بسکتبال NBA | ثبات در کنفرانس شرق و کلاف سردرگم غرب


کلیولند کاوالیرز، بوستون سلتیکس و اوکلاهما سیتی تاندر فاتحان بازی های مهم روز بودند. 

| بامداد چهارشنبه به وقت تهران، شش مسابقه در جریان فصل عادی NBA برگزار شد. طی مهم ترین بازی ها، کلیولند کاوالیرز مقابل بروکلین نتس به پیروزی رسید، بوستون سلتیکس حریفش ساکرامنتو کینگز را شکست داد و اوکلاهما سیتی تاندر در دیداری نزدیک از سد میزبانش لس آنجلس کلیپرز گذشت. 

بروکلین نتس 109-115 کلیولند کاوالیرز

از این بازی بعدها به عنوان دیداری که صحنه پوستر شدن واتانابه توسط داناوان میچل طی آن رخ داد یاد خواهد شد. میچل قهرمان کوز در بروکلین بود. کاوالیرز برتری 24 امتیازی که لازم داشت را ایجاد کرد و نتس هر چه قدر تلاش کرد نتوانست این فاصله را جبران کند، حتی با وجود برتری در کوارتر چهارم. کلیولندی ها شاید از رتبه چهارم بالاتر نروند اما مقابل نیویورکی ها که رده های پنجم و ششم را در اختیار دارند نیز تسلیم نمی شوند. 

ساکرامنتو کینگز 109-132 بوستون سلتیکس 

ساکرامنتو یکی از آماده ترین تیم های چند هفته اخیر لیگ نشان داده و حقیقتا پیروزی سلتیکس با این اختلاف امتیاز و آن هم خارج از خانه کمی بعید به نظر می رسید. در هر صورت چنین نتیجه ای به دست آمد و نقش اصلی آن هم بدون شک جیسن تیتم بود؛ اولین بازیکن فصل با بیش از 2000 امتیاز. امتیازآورترین بازیکن لیگ که تا این مقطع 36 امتیاز برای سلتیکس گرفت و سفر جاده ای شاگردان مازولا به پایان رسید؛ آن هم با آمار قابل توجه 4 پیروزی طی 6 بازی. در سمت دیگر زمین دی آرن فاکس شب کم فروغی داشت (18 امتیاز) و سابونیس هم تریپل دبل موثری از خودش به جا نگذاشت؛ البته او حالا از 10 تریپل دبل در فصل جاری عبور کرده و فصل جاری اولین فصل تاریخ لیگ است که در آن دو سنتر (سابونیس و یوکیچ)، بیش از 10 تریپل دبل از خودشان ثبت می کنند.

لس آنجلس کلیپرز 100-101 اوکلاهما سیتی تاندر 

شی گیلجس الکساندر هر زمان اراده کرد برای تاندر امتیاز گرفت اما حقیقتا نگرانی اصلی امشب کلیپرزی ها او نبود. پاول جورج در کوارتر چهارم به شکل دلخراشی مصدوم شد؛ اتفاقی که در آستانه پلی آف رخ داد و حالا همه نگران او هستند. کوای 21 امتیاز گرفت و جورج فرصت پیدا نکرد تا به 18 امتیاز خودش اضافه کند. تاندر حالا سید هفتم کنفرانس غرب است. 

نتایج همه مسابقات 

بروکلین نتس 109-115 کلیولند کاوالیرز

ساکرامنتو کینگز 109-132 بوستون سلتیکس 

لس آنجلس کلیپرز 100-101 اوکلاهما سیتی تاندر 

اورلاندو مجیک 122-110 واشینگتن ویزاردز

آتلانتا هاوکس 129-107 دیترویت پیستونز 

نیواورلینز پلیکانز 119-84 سن آنتونیو اسپرز 

جدول 

بازی های فردا