پاری سن ژرمن ۲-۳ بارسلونا؛ کامبک جوابِ کامبک!


| در جریان دیداری از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های پاری سن ژرمن و بارسلونا مقابل هم صف آرایی کردند. این بازی در نهایت با نتیجه 2-3 به سود بارسلونا تمام شد. 

در دقایق ابتدایی این بازی به نظر می رسید که جو استادیوم، بارسایی ها را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال زمانی که ام باپه و عثمان دمبله مهار شدند، حملات پاری سن ژرمن بی نتیجه ماند و بارسا شروع به موقعیت سازی کرد.‌ تیم ژاوی به خواسته خودش رسید و با گل رافینیا، بخش زیادی از استادیوم را ساکت کرد. بلوگرانا در ادامه هم روی بازی مسلط ماند و شاگردان لوئیز انریکه، بازنده به رختکن رفتند.

در نیمه دوم اما به ناگهان ورق به طور کامل برگشت. از لحظه ای که عثمان دمبله با شوت غافلگیرکننده اش کار را به تساوی کشاند، تا پس از آن گل ویتینیا و تیرک بارکولا، این طور به نظر می رسید که یک فاجعه اروپایی دیگر انتظار بارسا را می کشد. با این حال ژاوی به موقع دست به کار شد و با تعویض هایش، ورق را برگرداند. پدری به محض ورود به زمین گلزنی کرد و کریستنسن هم به محض ورود، گل سوم بارسا را به ثمر رساند. پاری سن ژرمن در ادامه باز هم تلاش کرد اما وقتی کیلیان ام باپه خاموش باشد، پاریس منجی ندارد. 

ژاوی و شاگردانش با دستی پر از پاریس به بارسلونا برمی گردند تا خودشان را برای بازی برگشت خانگی، آماده کنند. پاری سن ژرمن نتیجه غیرقابل جبرانی را پیش روی خودش نمی بیند اما در بازی برگشت، حمایتی مانند این بازی از سوی استادیوم دریافت نخواهد کرد چون مزیت بازی خانگی را از دست داد. 

اطلاعات مسابقه پاری سن ژرمن و بارسلونا 

  • روز و تاریخ برگزاری: چهارشنبه، ۱۰ آوریل ۲۰۲4 | 2۲ فروردین ۱۴۰3
  • ساعت: ۲۲:۳۰ به وقت تهران
  • تورنمنت: دور رفت مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان اروپا – فصل 24-2023
  • ورزشگاه: پارک دو پرنس (پاریس)
  • داور: آنتونی تیلور (انگلیس)
  • گلزنان بازی: عثمان دمبله (۴۸) و ویتینیا (۵۱) برای پاری سن ژرمن | رافینیا (۳۷،۶۲) و آندریاس کریستنسن (۷۷) برای بارسلونا 

ترکیب اولیه پاری سن ژرمن و بارسلونا 

پاری سن ژرمن (۳-۳-۴): دوناروما | هرناندز، برالدو، مارکینیوش، مندس | ویتینیا، لی کانگ این، رویز | دمبله، ام باپه، آسنسیو 

بارسلونا (۳-۳-۴): تراشتگن | کونده، آرائوخو، کوبارسی، کانسلو | دی یونگ، گوندوعان، روبرتو | یامال، لواندوفسکی، رافینیا

آمار تیم ها و بازیکنان پاری سن ژرمن و بارسلونا

در شبی که کیلیان ام باپه به طور کامل مهار شده بود، رافینیا با شایستگی عنوان بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد. 
آمار دو تیم، نزدیک بودن بازی را به خوبی مشخص می کند. 

گزارش بازی پاری سن ژرمن و بارسلونا

دقیقه 5؛ رافینیا می توانست با پاس تراشتگن و روی غفلت مدافعان تک به تک شود اما در آخرین لحظه تکل دوناروما، این فرصت را از او گرفت.

دقیقه ۱۴؛ بازی به دلیل مصدومیتی که برای رافینیا رخ داد، متوقف شد. بارسا تا این لحظه هیچ شوتی به شمت دروازه حریف شلیک نکرده و در آن سمت، پاریسی ها ۶ شوت زده اند که هیچ کدام موقعیت جدی نبودند.

دقیقه ۱۹؛ مندس با حرکت خودش از سد کونده و یامال رد شد اما ضربه اش مقابل دروازه توسط آرائوخو بلاک شد.

دقیقه ۲۰؛ ضربه سر لواندوفسکی روی خروج بد دوناروما در آستانه ورود به دروازه پاریسی ها قرار داشت اما مندس توپ را نرسیده به خط، دور کرد.

دقیقه ۲۳؛ شوت زمینی رافینیا را دوناروما با شیرجه خودش راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۸؛ اگر کیلیان ام باپه در موقعیت آفساید به توپ نمی رسید، احتمالا ژائو کانسلو یک پنالتی به پاریسی ها هدیه داده بود. برخورد میان فولبک بارسا و ستاره فرانسوی، باعث شد ام باپه روی زمین بیفتد.

دقیقه ۳۷؛ گل برای بارسلونا! لامین یامال پاس بیرون پایی برای لواندوفسکی فرستاد، دوناروما با خروج و دفع ناقص خودش هم دروازه را خالی کرد و هم توپ را مقابل پای رافینیا انداخت. وینگر برزیلی پس از تمرکز کامل، دروازه را باز کرد. این اولین گل رافینیا در لیگ قهرمانان اروپا بود.

دقیقه ۴۱؛ ژائو کانسلو توپ را هنگام بیلداپ پاریسی ها ربود اما یک شوت عجیب از سوی او، همه چیز را خراب کرد.

دقیقه ۱+۴۵؛ لامین یامال بدترین سانتر تاریخ بارسلونا را انجام داد و توپی که رافینیا با هزار زحمت به آن رسیده بود، هدر رفت. روبرت لواندوفسکی تقریبا تمام این مدت در محوطه بدون یارگیر خالی مانده بود!


دقیقه ۴۸؛ گل تساوی برای پاری سن ژرمن! پاس ام باپه به شکل ناقص توسط آرائوخو دفع شد تا دمبله از زاویه بسته، دروازه تیم سابقش را به زیبایی فرو بریزد.

دقیقه ۵۱؛ چه کامبکی! روی یک حرکت تیمی، ویتینیا در بهترین موقعیت در محوطه جریمه بارسلونا صاحب توپ شد و به راحتی و با ضربه ای آرام دروازه تراشتگن را باز کرد! دفاع مستحکم بارسا در نیمه اول در نیمه دوم دچار فروپاشی شد.

دقیقه ۶۲؛ این بهترین بازی زندگی رافینیا است! پدری چند ثانیه پس از ورودش به زمین یک پاس هوایی تماشایی به رافینیا داد و او که پشت دفاع فرار کرده بود، موفق شد کار را به تساوی بکشاند.

دقیقه ۷۱؛ بارسلونا به لطف تکل خارق العاده رونالد آرائوخو گل نخورد! در شرایطی که بردلی بارکولا تک به تک شده بود، مدافع اروگوئه ای از راه رسید و تیمش را نجات داد.

دقیقه ۷۵؛ بارسلونا این بار خوش شانس بود که گل نخورد! عثمان دمبله با پاس عالی ویتینیا تک به تک شد اما ضربه زمینی او با پای راست به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۷۷؛ کامبک در کامبک! آندریاس کریستنسن به محض ورودش به زمین، روی یک ضربه سر موفق شد کرنر ارسالی ایلکای گوندوعان را گل کند! یارگیری پاریسی ها در این صحنه فراتر از افتضاح بود.

اتفاقات ویژه 

پاریسی ها این گونه به استقبال بازی رفته بودند
ببینید رافینیا مانند چه کسی خوشحالی پس از گل انجام داد!
عثمان دمبله هم این گونه مقابل تیم سابقش خوشحالی پس از گل انجام داد

 

این اولین باخت پاری سن ژرمن پس از ماه نوامبر 2023 بود (حدود پنج ماه قبل)

خلاصه بازی پاری سن ژرمن و بارسلونا

 



Source link