حسین عسگری: خود بازیکنان استقلال هم توقع پنالتی نداشتند؛ مطمئن باشید تشکیلات داوری هیچ برخوردی با بنیادی فر نمی‌کند!


با بررسی و نقد داوری بازی های هفته بیست و دوم از فصل 1401/02 لیگ برتر فوتبال ایران همراه باشید.

در برنامه میز داوری با حضور داور اسبق و کارشناس باتجربه داوری فوتبال ایران به نقد و بررسی مهم ترین صحنه های داوری هفته بیست و دوم لیگ برتر پرداخته ایم که در ادامه تماشاگر برنامه میز داوری در دو بخش هستید.

حسین عسگری هر 5 پنالتی بازی های روز اول از هفته بیست و دوم را تایید کرد اما در نسبت به قضاوت موعود بنیادی فر در بازی استقلال و گل گهر به شدت منتقد بود. حسین عسگری به صراحت و بدون تعارف عملکرد داور و همچنین کمیته داوران را مورد نقد بسیار قرار داد و در طول ضبط برنامه چندین بار از صندلی خود بلند شد و روی صفحه نمایشگر، لحظه به لحظه صحنه پنالتی استقلال را مرور کرد تا برای مخاطبان برنامه و فوتبالدوستان به نوعی یک کلاس آموزشی داوری نیز برگزار کرده باشد.

حسین عسگری چند بار در انتقاد از عملکرد موعود بنیادی فر به این موضوع اشاره کرد که چطور نفر اول لیست بین المللی داوران فوتبال ایران مرتکب چنین اشتباهاتی می شود. همچنین عملکرد تشکیلات داوری فوتبال ایران را مورد انتقاد قرار داد که چرا داوران بعد از اشتباهات شان تنبیه نمی شوند؟

او همچنین نظرات برخی کارشناسان داوری را ناشی از روابط و سفارش ها دانست.

بخش اول؛ نقد داوری دیدارهای تراکتور – پرسپولیس | مس رفسنجان – نفت آبادان | سپاهان – هوادار

حسین عسگری در این بخش به هر سه داور نمره قبولی داد و گفت که هر 5 پنالتی این سه بازی تصمیم درست داوران بوده است.

بخش دوم؛ نقد داوری استقلال – گل گهر

حسین عسگری به شدت نسبت به تصمیمات موعود بنیادی فر در این دیدار انتقاد کرد.

کارشناس داوری فوتبال ایران پنالتی استقلال را کاملا اشتباه و آن را “باعث خجالت فوتبال ایران” عنوان کرد. همچنین نسبت به عملکرد کمیته داوران و برخی کارشناسان داوری انتقاد وارد کرد. حسین عسگری گفت که مطمئن است تشکیلات داوری هیچ برخوردی با موعود بنیادی فر نخواهد کرد و به زودی او بازی مهم دیگری را سوت خواهد زد. همچنین نظرات برخی کارشناسان داوری را بر پایه روابط، سفارش ها و برخی اتفاقات پشت پرده دانست. او گفت اهالی فوتبال این افراد را می شناسند و اگر کارشناسی یک سال اخیر آنها را مرور کنند، می بینند که چطور روی صحنه های مشابه نظرات متفاوتی داده‌اند.

حسین عسگری در پایان گفت چطور می شود داوری که نامش نفر اول لیست بین المللی ایران است در صحنه ضربه پنالتی پشتش به بازیکنانی است که پیش از زدن ضربه وارد محوطه شده اند.

توصیه می کنیم صحبت های جنجالی و صریح حسین عسگری را حتما ببینید.

 

 

بیشتر ببینید: