طرح معرفی کاربران برتر ؛ قوانین و جوایز (ویدیو)


بیش از 10 سال از تولد «» می‌گذرد. همیشه دوست داشتیم چیزی بیش از یک سایت خبری باشیم و به «رسانه اجتماعی ورزشی» تبدیل شدیم. مشارکت مستقیم کاربران در باعث شد این سایت نسبت به سایر رسانه‌های ورزشی که تعدادشان هم کم نیست، پویا و متمایز باشد. جمع بزرگی هرروز کنار ما است که غیر از خواندن و تماشای مطالب، در تولید، نوشتن و اشتراک‌گذاری هم نقش دارد. 

همین حالا هم بخش مهمی از اعضای تحریریه ، زمانی روز و شب‌شان در این سایت به عنوان کاربر می‌گذشت و این موضوع نشان می‌دهد کاربران چه اهمیتی برای داشته و دارند. به همین علت هم قصد ما با اجرای طرحی که جزئیاتش را در ویدیوی زیر می‌بینید، فشردن دست شما عزیزان و هر ماه اهدای هدیه‌ای یادگاری است.🧡

تقدیم می‌کند؛ طرح معرفی کاربران برگزیده (فیلم)

طرح برای ستون مطالب کاربران چیست؟

نظم گرفتن ستون کاربران و جلوگیری از سنجاق شدن مطالب کپی یا بعضا بی‌محتوا، افزایش کیفیت مطالب کاربری جهت پیشرفت خود آن‌ها در زمینه نوشتن، داشتن مشارکت موثر در جایی که خود کاربرها در ساختنش نقش داشتند و البته دیده شدن بیش‌تر مطالب‌شان از جمله اهداف ما برای بهبود و سامان‌دهی مطالب کاربری محسوب می‌شود. طرحی را شروع کرده‌ایم که مطالب برگزیده بخش کاربران با انتشار در ستون اصلی و یا سنجاق شدن در ستون کاربران به صورت روزانه، بیش‌تر دیده شوند. 

کدام مطالب می‌توانند برگزیده شوند؟

با توجه به روال عادی انتشار مطالب در ستون کاربران، مهدی تاج‌الدینی هرروز مسئولیت انتخاب آن دسته از مطالب ورزشی را دارد که نسبت به بقیه بهتر بوده و پتانسیل قرارگیری در صفحه اصلی سایت را دارند. می‌توانید مطالب ورزشی که فکر می‌کنید پتانسیل مناسبی دارند را برای مهدی تاج الدینی ارسال کنید تا در لیست خودش لحاظ کند.

 در قسمت دوم بررسی، علیرضا نجاتی، مدیر محتوای سرویس خارجی ، مطلب را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد. در صورت مناسب بودن، مطلب پس از ویراستاری شدن در صفحه اصلی سایت منتشر می‌شود و هم‌چنین در اسلایدر قرار می‌گیرد. مطلب «ریکلمیسم؛ برتری شعر بر نثر» به کوشش حمید شهریاری، نخستین مطلب برگزیده کاربران بود که در صفحه اصلی سایت منتشر شد.

مطالب ورزشی برگزیده جهت قرارگیری در صفحه اصلی سایت باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • اصالت محتوا: مطلب نباید کپی از وب‌سایتی دیگر و یا ترجمه گوگل ترنسلیت باشد. محتوای تولید شده باید توسط خود کاربران صورت گیرد. این مورد به شکلی سخت‌گیرانه بررسی خواهد شد.
  • صحت محتوا: مطالب درج شده نباید جهت‌گیری مغرضانه و محتوای غلط و خلاف واقع داشته باشد. 
  • درست‌نویسی و روان بودن مطلب: آن دسته از مطالبی که مشکلات جدی املایی، نگارشی، دستوری و غیر روان بودن داشته باشند، واجد شرایط نمی‌شوند. (آشنایی با قواعد پایه درست‌نویسی)
  • سوژه مناسب و مرتبط: اولویت انتشار با مطالبی است که دارای سوژه جذاب و مناسبت باشد و پیش‌تر مشابه آن در منتشر نشده باشد. 

مطالب غیرورزشی مثل هنر، سینما، انیمه، ارز دیجیتال، معامله‌گری، روان‌شناسی، فلسفه و سایر مسائل روز هم رصد و بهینه‌سازی می‌شوند. محتواهای خوب غیرورزشی را جهت پین شدن برای علی امیری فر بفرستید. علی امیری فر مسئول بررسی و سنجاق کردن مطالب منتخب در ستون کاربران خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که مطلب غیر ورزشی برای سنجاق شدن در ستون کاربران هم باید حتما چهار شرط بالا را داشته باشد (اصالت محتوا، صحت محتوا، درست‌نویسی و مناسب بودن سوژه).

جایزه برای این کاربران خلاق چیست؟

قصد دارد هدایایی برای بهترین کاربران تولیدکننده محتوا در هر دو بخش ورزشی و غیر ورزشی در نظر بگیرد. بین آن دسته از کاربرانی که مطالب ورزشی‌شان برگزیده می‌شود، جایزه‌ کاربر برنده، کیت ورزشی خواهد بود. کاربر برنده می‌تواند کیت ورزشی مورد علاقه خودش را انتخاب کند و جایزه‌اش از طریق فروشگاه فنزو1، تامین و ارائه خواهد شد. آن دسته از کاربرانی هم که مطالب غیر ورزشی‌شان برگزیده شود، از سوی ناظران محتوایی انتخاب شده و فروشگاه نارنیا2 برای آن‌ها دو تی‌شرت یا یک هودی طرح مورد علاقه‌شان را طراحی و آماده می‌کند.

  1. مجموعه‌ای کامل از محصولات ورزشی کمیاب، لباس‌های کلاسیک فوتبال، لباس بسکتبال NBA، موتور اسپرت  و … در فروشگاه فنزو
  2. فروشگاه نارنیا سرزمین محصولات مرتبط با فیلم، سریال، انیمه و گیم با بالاترین کیفیت برای شماست

 

پاسخ به سوال‌های احتمالی، به زبان ساده‌تر

  1. طرح برای بخش کاربران چیست؟ برای نظم گرفتن ستون کاربران، تصمیم گرفته‌ایم محتواهای مناسب ورزشی تولیدی کاربران را در صفحه اصلی سایت هرروز منتشر کنیم و علاوه‌براین مطالب غیرورزشی مفید نیز در ستون کاربران سنجاق خواهند شد. با این‌ کار، ستون کاربران منظم خواهد شد و محتواهای تولیدی مفید کاربران بیش‌تر دیده می‌شود. هم‌چنین هدایایی نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است. 
  2. شروط یک مطلب مناسب جهت انتشار در صفحه اصلی و یا سنجاق شدن در بخش کاربران چیست؟ اصالت محتوا (تولید شده توسط شخص کاربر، نه کپی و استفاده از گوگل ترنسلیت)، صحت محتوا (مغرضانه نبودن و نبود مطالب خلاف واقع)، درست‌نویسی (رعایت کامل موارد املایی، نگارشی، دستوری و روان بودن) و انتخاب سوژه جذاب و مناسب.
  3. چه کسانی مسئول تعیین یک مطلب مناسب کاربری هستند؟ برای مطالب ورزشی، مهدی تاج‌الدینی با رصد ستون کاربران، مطالب دارای پتانسیل را گردآوری می‌کند. علیرضا نجاتی نیز مطالب گردآوری شده را به شکل دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد (می‌توانید مطالب مناسب ورزشی خودتان را هم برای مهدی تاج‌الدینی ارسال کنید). برای مطالب غیر ورزشی نیز مطالب خودتان را برای علی امیری فر ارسال کنید. لینک تمام همکاران بالا قرار گرفته و در پایین صفحه از بخش همکاران می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.
  4. جایزه برای کاربران برگزیده چیست؟ به برنده محتوای برتر ورزشی یک عدد کیت ورزشی مورد علاقه خودش اهدا می‌شود و برای برندگان بخش محتوای غیر ورزشی به انتخاب ناظران محتوایی دو تی‌شرت و یا یک هودی در نظر گرفته خواهد شد.