خطر منفی رژیم کتوژنیک ن که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک درصورتی که یک رژیم کتوژنیک تخصصی و اصولی نباشد هر چند وزن کم میشود اما عوارض خاصی در طولانی مدت دارد که فرد اوایل متوجه آن نیست: از جمله افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و پوکی استخوان، و افزایش سطح اسید اوریک خون (یک عامل خطر برای نقرس) وکمبود مواد مغذی. ماده بهتر برای رژیم کتوژنیک: کربوهیدرات عامل بدی است که ما را تنبل و خسته می کند. این میان وعده بهتر است شامل چیزی شیرین باشد. فقط باید حواستان به میزان پروتئینی که میخورید باشد و غذاهایی بخورید که شامل پروتئین بدون چربی و چربیهای سالم باشند. مانند رژیم های کم چربی و بسیاری از رژیم های غذایی امریکایی .

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است افزایش وزن برای خیلیها ترسناک به نظر میآید ولی با انتخاب چربیهای سالم و پروتئینها به مقدار متعادل و مصرف کربوهیدراتهای با کیفیت مانند سبزیجات و میوه جات کم قند هم میتواند موجب ثابت در وزن و یا کاهش وزن شوند. رژيم کتوژنيک استاندارد (SKD): این رژيم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. در این زمان بدن میتواند خود را با شرایط جدید یعنی مصرف کربوهیدراتها به جای چربی وفق دهد. در طول رژیم کتوژنیک شما اجازه دارید از مواد غذایی و دسرهایی با چربی بالا مانند بولت پروف استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که بتوانید همین رفتار غذایی را نسبت به قندها داشته باشید.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

به طور کلی، منابع کتوژنیک به طور متوسط ۷۰-۸۰٪ چربی از کل کالری روزانه، ۵-۱۰٪ کربوهیدرات و ۱۰-۲۰٪ پروتئین را پیشنهاد میکنند. منابع غذایی حاوی کربوهیدرات هستند. اکثر برنامه های کتوژنیک به غذاهای حاوی چربی اشباع بالا مانند گوشت های چرب، کره و همچنین منابع چربی های غیراشباع مانند آجیل، دانه ها، آووکادو، روغنهای گیاهی و ماهیهای چرب هستند. در این حالت ابتدا پزشک به بیمار توصیه می کند درصد چربی و وزن خود را با روش های رژیم غذایی و ورزش و دارو کم کند و بعد از اینکه به عدد مطلوبی رسید جراحی را انجام دهد. اینکه چه زمانی کتوز اتفاق می افتد مقدار کتون خون از فردی به فرد دیگر متغیر است و به عواملی مانند درصد چربی بدن و میزان متابولیسم بستگی دارد.

غذاهای رژیم کتوژنیک پُرچرباند و مقدار متوسطی پروتئین دارند که به کنترل اشتها کمک میکند. با این حال، رژیم کتوژنیک به عنوان یک استراتژی بالقوه در کاهش وزن در دهه ۱۹۷۰ با عنوان رژیم اتکینز (یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پروتئین بالا) ارائه گردید. به طور معمول بعد از گذشت چند ماه از رژیم کتو، تمایل بدن به مصرف قند و شکر کاهش چشمگیری مییابد. و بعد که دچار مشکل شدند دنبال متخصص این امر میگردند.  Da​ta was created by GSA Conte​nt Gen᠎er ator DE MO!

در صورت نیاز به دنبال کمک پزشکی باشید؛ بعضی از داروها و بیماریها مانند بیماریهای تیروئید، سندرم کوشینگ و سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) میتوانند کاهش وزن را دشوارتر کنند. رژیم کانادایی با رژیم کتوژنیک متفاوت است و افرادی که تصمیم گرفتهاند رژیم کانادایی اصلی را رعایت کنند؛ به دلیل کاهش وزن زیادی که در مدتی کم ایجاد میشود، به آن علاقمند شدهاند. اما در رژیم کتوژنیک رخ نمیدهد، با این حال، در چند مورد نادر، کتواسیدوز در افراد غیر دیابتی به دنبال یک رژیم غذایی طولانی مدت با کربوهیدرات کم گزارش شده است.

رژیم کتوژنیک چربی

باید توجه داشت که، رژیم کتوژنیک برای شما باید با در نظر گرفتن وزن، نژاد و همچنین وضعیت سلامتی شما طراحی شود و ممکن است بهدلیل بیماریهای زمینهای مانند فشارخون بعضی از مواد غذایی برای شما ممنوع رژیم لاغری سریع شکم و پهلو کتوژنیک این 10 ابزار باشند. خروج از کتو نیز به همین صورت است و شما می بایست با افزایش آگاهی نسبت به بدن و شیوه زندگی خوب بهترین انتخابها را برای ایجاد این تغییر بزرگ و سبک جدید زندگیتان صرف کنید. رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطرزا مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL (خوب) ، فشار خون و قند خون کمک کند. رژیم کتوژنیک “استاندارد” با نسبت خاصی از درشت مغذیها (کربوهیدرات، پروتئین، چربی) وجود ندارد.

شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک و نوشیدنی های مجاز در رژیم کتوژنیک نیز وجود دارد . اگر جستجوی رژیمهای لاغری مختلف و چگونگی انجام آنها شما را سردرگم کرده، رژیم فستینگ به عنوان گزینهای مناسب برای ما ایرانیها توصیه میشود. رژیم غذایی سوپ کلم تنها برای یک هفته توصیه میشود و دنبال کردن آن برای دو هفته به صورت پشت سر هم اصلا فکر خوبی به نظر نمیآید و اصلا توصیه نمیشود چرا که باعث گرسنگی بیش از حد شده و در نتیجه به افزایش وزن میانجامد.

این سبک از تغذیه گرسنگی و اشتها را کم می کند و از این طریق کمک زیادی به کاهش و مدیریت وزن می کند. اگرچه این رژیم غذایی به کنترل سطح قند خون کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، دیابت را کاهش می دهد و همچنین سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. رژیم کتو بهویژه میتواند برای کاهش چربیهای اضافی بدن، بدون گرسنگی و همچنین بهبود دیابت نوع 2 مفید باشد. اگرچه این رژیم در دهه گذشته به عنوان یک استراتژی کاهش وزن رایج شده است، اما در ابتدا ۱۰۰ سال پیش به عنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شد.

این رژیم درمانی جدی محسوب شده و نیازمند نظارت دقیق پزشکی و پایش والدین است.بیماران بایستی توسط یک تیم با تجربه درمانی که عمدتاً در مراکز درمان صرع مستقر هستند پیگیری شوند. در واقع رژیم کتوژنیک در سال ۱۹۲۰ به عنوان یک درمان مؤثر برای صرع در کودکانی که دارو در آنها بیاثر بود معرفی شد. با پیروی از این اصول علاوه بر آن که بدنتان دچار شوک ناشی از تغییر سبک زندگی نمیشود، احتمال بازگشت وزنتان هم کمتر خواهد شد. وجود مزایای کوتاه مدت در رژیمهای معروف همگانی دلیلی بر پیروی از آنها نیست.

نسخههای زیادی از رژیمهای کتوژنیک وجود دارد، اما همه غذاهای غنی از کربوهیدرات را ممنوع میکنند. از همین رو اگر بتوانید پروتئین هایی سالم مانند سفیده تخم مرغ، غذاهای دریایی، سینه مرغ، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا و انواع مغزها و حبوبات را در وعده ها و میان وعده های غذایی خود بگنجانید نقش بسیار زیادی را در کاهش وزن خود ایفا کرده اید. همانطور که میدانید، هر تغییری که در میزان تغذیه خود با هدف کاهش وزن ایجاد میکنید، باید به صورت علمی مورد تحقیق قرار گرفته باشد و نه تنها اثربخشی آن در کاهش وزن، بلکه بیخطر بودن آن برای سلامتی اثبات شود.

رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک

برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید. فرضیه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن این است که اگر بدن را از گلوکز محروم کنید، که منبع اصلی انرژی برای تمام سلول های بدن است و با خوردن غذاهای کربوهیدرات به دست می آید، یک سوخت جایگزین به نام کتون از چربی ذخیره شده تولید می شود. برخلاف چربیهای با زنجیره طولانی، تری­ گلیسیرید با زنحیره متوسط مستقیما در کبد جذب میشود و به کتون تبدیل شده یا به عنوان منبع فوری انرژی مصرف میشود.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

چای منبع بسیار خوبی از پلی فنولها است که دارای ترکیبات گیاهی میباشد که به عنوان آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکالهای آزاد عمل میکنند و از آسیب اکسیداتیو به سلولها جلوگیری میکنند. این رژیم برای افرادی که به ورزش کردن علاقه ایی ندارند بسیار مناسب میباشد چرا که ورزش در این رژیم جایگاهی ندارد! با ورزش کردن منظم علاوه بر آن که زندگی سالمتری خواهید داشت، احتمال بازگشت وزنتان هم کاهش مییابد. افراد سالم به طور طبیعی کتوز خفیف را در طول دوره های روزه داری (مثلاً خواب طولانی یا روزه) و ورزش بسیار شدید تجربه می کنند.

تحقیقات اخیر نشان میدهد که مصرف شکر اعتیادآور است و در طول دوره کتوژنیک وابستگی ذهنی و جسمی بدن به قند و شکر محدود میشود و به مرور با مصرف چربیها سطح انرژی بدن بالا رفته و احساس شادی بدون سوختن هیچگونه قندی بوجود میآید. با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد. برای یک رژیم کتوژنیک ۲۰۰۰ کالری، این معادل ۱۶۵ گرم چربی، ۴۰ گرم کربوهیدرات و ۷۵ گرم پروتئین است.

از عوارض رژیم کانادایی و میزان اثربخشی آن اطلاع دارید؟ در ادامه نکاتی برای خروج بیخطر از رژیم کتوژنیک بیان کردهایم. در ادامه همراه ما باشید. پس تا پایان مطلب درباره رژیم کانادایی اصلی با ما همراه باشید. ما در اینجا از موضوعی برای شما خواهیم گفت که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد. باید خودتان را برای مشکلات گوارشی مانند نفخ و یبوست آماده کنید. کنار اجتناب کرده اند بیماری صرع، به تذکر میرسد رژیم کتوژنیک به جهت تخفیف همراه خود بیماریهایی کدام قابل انجام است در ادامه گروه مشکلات سیستم عصبی طبقه بندی کردن میشوند هم محیط زیست است.

رژیم کتوژنیک فست

مهمان سپیده در 8 اسفند 1401 سلام من ۱۲روز تورژیم بودم و مو به مو اجراکردم حدودا ۷کیلوکاهش وزن داشتم ولی امروز یک دفعه یه مقدار نان همرا غذام مصرف کردم خیلی ضعف و سرگیجه داشتم الان باید چکار کنم ادامه بدم رژیم را؟ مجله زوم لایف در 9 اسفند 1401 سلام، اگر تصمیم دارید که رژیم رو ادامه بدید مشکلی نداره و سعی کنید دیگه میزان کربوهیدرات مصرفی رو بالا نبرید! اگر عدم مصرف کربوهیدارت مثلا در رژیم کتوژنیک به مدت ۳-۴ روز ادامه یابد و گلوکز ذخیره شده به طور کامل تخلیه شود، سطح هورمونی به نام انسولین در خون کاهش می یابد و بدن شروع به استفاده از چربی به عنوان سوخت اولیه خود می کند.