بسکتبال NBA | واردل استفن کری، بهترین شوتر تاریخ تقدیم می کند!


| بامداد یکشنبه به وقت تهران، 11 بازی در جریان رقابت های فصل عادی NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر مهم ترین اتفاقات و نتایجی که در این بازی ها رقم خورد. 

نتایج بازی ها

نتایج بازی های دهم فوریه

نکات آماری و اتفاقات مهم

شی گیلجس الکساندر (25/6/5) تنها در صورتی که سید تیم ها ملاک قرار داده شود از دانچیچ در کورس ام وی پی جلوتر است! تقابل موریکس و تاندر، تقابل دو تن از مدعیان اصلی جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل بود و در آخر بازی نزدیک به ترپیل دبل لوکا دانچیچ (32/8/9)، موریکس را به پیروزی رساند. کایری اروینگ هم در این بازی 25 امتیاز گرفت. دنیل گفرد در اولین بازی خودش با جرزی موریکس، آمار 19/9 را تنها در 17 دقیقه به ثبت رساند. پی جی واشینگتن هم اولین بازی خودش را با آمار 14/5 تمام کرد. 

پس از چند بازی خاموش، پال جرج مقابل دیترویت پیستونز درخشید (33/5 با سه توپربایی)، مخصوصا در کوارتر چهارم که 15 امتیاز برای کلیپرز گرفت. این بازی یک نکته آماری منفی عجیب برای کلیپرز داشت. دیترویت پیستونز در پایان بازی 14 ریباند حمله داشت و کل تیم کلیپرز 0 ریباند حمله ثبت کرد، این اولین بار در تاریخ کلیپرز است که چنین اتفاقی رخ می دهد! 

دنیس شرودر در اولین بازی خودش برای بروکلین نتس، آمار 15 امتیاز و 12 اسیست را به ثبت رساند. او اولین بازیکن نتس از زمان جیمز هاردن است که آمار 15 امتیاز و 10 اسیست را به عنوان نیمکت نشین ثبت می کند. بن سیمنز هم در این بازی آمار 13 امتیاز با 5 اسیست، 3 توپربایی و دو بلاک به ثبت رساند. 

بادی هیلد به فیلادلفیا سونی سیکسرز کمک کرد پس از 4 شکست متوالی، یک برد کسب کند. هیلد آمار 23/5/6 با 4 توپربایی را در جریان پیروزی مقابل ویزاردز به ثبت رساند. این اولین بازی 20/5/5 فصل هیلد بود. 

در جریان پیروزی اورلاندو مجیک مقابل شیکاگو بولز، فرانتس واگنر آمار 36 امتیاز و 5 سه امتیازی ثبت کرد. او در 4 بازی اخیرش میانگین 30.3 و 59.5% فیلدگل ثبت کرده است. 

بابت این که هر روز این خبر را می نویسم از شما عذرخواهی می کنم اما کلیولند باز هم برد! آنها حالا در 18 بازی آخرشان رکورد 1-17 دارند و هیچ تیمی از زمان شروع فرم خیره کننده آنها، بیشتر از 14 برد کسب نکرده است. این بار نوبت رپترز بود که زیر 100 بماند و مقابل کوز زانو بزند. 

دژانته موری در اولین بازی خودش پس از ددلاینی که در آن ترید نشد، مقابل هیوستون راکتس آمار 34/6 با 7 اسیست (1 ترن اور) و دو توپربایی ثبت کرد. این بازی همچنین مصادف شد با اولین تریپل دبل دوران حرفه ای جیلن گرین (26/14/10). 

دیدار گلدن استیت وریرز و فینیکس سانز پر از جذابیت بود. کوین دورنت مقابل استفن کری قرار گرفت و دریماند گرین (15/7/9) هم مقابل بازیکنی که با مشت زدن به صورت او محرومیت آخرش را تجربه کرد: یوسف نورکیچ (6/6/3). وریرز باز هم در آستانه یک شکست نزدیک قرار داشت که استفن کری با خودش گفت «امشب نه». در آخرین مالکیت بازی وریرز، پوجمسکی توپ را برای کری فرستاد، بردلی بیل یک اقدام توپربایی ناموفق داشت تا کری بدون یارگیر مستقیم باقی بماند، آزاد گذاشتن کری دقیقا همان کاری است که شما نباید در چنین موقعیتی انجام دهید. سه امتیازی کری، وریرز را 1 امتیاز پیش انداخت و همین برای پیروزی گلدن استیت کافی بود. شماره 30 کارش را با 30/9/6 (شامل 9 سه امتیازی) تمام کرد و کوین دورنت هم آمار 24/10/7 ثبت کرد. وریرز حالا رکورد 1-6 را طی 7 بازی اخیرش ثبت کرده است. دوین بوکر در این بازی عملکرد خوبی در کلاچ تایم داشت و در مجموع هم 32 امتیاز گرفت. 

نیویورک نیکس با عملکرد خوب بازیکنان جدیدش و البته شاهکار جیلن برانسن (39 امتیاز) باز هم شکست خورد. پیسرز با درخشش تایریس هلیبرتن (22 امتیاز و 12 اسیست) یک برد مهم به کارنامه این فصل خودش اضافه نمود. 

چرا استفن کری باید جایزه بازیکن کلاچ سال را ببرد؟ 

کلاچ تایم در بسکتبال به دقایق آخر بازی گفته می شود که بازی با اختلاف حدود 5 یا 6 امتیازی دنبال می شود. استفن کری در کلاچ تایم های این فصل نفر اول لیگ در امتیازات، نفر اول لیگ در اقدام های موفق و نفر اول لیگ در سه‌امتیازی موفق است. او این فصل بهترین فیلدگل را در کلاچ تایم دارد و علاوه بر آن بیش از هر بازیکن دیگری تیمش را یا در کلاچ تایم پیش انداخته و یا امتیازات آن را با حریف برابر کرده است. 

لیکرز بازیکن گرفت

اسپنسر دینویدی که در ددلاین از بروکلین نتس به تورنتو رپترز ترید شد و پس از آن هم از این تیم کنار گذاشته شد (ویو شد)، با امضای قراردادی که تا پایان فصل اعتبار دارد به لس آنجلس لیکرز پیوست.

جدول دو کنفرانس 

جدول لیگ تا پایان بازی های دهم فوریه

 



Source link