خاطره شیرین بارسلونا از ال کلاسیکوی 28 اکتبر؛ از هت تریک سوارز تا شادی نمادین پیکه


بارسلونا بار دیگر قرار است در 28 اکتبر به مصاف رئال مادرید برود و این خبری خوشحال کننده برای هواداران این تیم است.

| بارسلونا و رئال مادرید فردا، مصادف با 28 اکتبر 2023 در یکی از حساس ترین جدال های فصل به مصاف هم می روند. بلوگرانا قرار است در روزی از کهکشانی ها میزبانی کند که درست 5 سال قبل در همان روز آن ها را در هم کوبیده بود. در تاریخ رقابت های دو غول فوتبال اسپانیا، تنها یک ال کلاسیکو در بیست و هشتمین روز ماه اکتبر برگزار شده که به 28 اکتبر سال 2018 باز می گردد؛ جایی که بارسلونا تحت هدایت ارنستو والورده یکی از سنگین ترین شکست های رئال مادرید در تاریخ ال کلاسیکوها را رقم زد. در روزی که بارسلونا از حمایت 93265 تن از هوادارانش در استادیوم نیوکمپ برخوردار بود، توانست در غیاب لیونل مسی و با درخشش بی چون و چرای لوییس سوارز رئال مادریدِ بیمارِ جولین لوپتگی را با نتیجه 5-1 شکست دهد.

نیوکمپ خیلی زود با گل دقیقه 11 فیلیپه کوتینیو منفجر شد. لوییس سوارز که آن شب قصد تاریخ سازی در بارسلونا را داشت، از روی نقطه پنالتی اختلاف را دو برابر کرد تا مشخص شود که شب سختی در انتظار مادریدی ها در جهنم حریف خواهد بود. مارسلو در نیمه دوم یکی از گل ها را برای رئال مادرید جبران کرد تا کورسوی امیدی برای شاگردان لوپتگی نمایان شود؛ اما توفان لوییس سوارز تازه در 15 دقیقه انتهایی نیمه دوم آغاز شد و طی 8 دقیقه دو بار دروازه رئال مادرید را باز کرد تا نام ستاره اروگوئه ای در لیست هت تریک کنندگان تاریخ ال کلاسیکو ثبت شود. در نهایت آرتورو ویدال در آخرین دقایق مسابقه با به ثمر رساندن گل پنجم برای بارسلونا، میخ آخر را بر تابوت لوس بلانکوس کوبید. آبی و اناری ها در حالی چنین نتیجه ای را کسب کردند که از سال 1954 بی سابقه بود. فردای آن شب، مدیران خشمگین رئال مادرید با انتشار بیانیه ای خبر از اخراج جولین لوپتگی، یکی از ناکام ترین سرمربیان تاریخ باشگاه شان دادند.

حال فردا درست پس از 5 سال، بار دیگر بارسلونا از رئال مادرید میزبانی می کند. آیا تاریخ تکرار خواهد شد یا کهکشانی ها آن را از نو خواهند نوشت؟

ترکیب بارسلونا و رئال مادرید در ال کلاسیکوی 28 اکتبر 2018

بازماندگان بارسلونا از این ترکیب: سرجی روبرتو و مارک آندره تراشتگن
بازماندگان رئال مادرید از این ترکیب: تیبو کورتوا، تونی کروس، لوکا مودریچ و ناچو

تصاویری از بازی بارسلونا 5-1 رئال مادرید

جرارد پیکه شادی معروف خود در ال کلاسیکوی فصل 11-2010 (بارسلونا 5-0 رئال مادرید) را بار دیگر به نمایش گذاشت