kermanyy

Monday, 25 October 2021

چند توصیه رژیم غذایی برای مبتلایان به آسم

چند توصیه رژیم غذایی برای مبتلایان به آسم


اگرچه توصیه های غذایی برای مبتلایان به آسم زیاد نیست ، اما تحقیقات نشان داده است که غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند عملکرد و ایمنی ریه را افزایش داده و علائم بیماری را کاهش دهند. برخی از غذاها می توانند علائم آسم را تشدید کرده یا شانس ابتلا به آن را افزایش دهند.

آسم یک بیماری مزمن شایع است. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، نزدیک به 25 میلیون نفر در ایالات متحده به آسم مبتلا هستند که یک پنجم آنها کودک هستند.

طبق مقاله ای که در Nutrition Reviews منتشر شده است ، آسم بیشتر در آفریقایی-آمریکایی ها و طبقه اقتصادی اجتماعی پایین تر شایع است.

مقاله ای که شما در حال خواندن آن هستید برای غذاهایی که افراد مبتلا به آسم باید از آنها اجتناب کنند و غذاهایی که می توانند علائم را بهبود بخشیده یا از آنها جلوگیری کند و همچنین عواملی که می تواند به افراد مبتلا به بیماری مزمن کمک کند ، پرداخت می شود.

غذاهای مفید

غذاهای زیر ممکن است به افراد مبتلا به آسم کمک کند.

غذاها یا داروهای حاوی ویتامین D

شواهد نشان می دهد که کمبود ویتامین D ممکن است خطر حملات آسم را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد. مصرف مکمل ویتامین D می تواند تا حد زیادی خطر حملات شدید آسم را کاهش دهد.

ویتامین D عملکرد ریه را بهبود می بخشد و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی را کاهش می دهد.

منابع عالی ویتامین D:

  • ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ماهی خال مخالی
  • قارچ
  • زرده
  • کبد
  • پنیر

میوه ها و سبزیجات تازه

یک رژیم غذایی سالم و مغذی با میوه و سبزیجات خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد.

مقاله ای که در سال 2020 در نتیجه چندین مطالعه منتشر شد نشان می دهد که مصرف زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به آسم را در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهد.

بررسی بیش از 80 مطالعه در سال 2017 نشان داد که بین مصرف زیاد میوه و سبزیجات و کاهش علائم آسم مانند آسم ارتباط وجود دارد.

همچنین بخوانید: با این نکات میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

ویتامین ها

میوه ها و سبزیجات تازه منابع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C ، ویتامین E و بتا کاروتن هستند که به بدن در مبارزه با ترکیبات مضر آسیب رسان به بافت های بدن کمک می کند.

علاوه بر این ، خوردن میوه و سبزیجات عملکرد ریه را بهبود می بخشد و علائم آسم را کنترل می کند.

در زیر لیستی از منابع عالی ویتامین A آمده است:

  • مرکبات مانند پرتقال و انگور
  • کیوی
  • توت فرنگی
  • పచ్చడి
  • فلفل قرمز و سبز
  • کلم بروکلی
  • سیب زمینی آب پز
  • گوجه فرنگی

منابع عالی ویتامین E:

  • انواع آجیل مانند بادام ، بادام زمینی و فندق
  • دانه های آفتابگردان
  • کلم بروکلی

بتاکاروتن

پرتقال و میوه ها و سبزیجات قرمز حاوی بتاکاروتن هستند. مثلا:

  • هویج
  • سیب زمینی شیرین
  • اسکواش
  • فلفل قرمز و زرد
  • పచ్చడి
  • زردآلو
  • سبزیجات برگ سبز تیره مانند کاهو و کاهو

فلاونوئیدها و سلنیوم

میوه ها و سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها و سلنیوم هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند.

اکثر میوه ها حاوی فلاونوئیدها هستند. پسندیدن:

  • سیب
  • انواع توت ها
  • عصبانیت
  • چای سیاه و سبز

غذاهای زیر حاوی سلنیوم هستند:

  • غذای دریایی
  • گوشت
  • مرغداری
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • نان
  • غلات صبحانه

غلات

غلات همچنین می توانند به کاهش علائم آسم کمک کنند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن غلات کامل در رژیم غذایی علائم را کاهش می دهد و کنترل بیماری را بهبود می بخشد.

غلات شامل جو دوسر ، ماکارونی غلات کامل ، گندم سیاه و بلغور قهوه ای است.

بیشتر بخوانید: تاثیر چاقی بر بیماری مزمن انسدادی ریه یا COPD

غذاهای مفید برای آسم

از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

انجمن ریه آمریکا غذاها و نوشیدنی هایی را تشدید می کند که علائم آسم را تشدید می کنند ، از جمله:

غذاهای حاوی سولفیت

سولفیت معمولاً در الکل ، ترشی ، غذاهای کنسروی و نوشیدنی هایی که ماندگاری طولانی دارند مانند آب لیمو کارخانه ای ، آب لیمو و میوه های خشک یافت می شود.

علائم سولفیت اضافی در رژیم غذایی افراد مبتلا به آسم تشدید می شود. انجمن ریه آمریکا هشدار می دهد که سولفیت ها ، به ویژه غذاهای حاوی شراب ، نیز می توانند باعث حملات آسم شوند. مطالعه انجام شده در سال 2018 نشان داد که شراب سفید می تواند در افراد مبتلا به این بیماری حساسیت ایجاد کند.

سالیسیلات ها

سالیسیلات ها ترکیباتی هستند که در انواع چای ، قهوه ، غذاهای تند یا غذاهای تند یافت می شوند. در موارد نادر ، برخی از افراد مبتلا به آسم ممکن است به این ترکیبات حساسیت داشته باشند و پس از مصرف علائم مکرر داشته باشند.

دو مطالعه در سال 2014 نشان داد که آسپرین حاوی سالیسیلات آسم را در برخی افراد تشدید می کند.

فست فود

مطالعه سال 2013 در مورد مصرف فست فود در کودکان و نوجوانان نشان داد ؛ افرادی که این غذاها را سه بار یا بیشتر در هفته می خورند بیشتر در معرض ابتلا به آسم و بیماری های دیگر هستند.

محرک های دیگر که باید از آنها اجتناب کرد

بیماران مبتلا به آسم باید محرک هایی را که علائم آنها را تشدید می کند یا باعث حمله می شوند ، شناسایی کرده و از آنها اجتناب کنند. انجمن ریه آمریکا توصیه ها و اطلاعات مربوط به محرک های رایج را لیست می کند:

  • داروهایی که می توان بدون تجویز پزشک خریداری کرد. مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
  • حساسیت های غذایی رایج مانند حساسیت به بادام زمینی و صدف
  • دود؛ مانند دود سیگار ، دود آتش سوزی و شومینه های چوبی.
  • آب و هوای نامطلوب مانند طوفان ، باد ، هوای سرد یا مرطوب
  • آلودگی هوا ، دود ، دود خروجی خودرو و بخارات شیمیایی
  • شوره یا بزاق حیوانات پشمالو یا پر
  • حساسیت به ذرات خاک ، قارچ ها ، دانه های قارچ و میکروب ها

سایر نکات مفید برای کنترل علائم آسم

انجمن ریه آمریکا توصیه می کند که بیماران به طور فعال بیماری را مدیریت کنند. مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به آنها در تدوین برنامه ای برای جلوگیری از محرک ها و مصرف داروهای م effectiveثر در زمان مناسب کمک کند.

به بیماران کمک می کند تا علائم را درک کرده و بر آنها تمرکز کنند ، چگونه از غذاها ، فعالیتها و محیط هایی که باعث حمله آسم می شوند اجتناب کنند.

چاقی علائم آسم را تشدید می کند. فعالیت سالم و خوردن چربی کمتر و خوردن میوه و سبزیجات بیشتر می تواند به افراد با کنترل وزن کمک کند.

مقاله ای که در سال 2019 منتشر شد نشان می دهد که عفونت های ویروسی همچنین می توانند علائم آسم را ایجاد کنند. اقدامات جلوگیری از شیوع ویروس مانند شستن دست ها و واکسیناسیون ، خطر حملات آسم را کاهش می دهد.

خلاصه

اگرچه رژیم خاصی برای کاهش یا جلوگیری از آسم وجود ندارد ، اما غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند علائم آن را کاهش داده یا تشدید کند.

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ، غذاهای کم چرب و سرخ شده می تواند به کنترل علائم کمک کند.

ردیابی عوامل و علائم آسم و مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به کنترل موثرتر بیماری کمک کند.

همچنین بخوانید: رژیم غذایی برای حفظ سلامتی مادام العمر

Share your comment :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *