مورینیو: کسب سهمیه با 7 میلیون یورو هزینه، چیزی فراتر از تاریخ سازی یعنی معجزه است


آرمان قاسمی

رم در نیمه اول ضعیف به نظر می رسید و با شدت همیشگی خود بازی نمی کرد. نیمه دوم خیلی بهتر بود و در نهایت به تساوی 2-2 رسیدید. چه چیزی از این مسابقه برداشت می کنید؟

“حق با شماست. ما در نیمه اول فاقد شدت و میل بودیم. ما خیلی متمرکز نبودیم. شاید به خاطر همه تغییرات بود. شاید تقصیر من بود اما شرایط آسانی نیست. من یک فینال برای بازی و بازیکنان بسیار خسته زیادی دارم. برخی از تغییرات اساساً اعمال شده بود، قبلاً قبل از مسابقه توافق شده بود. اصلا فصل آسانی نیست.

“امروز بازی سختی بود. سالرنیتانا طوری بازی کرد که انگار یک فینال لیگ قهرمانان اروپا بود – و در فوتبال اینطور باید باشد. انتقاد نیست باید بگویم امشب آنها در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کردند و آن را به خوبی انجام دادند.

 «[لوکا] پایرتو مثل همیشه خوب قضاوت کرد. او همیشه کار خود را به خوبی انجام می دهد.

نتیجه‌ای که می‌خواستیم نیست، اما همان چیزی است که هست. حالا دو بازی لیگ و یک فینال باقی مانده است. بدیهی است که فینال مهم‌تر است، اما دو بازی دیگر برای بازی داریم.»

آیا با توجه به جریمه 10 امتیازی یوونتوس، این یک فرصت از دست رفته به نظر نمی رسد؟
“دانستن از آن در حالی که تنها دو بازی باقی مانده تا پایان فصل یک شوخی است. این یک شوخی برای ما و همه از جمله یوونتوس است. چرا که برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا. اگر این را می‌دانستم قبل از مونزا، قبل از بولونیا، رویکرد ما به مسابقات لیگ متفاوت می بود. و از آن مسیر می رفتیم.
برای مکس آلگری و بازیکنانش متاسفم. آنها مثل من حرفه ای هستند و آن امتیازها را در زمین به دست آوردند و حالا آنها را از دست داده اند، اما لیگ را تغییر می دهد.

به نظر شما جریمه ده امتیازی لیگ را به خطر انداخته است؟
“من فکر می کنم ، بله. اما من دیگر نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم ؛ ترجیح می‌دهم بگویم متاسفم برای حرفه‌ای‌هایی که مثل من کار می‌کنند و امتیازات را در زمین کسب کرده‌اند و برای دیگران هزینه می‌کنند – نمی‌دانم چه کسی، مدیریت، باشگاه، هر کسی که اشتباه کرد. برای همکاران حرفه ای ام متاسفم.»

پائولو دیبالا چطور است؟
“خوب نیست.”
ده روز دیگر چطور؟
“من نمی دانم.”

آیا شما خوش بین هستید؟
“نه.”
بقیه بازیکنانی که امروز بازی کردند چطور هستند؟
[کریس] اسمالینگ 90 دقیقه بازی کرد. [استفان] الشعراوی 90 دقیقه بازی کرد. جینی [واینالدوم] این کار را نکرد،اما خیلی بازی کرد نمی دانم مدی [کامارا] مصدوم است یا فقط خسته است. [زکی] چلیک خوب است و بهبود یافته است. درباره [لئو] اسپیناتزولا خواهیم دید.”
آیا بازی فیورنتینا مانند یک جلسه تمرین قبل از فینال خواهد بود؟
«یک جلسه تمرینی جدی. ما با نیت جدی به فلورانس خواهیم رفت. البته تغییراتی خواهیم داد اما ما کارها را به طور جدی دنبال می‌کنیم و بهترین کار را انجام خواهیم داد.»

آیا کسی به شما یادآوری کرده است که دقیقا 13 سال پیش با اینتر قهرمان لیگ قهرمانان شده اید؟ به نظر شما آنها می توانند سیتی را شکست دهند؟
سیزده سال پیش تاریخ است. حالا نوبت آنهاست که تاریخ بسازند.»
✅حساب رسمی باشگاه