بسکتبال NBA | باران سه امتیازی بر سر لیکرز؛ سلام آقای تریپل دبل!


| بامداد چهارشنبه به وقت تهران، 14 بازی در جریان فصل عادی NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایج و مهم ترین اتفاقاتی که طی این چند روز رخ داد. 

نتایج بازی ها

  • فیلادلفیا سونی سیکسرز 120-102 دیترویت پیستونز 
  • تورنتو رپترز 123-140 ایندیانا پیسرز
  • شارلوت هورنتس 104-130 دالاس موریکس 
  • آتلانتا هاوکس 111-117 میامی هیت
  • میلواکی باکس 104-91 بوستون سلتیکس 
  • ممفیس گریزلیز 87-102 سن آنتونیو اسپرز
  • اوکلاهماسیتی تاندر 112-105 ساکرامنتو کینگز 
  • مینه سوتا تیمبروولوز 130-121 واشینگتن ویزاردز 
  • هیوستون راکتس 118-106 اورلاندو مجیک
  • شیکاگو بولز 117-128 نیویورک نیکس
  • یوتا جز 95-111 دنور ناگتس
  • پورتلند تریل بلیزرز 100-110 نیواورلینز پلیکانز 
  • لس آنجلس لیکرز 120-134 گلدن استیت وریرز
  • فینیکس سانز 92-105 لس آنجلس کلیپرز

نکات آماری و اتفاقات مهم 

شارلوت هورنتس در کوارتر اول از لوکا دانچیچ کمتر امتیاز گرفت و همین جمله، داستان کل بازی را هم بیان می کند. موریکس به راحتی هورنتس را بلو اوت کرد و کارش را با تریپل دبل ۳۹/۱۲/۱۰ تمام کرد، او رکورددار بیشترین امتیاز در یک فصل برای موریکس هم شد. دانچیچ و شی گیلجس الکساندر اولین دو بازیکنی هستند که از زمان ویلت چمبرلین و الجین بیلر، ۵۰ بازی ۳۰+ امتیازی در یک فصل انجام می دهند. دنیل گفرد ۲۶ امتیاز با فیلدگل ۱۲ از ۱۲ کسب کرد و کایری هم آمار تمام عیار ۱۸/۸/۹ با دو توپربایی و سه بلاک از خودش به جا گذاشت.
جوئل امبید این فصل در کمتر از نصف بازی ها به میدان رفته اما چهارمین بازیکن برتر لیگ از لحاظ تعداد بازی ۳۵+ امتیازی است. امبید مقابل دیترویت پیستونز آمار ۳۵/۱۱/۸ از خودش به جا گذاشت. این فصل تنها سه بازیکن ۱۵ بازی با آمار ۳۵/۱۰ ثبت کرده اند، او، یانیس و دانچیچ.
تایریس هلیبرتن پس از سه ماه و در جریان پیروزی ایندیانا پیسرز مقابل تورنتو رپترز، در یک بازی ۳۰ امتیاز گرفت.

پتریک بورلی در ترکیب استارتر میلواکی باکس قرار گرفت و تیم بحران زده ریورز، صدرنشین کنفرانس شرق را شکست داد. بورلی در شب مصدومیت نگران کننده یانیس آنتتوکومپو به رکورد 1-4 به عنوان استارتر رسید. سلتیکس با وجود این شکست، هنوز 14 برد بیشتر از تیم رده دوم کنفرانس یعنی همین میلواکی باکس دارد! بابی پورتیس از روی نیمکت دبل دبل ثبت کرد و بورلی هم بهترین بازی خودش را به عنوان بازیکن میلواکی با 20 امتیاز و 10 ریباند تجربه کرد. عجیب ترین نکته این بازی اما بدون شک تعداد پرتاب های آزاد بود. میلواکی 2 پرتاب آزاد به دست آورد و بوستون سلتیکس هیچ پرتاب آزادی به دست نیاورد! تا به حال چنین آماری در تاریخ لیگ بی سابقه بوده و رکورد کمترین پرتاب آزاد قبلی، 11 عدد در یک مسابقه بود. 

ویکتور ومبانیاما یک شب معمولی دیگر با احتساب توانایی های خودش تجربه کرد و اسپرز مقابل ممفیس گریزلیز به پیروزی رسید. ومبی 18/7/6 ثبت کرد و 7 بلاک انجام داد! او اولین بازیکن لیگ از زمان دیوید رابینسون است که تعداد بازی های 15/5/5/5 خودش در یک فصل را دو رقمی می کند! 

تنها دو بازیکن در این فصل موفق شده اند تعداد بازی های 40+ امتیازی خودشان را دو رقمی کنند؛ لوکا دانچیچ و هم تیمی سابقش که حالا ستاره نیویورک نیکس است: جیلن برانسن. نیکس امروز با 45 امتیاز برانسن مقابل شیکاگو بولز به پیروزی رسید. برانسن در این بازی 8 اسیست هم داد و تنها یک ترن اور به نامش ثبت شد؛ 7 از 12 سه امتیازی را هم فراموش نکنید. اوجی آنانوبی در این بازی رکورد عالی خودش به عنوان بازیکن نیویورک نیکس را به 3-17 افزایش داد. 

میامی هیت بازی با آتلانتا هاوکس را در اورتایم به سود خودش خاتمه داد. تایلر هیرو بهترین بازی خودش از زمان بازگشت به میادین را انجام داد و 33 امتیاز با 5 ریباند ثبت کرد؛ جیمی باتلر هم با آمار 25/8/9 فاصله زیادی تا تریپل دبل نداشت. 

رودی گوبر که به احتمال زیاد قرار است جایزه بهترین بازیکن دفاعی سال را ببرد، مقابل واشینگتن ویزاردز آمار 19/16 با 4 بلاک را ثبت کرد. این فصل 15 بار پیش آمده که گوبر آمار 15/15 ثبت کند و در 13 مورد، مینه سوتا پیروز شده است. ستاره این بازی که با کامبک 20 امتیازی تیمبروولوز همراه شد اما کسی نبود جز آنتونی ادواردز! او با ثبت 51 امتیاز بهترین عملکرد دوران حرفه ای خودش از لحاظ امتیازگیری را به ثبت رساند، 6 ریباند انجام داد و 7 اسیست داد. 

دوئل گاردهای کالج کنتاکی یعنی شی گیلجس الکساندر و دی ارن فاکس به سود تاندر تمام شد. شی در این بازی 40 امتیاز با 7 ریباند و 2 بلاک ثبت کرد و فاکس هم کارش را با 33/8/6 به پایان رساند. اتفاق مهم؟ روند 61 دبل دبل متوالی دومنانتاس سابونیس از دست رفت؛ او 8/13/5 ثبت کرد و از عوامل شکست کینگز بود.

زمانی که مشخص شد جیمز هاردن به دلیل مصدومیت نمی تواند جلوی فینیکس سانز بازی کند، چشم هواداران کلیپرز به رکوردار تریپل دبل تاریخ یعنی راسل وستبروک دوخته شد. وقتی کوارتر اول نتیجه 4-28 به سود کلیپرز را نشان می داد، مشخص شد تصمیم تای لو چه قدر درست بوده است. راس در نیمه اول 12 اسیست داد که از کل ترکیب سانز بیشتر بود. نتیجه نیمه اول هم 33-66 به سود تیم لس آنجلسی خاتمه یافت. اختلاف در مقطعی حتی به 37 امتیاز هم رسید اما سانز اختلاف را کم کرد و در مقطعی می توانست بزرگترین کامبک تاریخ لیگ را بزند چون اختلاف به 11 رسیده بود. راسل وستبروک اما قرار بود اولین تریپل دبل خودش به عنوان بازیکن کلیپرز را تجربه کند و به همین دلیل، او و هم تیمی هایش مقاومت کردند و بدون کوای لنرد و هاردن، پیروز از زمین خارج شدند. وستبروک کارش را با 16/15/15 (این فصل تنها یوکیچ و دانچیچ این آمار را ثبت کرده بودند) به پایان رسیاند و حالا تنها یک تریپل دبل تا رسیدن به رکورد عجیب 200 تریپل دبل فاصله دارد.  

دنور ناگتس مقابل یوتا جز فلک زده کار سختی در پیش نداشت و با درخشش همزمان نیکولا یوکیچ (28/13/7 با سه توپربایی) و جمال موری (28 امتیاز)، پیروز از زمین خارج شد. ناگتس با چنگ و دندان برای سید اول کنفرانس غرب می جنگد. 

از زمانی که مشخص شد آنتونی دیویس به دلیل کسالت نمی تواند لس آنجلس لیکرز را مقابل گلدن استیت وریرز همراهی کند، مشخص بود کار لیکرز در این بازی سخت خواهد بود، اما وقتی کار رسما تمام شد که بازیکنان گلدن استیت هر چه می زدند، وارد سبد می شد. دریماند گرین در نیمه اول 5 سه امتیازی موفق زد و زمانی که بازی تمام شد، گلدن استیت وریرز بهترین بازی فصل خودش را انجام داده بود و به اولین تیم تاریخ لیگ تبدیل شد که 25+ سه امتیازی و 10 بلاک در یک بازی ثبت می کند. فاصله وریرز و لیکرز حالا تنها 0.5 بازی است. کلی تامپس 27 امتیاز گرفت و استفن کری هم 23/7/8 ثبت کرد. از عملکرد خوبی کریس پال با 11/6/9 هم نباید غافل شویم. در سمت دیگر زمین لبران جیمز حضور داشت که با وجود عملکرد خوب خودش، سومین شکست فصل مقابل وریرز را تجربه کرد (33 امتیاز، 7 ریباند و 11 اسیست). وریرز در این بازی 26 از 41 سه امتیازی زد که بهترین درصد سه امتیازی یک تیم با این تعداد اقدام در تاریخ محسوب می شود. 

جدول دو کنفرانس 

جدول دو کنفرانس پس از بازی های امروز

 



Source link