آخرین حضور دربی بازها در دربی؛ استقلال برد، دماغ شکست، دو برادر ستاره زمین بودند!


در آستانه دربی 101 که ده خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، در میز تاریخ این هفته به سال 1371 برمی گردیم تا اتفاق جذاب 8 خرداد 1371 را با هم مرور کنیم.

به گزارش ، ستاره های زیادی در روز هشتم خرداد ماه با دربی وداع کردند. روز 8 خرداد ماه سال 1371 دوربین های پخش زنده تلویزیونی در ورزشگاه آزادی نبودند و دربی مستقیم پخش نمی شد. بعد از مدتها، اختلاف تلویزیون و باشگاه ها منجر به پخش نشدن بازی شده بود، یکی از شلوغ ترین روزهای تاریخ ورزشگاه آزادی در این روز رقم خورد. بازی پخش زنده تلویزیونی نداشت و هواداران برای تماشای دربی به ورزشگاه آمده بودند.

استقلال و پرسپولیس در آخرین روزهای لیگ اول آزادگان به مصاف هم رفتند و تیم استقلال با برد 1-0 برابر پرسپولیس صدرنشین مسابقات را متزلزل کرد.

در این روز استقلال با گل صمد مرفاوی 1-0 تیم پرسپولیس را شکست داد اما ستارگان زیادی آخرین بازی خود در دربی را انجام دادند.

پرسپولیس که در این بازی سعید عزیزیان، مرتضی کرمانی، حمید درخشان و محمد پنجعلی را به علت مصدومیت نداشت با ترکیبی غیر متعارف به میدان آمد. در این روز، ستارگانی در ترکیب 2 تیم بودند یا روی نیمکت حضور داشتند که آخرین فرصت حضورشان در دربی پایتخت بود.

وحید قلیچ، رحیم یوسفی، محمدحسن انصاری فرد، مرتضی فنونی زاده، شاهرخ بیانی، رضا احدی، مهدی فنونی زاده، جعفر مختاری فر و…. برای آخرین بار در دربی پایتخت بودند و بعد از این بازی روانه تیم های دیگر شدند.

مهدی فنونی زاده ستاره بی گفتگوی دیداری بود که در نیمه اول آن استقلال و در نیمه دوم پرسپولیس تیم برتر میدان بودند، در اواسط نیمه دوم مرتضی فنونی زاده بعد از یک برخورد هوایی با عباس سرخاب، با سر به صورت مهاجم استقلال کوبید و بینی او را شکست، مهدی فنونی زاده که نزدیک صحنه بود، با دست خون ها را از روی صورت سرخاب پاک می کرد و به صورت برادر خودش می مالید تا داور بازی تصور کند دماغ سرخاب در برخورد غیر عمد روی هوا شکسته است. داور در نهایت به مرتضی فنونی زاده یک کارت زرد نشان داد، بعد از بازی مرتضی از سرخاب عذرخواهی کرد و وقتی قرار شد فنونی زاده به کمیته انضباطی احضار شود، عباس سرخاب رضایت داد پرونده بسته شود چرا که خارج از زمین فوتبال سرخاب رفیق صمیمی برادران فنونی زاده بود و به خانه آنها رفت و آمد داشت.

بهتر است خودتان تماشاگر این قسمت از برنامه میز تاریخ باشید که به دربی 37 اختصاص دارد…