مدیرعامل لیگ برتری: باشگاه ها 300 هزار دلار بدهند، بقیه مبلغ VAR را فدراسیون تقبل می کند؟


مدیرعامل باشگاه نساجی که صبح امروز در برنامه تلویزیونی ورزشگاه حرف های درستی درباره سیستم کمک داور ویدیویی بیان کرد، در گفتگو با روی نکته هایی انگشت گذاشت که شایسته است مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار بگیرد.

به گزارش ، ایزد سیف الله پور که به برنامه تلویزیونی ورزشگاه رفته بود، در این برنامه تاکید کرد هزینه VAR را دولت و فدراسیون فوتبال باید بدهند و پرداخت این هزینه از سوی باشگاه نساجی ظلم به این باشگاه است.

سیف الله پور در این خصوص به گفت:

نساجی در این فصل از داوری متضرر شده و ما یکی از باشگاه هایی هستیم که مشتاقیم VAR هر چه زودتر بیاید اما مگر ما مالک ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر هستیم که دوستان توقع دارند هزینه تجهیز این ورزشگاه را ما باید بپردازیم. در برنامه ورزشگاه هم عرض کردم که هزینه خیلی بیشتر از 300 هزار دلار است که فدراسیون فوتبال می گوید. حداقل 500 هزار دلار و به روایتی هم بین 700 تا 800 هزار دلار هزینه تجهیز یک ورزشگاه به سیستم کمک داور ویدیویی است. اگر فدراسیون ادعا دارد 300 هزار دلار می شود، اشکالی ندارد 300 هزار دلار را از باشگاه ها بگیرد و بقیه را خودش بپردازد. یعنی اگر سیصد هزار دلار بیشتر شد، مابقی را خودش هزینه کند! البته منظورم از باشگاه ها باشگاه نساجی نیست، باشگاه هایی است که از خودشان ورزشگاه دارند. مثل فولاد، ذوب آهن، گل گهر، مس رفسنجان، تراکتور و … که صاحب ورزشگاه های اختصاصی هستند وگرنه نساجی هم مثل استقلال و پرسپولیس، هوادار، پیکان و … به عنوان مستاجر در ورزشگاه خانگی خود بازی می کند و پول اجاره می دهد و طبیعی است ورزشگاه ما را دولت باید تجهیز کند.

مدیرعامل باشگاه نساجی تاکید کرد:

برای تجهیز ورزشگاه ها به VAR جدا از سیستم و دستگاه، ما نیاز به 8 دوربین حرفه ای داریم که قیمت هر کدام از این دوربین های حرفه ای 20 تا 30 هزار دلار بدون هزینه کمرک است. این دوربین ها را چه کسی باید خریداری کند؟ باشگاه ها یا صدا و سیما، اگر دوربین ها را قرار است تلویزیون بدهد، پس چرا صداوسیما در جلسه های مربوط به VAR حضور ندارد؟ اصلا اگر فردا صدا و سیما به این شرط ورود کرد که فدراسیون دیگر پیگیر حق پخش نشود و تامین دوربین را به حق پخش گره زد، تکلیف چیست؟ 

ایزد سیف الله پور ادامه داد:

وقتی ورزشگاه متعلق به ارگان دیگری است، باشگاه چرا باید هزینه تجهیز آن را بدهد؟ اگر دوربین ها هم پای باشگاه ها باشد هزینه سیستم کمک داور ویدیویی به یک میلیون دلار می رسد و این اصلا عادلانه نیست که باشگاه ها متحمل چنین هزینه سرسام آوری شوند.