تاتنهام 1-4 چلسی؛ انتقام عشقی پوچتینو در نبرد گلادیاتورها


چلسی در یک بازی سراسر جذاب و تماشایی با نتیجه 4-1 تاتنهام 9 نفره را شکست داد.

دو تیم تاتنهام و چلسی در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی در شب هت تریک نیکلاس جکسون و 9 نفره شدن تاتنهام با پیروزی 4-1 آبی های لندن به پایان رسید. در این مسابقه که برای صحبت از اتفاقات مهم و بررسی اش به ساعت ها زمان نیاز داریم، اسپرز ابتدا با گل دژان کولوسفسکی پیش افتاد، اما در ادامه بدبیاری های آن ها شروع شد؛ VAR علاوه بر اخراج کریستین رومرو به سود چلسی اعلام پنالتی کرد تا بازی با گل پالمر به تساوی برسد. تاتنهام 10 نفره، با اخراج دسینی اودوگی در نیمه دوم 9 نفره شد تا عملاً کاری از دستان تیم پوستکوعلو بر نیاند. توفان چلسی در نیمه دوم کشتی شکسته تاتنهامی ها را غرق کرد. نیکلاس جکسون در دقایق 75، 94 و 97 با هت تریک خود چلسی را با نتیجه 4-1 به پیروزی رساند.

تاتنهام با این شکست با 26 امتیاز در رده دوم جدول لیگ برتر انگلیس باقی ماند و نتوانست جای منچسترسیتی را در صدر بگیرد. چلسی با این برد 15 امتیازی شد و به رده دهم رسید. تاتنهام علاوه بر 2 اخراجی، با مصدومیت جیمز مدیسون و میکی فن ده فن نیز در این بازی مواجه شد.

نیمه اول (تاتنهام 1-1 چلسی)

به نام خدا و گل برای تاتنهام؛ در دقیقه 6 مسابقه پاس بی نقص جیمز مدیسون لایه های دفاعی چلسی را شکست و در ادامه ضربه دژان کولوسفسکی پس از برخورد به مدافع چلسی وارد دروازه آبی ها شد. تاتنهام به حملات خود برای زدن گل دوم ادامه می دهد.

سوپرسیو ویکاریو؛ در دقیقه 11 روی اشتباه جیمز مدیسون، نیکولاس جکسون در محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه این مهاجم به خوبی توسط گولیلمو ویکاریو مهار گشت.

گل آفساید سون؛ حرکت ترکیبی بازیکنان تاتنهام با ضربه تمام کننده سون هیونگ مین به تور دروازه چلسی چسبید اما این گل به دلیل آفساید کاپیتان اسپرز رد شد.

گل آفساید استرلینگ؛ رحیم استرلینگ در دقیقه 21 روی حرکت انفرادی خود کار را به تساوی کشاند، اما گل چلسی به دلیل برخورد توپ به دست استرلینگ پس از بررسی VAR مردود اعلام شد. چلسی در این دقایق صاحب میدان است.

گل چلسی مجدداً رد شد! چلسی روی شوت موییس کایسدو از پشت محوطه جریمه به گل اول رسید، اما VAR تشخیص داد نیکلاس جکسون با حضور خود در آفساید دید دروازه بان را مختل کرده است.

پنالتی برای چلسی پس از مردود شدن گل کایسدو؛ در بررسی همان صحنه گل مویسس کایسدو، پنالتی برای چلسی به دلیل خطای بد کریستین رومرو انزو فرناندز اعلام شد. رومرو با دریافت کارت قرمز از مایکل اولیور از زمین بازی اخراج شد.

بالاخره گل برای چلسی؛ کول پالمر در دقیقه 35 گل اول چلسی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

سومین گل آفساید چلسی! گل نیکلاس جکسون به دلیل آفساید رحیم استرلینگ که پاس گل را فراهم کرده بود، توسط کمک داور رد شد.

دو تعویض اجباری برای تاتنهام؛ میکی فن ده فن و جیمز مدیسون مصدوم شدند و نتوانست به بازی ادامه دهند. پیر امیل هویبییرگ و اریک دایر وارد زمین شدند.

داور به دلیل وقفه های پی در پی بازی 12 دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول اعلام کرده است. اریک دایر که پس از اخراج کریستین رومرو به جای برنان جانسون وارد بازی شد، با تکل به موقع خود تاتنهام را از دریافت گل دوم نجات داد.

در آخرین ثانیه های نیمه اول، بازیکنان تاتنهام اعتقاد به اخراج ریس جیمز به دلیل برخورد آرنج کاپیتان چلسی به صورت اودوگی داشتند، اما VAR تصمیم به اخراج جیمز نگرفت.

پایان نیمه اول (تاتنهام 1-1 چلسی)

نیمه دوم (تاتنهام 1-4 چلسی): 

تاتنهام 9 نفره شد! چلسی نیمه دوم را با حملات توفانی خود آغاز کرده است و از چپ و راست به روی دروازه تاتنهام حمله می کند. دسینی اودوگی در دقیقه 55 به دلیل خطا روی رحیم استرلینگ با دریافت کارت زدم دوم اخراج شد. تاتنهام در نیمه نخست نیز کریستین رومرو را به دلیل اخراج از دست داده بود.

دبل سیو ویکاریو؛ تک به تک نیکلاس جکسون و در ادامه شوت کول پالمر به خوبی توسط دروازه بان تاتنهام مهار شد تا نتیجه کماکان 1-1 باقی بماند. اسپرز عملاً با 9 نفر بازیکن نمی تواند کار خاصی انجام دهد.

معجزه هویبییرگ؛ امیل هویبییرگ در دقیقه 56 ضربه سر نیکلاس جکسون را از روی خط دروازه به بیرون فرستاد.

ویکاریو بار دیگر تاتنهام را نجات داد؛ موقعیت تک به تک مارک کوکوریا را ویکاریو با خروج عالی اش مهار کرد.

سرانجام جکسون و چلسی گل زدند! در ادامه حملات فرارهای بازیکنان چلسی از تله آفساید تاتنهامی ها، نیکولاس جکسون دروازه خالی را روی پاس خوب رحیم استرلینگ به گل تبدیل کرد.

آفساید میلی متری دایر مانع از انفجار استادیوم؛ گل دوم تاتنهام به چلسی توسط اریک دایر به دلیل آفساید این بازیکن مردود اعلام شد.

هت تریک نیکلاس جکسون! تاتنهام که چیزی برای از دست دادن نداشت، برای گل تساوی به سمت دروازه چلسی یورش برد و موقعیت های خطرناکی را نیز ایجاد کرد؛ به همین دلیل دفاع اسپرز شدیداً خالی شد تا نیکلاس جکسون در آخرین دقایق بازی دو بار دیگر دروازه تاتنهام تا اولین هت تریک ستاره سنگالی برای آبی ها به ثبت برسد.

پایان بازی (تاتنهام 1-4 چلسی)

اطلاعات بازی تاتنهام 1-4 چلسی

  • بستر مسابقه: هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023
  • تاریخ: دوشنبه، 15 آبان 1402 (6 نوامبر 2023)
  • ساعت: 23:30 به وقت تهران
  • مکان: استادیوم تاتنهام، لندن
  • داور: مایکل اولیور (داور اصلی) – جان بروکس (داور وار)
  • گلزن تاتنهام: کولوسفسکی (6)
  • گلزنان چلسی: پالمر (35 از روی نقطه پنالتی) و جکسون (75، 4+90 و 7+90)
  • اخراج از تاتنهام: رومرو (33) و اودگی (55)

ترکیب ابتدایی تاتنهام و چلسی

  • تاتنهام (1-3-2-4): ویکاریو | پورو، رومرو، فن ده فن، اودوگی | بیسوما، سار | کولوسفسکی، مدیسون، جانسون | سون
  • چلسی (3-3-4): سانچز | جیمز، سیلوا، دیساسی، کولویل | گلگر، کایسدو، انزو | پالمر، جکسون، استرلینگ 

نمرات بازیکنان و آمار بازی – فوت موب 

جدول لیگ برتر انگلیس

اتفاقات ویژه

بازگشت پوچتینو به استادیوم تاتنهام
گرت بیل تماشاگر ویژه بازی تاتنهام – چلسی
2 گل تاتنهام توسط VAR مردوم اعلام شد؛ یکی توسط سون و دیگری توسط دایر
3 گل چلسی توسط VAR مردود اعلام شد؛ استرلینگ، کایسدو و جکسون
تلفات سنگین تاتنهام؛ اخراج اودوگی و رومرو، مصدومیت مدیسون و فن ده فن
سریال تصمیمات VAR؛ از مردوم اعلام کردن گل کایسدو تا اخراج رومرو و اعلام پنالتی به سود چلسی
کریستین رومرو با کارت قرمز مستقیم داور از زمین بازی اخراج شد