از پفک آبی تا آب معدنی قرمز؛ شوخی های شما جدی است یا جدی ها شما شوخی؟


آب معدنی با برند پرسپولیس به زودی در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها عرضه می شود.

به گزارش ، تقریبا همه می دانیم که دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی فراوانی دارند و بدهی های بسیاری را در این سال ها به جا گذاشته اند. بدهی هایی که پرداخت آنها به امروز و فردا موکول می شود. به قول کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس، تاکتیک مسئولین باشگاه ها گفتن جمله انشالله Tomoroow (فردا) است. بدهی های این دو باشگاه به قدری زیاد بود که هیچ خریداری برای این دو تیم پیدا نشد. قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی با انتشار یک استوری اینستاگرامی گفته بود هیچ خریداری برای این دو باشگاه یافت نشده است!

وضع به قدری خراب است که علی فتح الله زاده در یک برنامه تلویزیونی دست به دامان هواداران می شود و می گوید برای پرداخت مطالبات استراماچونی یک فراخوان می گذارد تا هواداران از لحاظ مالی به باشگاه کمک کنند. چشم جناب مدیرعامل؛ به مردم می گوییم با این وضع معیشتی و دلاری که روز به روز قد می کشد، اولویت شان پرداخت بدهی استراماچونی باشد!

حالا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جدیدترین اقدام خود تصمیم گرفته آب معدنی با برند پرسپولیس را در بازار عرضه کند. شرکت نیرآب چشمه سبلان آب معدنی پرسپولیس را تهیه می کند و در همین راستا قراردادی با باشگاه پرسپولیس منعقد شده است. جنس بهتری به جز آب معدنی وجود نداشت که برند پرسپولیس را صرف کنید؟ این تصمیم شما درآمد زایی دارد یا یک تصمیم مقطعی مثل نوشیدنی پرسپولیس و استقلال است؟

3 سال گذشته هم احمد سعادتمند در تلاش برای تولید پفک آبی بود. شاید جناب سعادتمند با چیپس میانه خوبی ندارد و در آن زمان دوست داشت برند باشگاه استقلال روی یک پفک نقش ببندد. خوشبختانه این ایده عجیب رنگ واقعیت نگرفت تا پفک آبی در حد یک حرف باقی بماند و البته سوژه هواداران تیم رقیب برای نیش و کنایه به استقلال باشد

راه های درآمد زایی زیادی از برند این دو باشگاه وجود دارد اما مسئولین هر دو باشگاه همیشه بدترین و تمسخر آمیز ترین تصمیم ممکن را می گیرند. برند استقلال و پرسپولیس برای تولید پفک و آب معدنی برای مدیران جدی است اما باطن ماجرا یک شوخی عجیب است. شاید هم می دانند شوخی است و قصد دارند آن را جدی جلوه دهند! به هر طریق هر چیزی است، درست به نظر نمی رسد و می توان منابع درآمد بهتری برای این دو باشگاه محبوب و پرطرفدار تامین کرد.

اینکه آب معدنی با برند پرسپولیس تولید شود و هوادار هم هر وقت تشنه شد، آب معدنی پرسپولیس بخرد در ظاهر اصلا اتفاق بدی نیست اما چند درصد از سود تولید قرار است نصیب باشگاه پرسپولیس شود؟ نحوه نظارت روی میزان تولید و توزیع آب معدنی با برند پرسپولیس چیست؟ باشگاه چه ابزاری در دست دارد که به طور دقیق بداند شرکت طرف قراردادش چه میزان آب معدنی با برند پرسپولیس به بازار عرضه کرده و چه اندازه از این عرضه، فروش و سود داشته است؟ 

راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای با برند پرسپولیس، عقد قرارداد تولید و توزیع کارت بانکی پرسپولیس کارت، ساخت اپ خدماتی اختصاصی باشگاه برای هواداران و… راه های متنوع درآمد زایی برای پرسپولیس و متعاقب آن استقلال است اما متاسفانه در تمام این سال ها درآمد زایی دو باشگاه در تولید نوشیدنی خلاصه شده و همیشه هم این تولیدات تنها چند ماه سر و صدا کرده و خیلی زود بایگانی شده است.

بیشتر بخوانید:

آب‌ معدنی با برند پرسپولیس برای هواداران

ماجرای پفک آبی چیست؟ رونمایی از باکس هواداری استقلال