حسین عسگری: با آن همه لیزر بازی باید متوقف می شد؛ خطای بازیکن استقلال خطر جانی داشت! / میز داوری


پایان تعطیلات نوروز 1402، آغاز دوباره برنامه میز داوری را در پی داشت. متاسفانه در تعطیلات نوروز و وقتی که بازی های هفته بیست و چهارم لیگ برتر برگزار شد، فرصتی نبود تا برنامه میز داوری را تقدیم شما مخاطبان کنیم اما حال با یک وقفه کوتاه بار دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم.

میز داوری هفته بیست و پنجم لیگ برتر با حضور کارشناس برنامه، حسین عسگری در دو بخش تقدیم شما می شود. در این دو بخش 5 بازی لیگ از نظر داوری مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند. در بخش اول دو بازی از روز اول هفته بیست و پنجم یعنی بازی تیم های مس رفسنجان – نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس – ملوان بررسی شده اند و در بخش دوم به بررسی سه بازی از روز دوم یعنی بازی تیم های ذوب آهن – گل گهر، آلومینیوم – استقلال و تراکتور – سپاهان پرداخته ایم. بازی هایی که در این برنامه مورد بررسی قرار نگرفته اند یا صحنه خاصی نداشته اند یا و تصاویر تلویزیونی با کیفیتی از آنها موجود نبوده است.

بخش اول (مس رفسنجان – نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس – ملوان)

حسین عسگری در این بخش فوتبال باشگاهی ایران را از لحاظ برگزاری بازی ها بسیار ضعیف می داند. او با توجه اتفاقاتی که در بازی تیم های مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان رخ داد مانند حضور بازیکن پشت دروازه یا اعتراض های پیاپی و توقف بازی گفت که از نظر برگزاری بازی ضعف داریم.

حسین عسگری همچنین گل سوم پرسپولیس را مردود دانست و دلیل صحیح اعلام شدن گل را اشتباه کمک داور در جایگری عنوان کرد. او داده نشدن کارت زرد به محمد عمری به دلیل تمارض را دیگر اشتباه تیم داوری در این دیدار دانست.

بخش دوم (ذوب آهن – گل گهر، آلومینیوم – استقلال و تراکتور – سپاهان)

حسین عسگری داوران بازی های آلومینیوم – استقلال و تراکتور – سپاهان را دارای اشتباهات کلیدی و تاثیرگذار دانست. او اخراج نشدن زبیر نیک نفس در اوایل بازی به دلیل خطای خطرناک را اشتباه بزرگ داور بازی آلومینیوم و استقلال عنوان کرد.

کارشناس برنامه میز داوری معتقد بود نور لیزر روی صورت بازیکنان در بازی تراکتور و سپاهان اتفاقی غیر معمول بوده و داور باید بازی را متوقف می کرد. حسین عسگری اضافه کرد که بی توجهی به این اتفاقات راه را برای تکرار دوباره آن باز می کند. او همچنین زمین خوردن مغانلو در محوطه تراکتور را دقیقا مشابه خطای پنالتی ای دانست که به سود تراکتور اعلام شد و گفت داور این بازی دو اشتباه کلیدی داشته است، یکی ادامه بازی با بودن نور لیزر و دیگری اعلام نکردن خطای پنالتی به سود سپاهان.