از تغییر سیستم گل گهر تا آتش تند آبی ها / تحلیل بازی استقلال و گل گهر


استقلال امروز توانست از سد شاگردان امیر قلعه نویی بگذرد.

به گزارش ، استقلال امروز در دیدار جذاب توانست از سد گل گهر عبور کند. آبی های تهران در بازی قبلی مقابل نساجی در حالی که موقعیت های زیادی را خلق کردند نتوانستند به پیروزی برسند. در مقابل گل گهری هم حضور داشت که برای همین بازی خاص برنامه هایش را تغییر داده بود و با سیستم متفاوت تری به میدان رفت. گل گهری ها در بازی های قبلی با سیستم 433 وارد میدان می شدند اما تیم سیرجانی در این بازی با سیستم 4231 وارد میدان شد و دلایل بسیار قانع کننده ای هم برای این تغییر وجود داشت اگر کمی از نتیجه بازی فاصله بگیریم متوجه می شویم که این تیم 90 دقیقه مقابل استقلال به خوبی دفاع کرد و از پیروزی خود به خوبی دفاع کرد اما در این دیدار قرار نبود که بازی محافظه کارانه گل گهری ها به ثمر بنشیند حالا بد نیست نگاهی به آمار بازی بیاندازیم.

استقلال در این بازی مالکیت 68 درصدی داشت و این مالکیت بالا صرفا در راستای حفظ توپ نبود و این مالکیت همراه با خلق موقعیت و ایجاد خطرهایی بود. آبی ها در این بازی 640 پاس رد و بدل کردند در حالی که گل گهر تنها 240 پاس داشت و در آمار مرتبط با خلق موقعیت گل استقلالی ها امید گل 1.95 را داشتند و این پارامتر برای گل گهر روی عدد 0.99 بود البته چیزی حدود 0.7 امیدگل استقلال برای پنالتی و بخش عظیمی از امید گل گل گهر هم مرتبط به صحنه دروازه خالی گل شده سهرابیان بود. استقلال در هفته های اخیر به ترکیب ثابت و استایل هجومی خاص خود رسیده و در این بازی هم دیدیم که این تیم حتی مقابل بلاک دفاعی مستحکم گل گهر نیز توانسته موقعیت های خوبی را خلق کند اما باید از این قضیه هم نگذریم که پیش افتادن گل گهر در همان نیمه اول بی تاثیر در روند بازی نبود به هرحال گل گهری که در استادیوم آزادی از تیمی مثل استقلال جلو است باید عقب می نشست و مقابل این استقلال آماده به دنبال حفظ نتیجه می بود.

گل گهر با علم این که استقلال کانترپرس سنگینی روی حریف های خود اعمال می کند در این دیدار سعی داشت که با دقت بیشتر توپ را نگه دارد و حتی الامکان از چرخاندن اضافی توپ مقابل دروازه خودی دوری کند گرچه روند بازی به گونه ای رقم خورد که این تیم اکثرا توپ را در اختیار نداشت. استقلال هم در سمت مقابل مثل بازی های گذشته با حضور دو بال کناری هجومی خود و بازوهای خط میانی با همکاری مناسب توپ را به دروازه گل گهر می رساند و از تمام این قضایا مهم تر تعویض های کادرفنی آبی ها بود که با به زمین آوردن حامدی فر و رضا میرزایی به نوعی سرنوشت دیدار را تغییر داد.

در مجموع استقلال حتی با تساوی مقابل نساجی و با عقب بودن از گل گهر تا دقیقه 9 از فرم خوبش خارج نشد و این قضیه و این سخت کوشی همان نکته ای است که استقلال را به قهرمانی امیدوار نگه داشته است.