لوتار ماتئوس: اگر کسی بایرلورکوزن را مدعی اصلی قهرمانی نداند، فهمی از فوتبال ندارد


| شب گذشته بایرن مونیخ در چارچوب هفته بیست‌ویکم بوندسلیگا در یک بازی مهم مقابل بایرلورکوزن در کورس قهرمانی، با ارائه یک نمایش بسیار ضعیف و ناامیدکننده با نتیجه 3-0 شکست خورد. نمایشی که انگار در آن کاملاً تسلیم شاگردان ژابی آلونسو شده بودند. 

حال لوتار ماتئوس کارشناس شبکه اسکای آلمان درباره این بازی حساس و مهم صحبت کرده و به نظرش بایرلورکوزن اکنون با این پیروزی و در صورت ادامه همین روندش، مدعی اصلی قهرمانی در بوندسلیگا خواهد بود. ماتئوس گفت:

من شک ندارم اگر لورکوزن به همین شکل ادامه دهد، قهرمان می‌شود و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که این مسیر را ادامه ندهند. آن‌ها در کنار هم پیشرفت کردند و یک رهبر مانند ژابی آلونسو دارند که همه چیز را زیر نظر دارد. لورکوزن مدعی اصلی قهرمانی است و اگر کسی خلاف این را بگوید، فوتبال را نمی‌فهمد. لورکوزن اکنون می‌تواند بگوید که ما از همه نظر عالی کار کردیم، چه در زمین و چه در خارج از زمین.

ماتئوس اعتقاد دارد که این بازی تفاوت فاحش سطح دو تیم را نیز نشان می‌دهد و سپس از ترکیب ابتدایی و ایده‌های توماس توخل نیز انتقاد کرده است. او گفت:

لورکوزن شایسته این پیروزی بود و شایسته دریافت بیش‌تر تمجیدهاست، نه تنها برای این برد بلکه به خاطر سبک و شیوه بازی‌شان. این دیدار تفاوت کلاس بازی دو تیم در بالاترین سطح را نشان داد. لورکوزن طی چند هفته گذشته، در سطح و لیگ دیگری فوتبال بازی می‌کند. بایرن مونیخ بازیکنان باتجربه‌ای در اختیار دارد اما شاید برای امروز بازیکنان و سیستم مناسبی انتخاب نشده بودند.

ماتئوس در ادامه افزود: 

بایرن با قاطعیت بازی نمی‌کند. تصمیماتی که توماس توخل پیش از شروع بازی گرفت، قطعاً برگرفته از تفکرات و اعتقادات او بود اما ایده‌هایش جواب ندادند. وقتی 3-0 شکست می‌خورید، یعنی در چینش ترکیب خود اشتباه کرده‌اید. حالا توخل و تیم باید از خود بپرسند چه اشتباهاتی انجام داده‌اند. 

به نظر ماتئوس با این شکست ناامیدکننده، روزهای پر آشوب و پر هیاهویی در انتظار بایرن مونیخ خواهد بود و باید دید آیا می‌توان به سلامت این بحران را پشت سر بگذارند یا خیر. او گفت: 

این دردسرها فقط مربوط به رسانه‌ها نخواهد بود و بلکه در داخل باشگاه نیز باید با آن دست‌وپنجه نرم کنند. توخل (پس از این شکست) باید تیم را کنترل کند و شرایطش را بهبود ببخشد. مدیریت نیز باید فکر کند که حالا چه اتفاقی می‌افتد و چگونه باید انسجام باشگاه را حفظ کنند. من که می‌گویم خطر طوفان در زابنر اشتغاسه (مقر باشگاه بایرن مونیخ) وجود دارد.



Source link