان وعده کم کالری برای تعطیلات

البته دستیابی به اهداف تناسب اندام ، علاوه بر رعایت رژیم غذایی سالم ، مستلزم انتخاب میان وعده های سالم و کم کالری نیز می باشد. انتخاب گروه میان وعده ها ، به ویژه در ایام تعطیل ، از نظر اندازه و تعادل باید شبیه رژیم غذایی باشد ، در حالی که اصل تنوع در انتخاب میان وعده ها باید مورد توجه قرار گیرد.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید یک میان وعده زیاد اما کم کالری بخورید ، استفاده از پاپ کورن توصیه خوبی است. این غذاها سرشار از فیبر هستند که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. شش لایه ذرت بو داده حاوی 5 گرم چربی اشباع شده ، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام:

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن تنقلات سالم دارید ، می توانید 14 بادام بخورید. این به بدن شما 98 کالری می بخشد. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد.

سیب آب پز:

سیب یکی از سالم ترین طعم های غذایی است و می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها پخت آن است. سیب های آب پز دارای همان مقدار فیبر و ویتامین هستند که سیب های تازه دارند.

انبه:

استفاده از این میان وعده راهی عالی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم انس انبه منجمد تنها حاوی 90 کالری است و 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

کره نارگیل:

می توانید یک لایه نازک کره نارگیل را با نان گندم یا سیب بخورید. این غذا حاوی 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

مغز تخمه آفتابگردان:

می توانید یک قاشق چای خوری مغز تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست بخورید. آجیل ها 19 کالری دارند و کل رژیم غذایی کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد. مطمئن شوید که آجیل هایی که استفاده می کنید فاقد نمک هستند ، به خصوص اگر در مورد میزان سدیم بدن خود دقت کنید.

پسته:

از میزان بالای چربی در پسته نترسید زیرا اکثر این چربی ها چربی اشباع نشده یا برای بدن مفید هستند. با خوردن 20 عدد پسته فقط 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده مصرف کنید. پسته سرشار از پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است.

عصبانیت:

غلات حاوی آب زیادی هستند و یک وعده انگور کامل فقط 62 کالری دارد. آب قبرها به شما کمک می کند احساس سیری کنید. غلات سرشار از ویتامین K و منگنز و کمی فیبر هستند.

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *